deja-vu...

Algemene vragen over electronica, accu, servo, lader, transponders e.d.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

deja-vu...

Berichtdoor jaeneke » zo apr 20, 2008 6:45 pm

heb daarstraks een deja-vu gehad met mijn ACE DS1015 servo, deze servo deed nl. wat mijn Rhino net een maand geleden deed...

en dat was alleen nog maar half/half werken indien ik de servo 'meehielp', eenmaal dat de servo aan het draaien was kon hij blijven draaien tot ik stopte met de gas/rem te bedienen.
dan stopt de servo en wil hij niet meer uit zijn eigen werken.

bij mijn Rhino was de motor kapot, dus bij deze zal dat ook wel zijn, ik heb de servo ondertussen ook al open gedraaid en idd niks verbrand, tandwielen ok enz...

en ja ik heb een voltlimiter en ja hij geeft niet meer dan 5,8V, ook waren de EPA's pérfect afgesteld en werd de servo niet overtollig belast.

dat is wél balen, de servo heeft net geen 10L achter de kiezen en mijn spektrum 'high torqeu'(wat rommel is volgens sommigen :roll: ) heeft er 50L op zitten in mijn monster/stadium FG en deze werkte dus nog altijd naar behoren(!) dus nu zit deze er weer in.

wie graag een ACE DS1015 servo bijwil voor reserve onderdelen of om te repareren, doe me maar een pb, voor een licht prijsje mag je hem hebben ;)
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
de Jong
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 13, 2007 5:14 pm

Re: deja-vu...

Berichtdoor de Jong » zo apr 20, 2008 10:25 pm

Jemig ook al iemand met dat probleem :eek:

Had zoiets pas met een digitale Hitech gas servo die wilde niet meer draaien maar gaf wel weerstand. Dus als de spanning eraf was kon je de servo arm makkelijk heen en weer draaien maar zodra er spanning opstond kreeg ik de servo arm moeilijk gedraaid. Servo open gemaakt en niks verbrand de printplaat geurde ook normaal (geen verbrande electonica lucht).

Vorige week ging ik offroaden met wat andere mensen en me stuur servo dit keer (een standaard RTR servo van Carson) met het zelfde probleem. Open gemaakt en ik rook dit keer wel een zure (verbrande electronica) lucht. Maar ook geen sporen van verbranden onderdelen.


Moet niet gekker worden :-s

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: deja-vu...

Berichtdoor jaeneke » ma apr 21, 2008 3:35 am

ja idd, 2 servo's op één maand(+-3 tanks zaten ertussen)...

gisteren kon ik er helemaal niet mee lachen, ik had snel een reserve servo gezet die ik altijd bijheb om toch nog wat te kunnen rijden, begeeft me de Rhino ook wéér... :x :x :x

ik natuurlijk pissig, servo open en ik zag bij de potmeter een draadje los dus dat viel nog mee.
wel mooi, ben je al 3 weken uit an het kijken om te gaan rijden en uiteindelijk laat het weer het toe en dan rij je amper één tank en je kan al terug naar huis met een hoop dure stukken :x
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
de Jong
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 13, 2007 5:14 pm

Re: deja-vu...

Berichtdoor de Jong » ma apr 21, 2008 1:41 pm

Ja dat is (censuur) :eek: Die krengen zijn ook nog eens hartstikke duur dat zou je helemaal niet van een rhino ver88...

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: deja-vu...

Berichtdoor jaeneke » ma apr 21, 2008 1:58 pm

de Jong schreef:Ja dat is "k*t" :eek: Die krengen zijn ook nog eens hartstikke duur dat zou je helemaal niet van een rhino ver88...
ja pas op, die Rhino's zijn erg goed.

de eerste is kapot gegaan omdat de servo saver te strak stond(de saver kon zijn werk niet naar behoren doen), daarvoor had die al een 50-tal liter gereden in mijn FG's diezelfde servo...

en nu die 2de Rhino is een 2de handsje, ik weet niet hoeveel liter die al heeft gelopen maar hij was goed in orde en het was een koopje.
nu alleen dat draadje losgekomen dat stoort me niet, soldeerbout erop en gaan met die banaan ! :D

dus al bij al geen slechte servo's die Rhino's, die ACE daarentegen ben ik niet over te spreken, ben ik nog zo voorzichtig met die dingen en ik stel ze ook nog eens goed af + mijn remkracht stond maar op 80%(van de 125%) ingesteld, dus zoveel krachten kwamen er nu ook weer niet op.
en dan na nog géén 10L al de geest geven, pfff...
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
de Jong
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 13, 2007 5:14 pm

Re: deja-vu...

Berichtdoor de Jong » ma apr 21, 2008 3:17 pm

Ik heb op me hormann een multiplex power digi zitten voor het gas en rem werk. Qua maat zit deze tussen een rhino en een normale maat servo in. Daar rij ik nu al erg lang mee en nooit problemen. Alleen moet je wel een paar mm weg halen uit de radioplaat anders past de servo niet.

Als je goed kijkt zie je dat de servo uit 3 delen bestaat weet niet waarom :mrgreen: Maar is wel een goed ding!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: deja-vu...

Berichtdoor jaeneke » ma apr 21, 2008 3:23 pm

de Jong schreef:Ik heb op me hormann een multiplex power digi zitten voor het gas en rem werk. Qua maat zit deze tussen een rhino en een normale maat servo in. Daar rij ik nu al erg lang mee en nooit problemen. Alleen moet je wel een paar mm weg halen uit de radioplaat anders past de servo niet.

Als je goed kijkt zie je dat de servo uit 3 delen bestaat weet niet waarom :mrgreen: Maar is wel een goed ding!
Afbeelding
ja die ken ik, heb ik al gezien die servo's, zijn ook sterk...
is misschien wel een kanshebbende opvolger voor de spektrum als die het ooit begeeft !

alleen enkele milimeters uit de servo plaat halen... mmm... dat word een karwei want dat is carbon en dus keihard ! :-k #-o

de servo bestaat uit 3 delen en dat is normaal bij multiplex, onderste huis met electronica en motor, montage plaat(middelste stuk) voor de potmeter en om de boven en onderkant bijeen te houden en in het bovenste gedeelte zitten dan de tandwielen.
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
!AM!
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 119
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 5:59 pm
Land: Holland
Provincie: Noord-Holland
Merk: Elcon
Type: Cleon MMX
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: 2,4Ghz
Club: WWW.HMRC.NL
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: deja-vu...

Berichtdoor !AM! » ma apr 21, 2008 4:57 pm

jaeneke schreef:
de Jong schreef:Ja dat is "k*t" :eek: Die krengen zijn ook nog eens hartstikke duur dat zou je helemaal niet van een rhino ver88...
ja pas op, die Rhino's zijn erg goed.

de eerste is kapot gegaan omdat de servo saver te strak stond(de saver kon zijn werk niet naar behoren doen), daarvoor had die al een 50-tal liter gereden in mijn FG's diezelfde servo...

en nu die 2de Rhino is een 2de handsje, ik weet niet hoeveel liter die al heeft gelopen maar hij was goed in orde en het was een koopje.
nu alleen dat draadje losgekomen dat stoort me niet, soldeerbout erop en gaan met die banaan ! :D

dus al bij al geen slechte servo's die Rhino's, die ACE daarentegen ben ik niet over te spreken, ben ik nog zo voorzichtig met die dingen en ik stel ze ook nog eens goed af + mijn remkracht stond maar op 80%(van de 125%) ingesteld, dus zoveel krachten kwamen er nu ook weer niet op.
en dan na nog géén 10L al de geest geven, pfff...


Ja die rhino's zijn idd goed ! 3 servo's naar de nondejuu in 2 wedstrijden :twisted: Doen ze ook nog moeilijk over de garantie :-k
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: deja-vu...

Berichtdoor jaeneke » ma apr 21, 2008 5:02 pm

!AM! schreef: Ja die rhino's zijn idd goed ! 3 servo's naar de nondejuu in 2 wedstrijden :twisted: Doen ze ook nog moeilijk over de garantie :-k
maareuh... heb je je servo saver van je huidige wagen ook zo ""opgevuld"" met ringen als jouw 'ex HT2' AKA mijn huidige HT2 ??
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
!AM!
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 119
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 5:59 pm
Land: Holland
Provincie: Noord-Holland
Merk: Elcon
Type: Cleon MMX
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: 2,4Ghz
Club: WWW.HMRC.NL
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: deja-vu...

Berichtdoor !AM! » ma apr 21, 2008 6:20 pm

Bij mijn EX HT-2007 servo saver zitte 4 dunne ringen tussen ;) Heb ik nu ook en dat is zeker niet te strak :lol: Maar heb nu me stuurservo op de bodemplaat liggen dat gaan we aanstaande zondag even teste tijdens de eerste Clubrace :lol:


Ajuss
Afbeelding


Terug naar “Elektronica algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten