storing ergens

Algemene vragen over electronica, accu, servo, lader, transponders e.d.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
john 2
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 9:02 pm
Land: nederland
Locatie: Zeelst

storing ergens

Berichtdoor john 2 » zo jun 07, 2009 5:32 pm

zal heb ff kort uitleggen ,,ben verleden week op de baan van MRCE wezen rijden na ander half rondje was de pret al over stuur servo kapot ( Afbeelding ) dit dus op de foto. heb er vandaag een nieuwe opgezet, nu de vraag........... Start me auto en begint meteen vol gas te draaien alles staat dan aan en aangesloten.
Hoe kan dat en als de motor uit staat en zet me zender aan en dan weer uit spring wel op de failsafe ,,maar als alles draait werkt er niks..

Iemand hier ervaring mee

gr.JOHN

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: storing ergens

Berichtdoor Ome Droogmole » zo jun 07, 2009 6:00 pm

dus op het moment dat je de motor aan slingert werkt je elektronica niet meer??.. heb je dan helemaal geen spanning of is het meer storing??...
want heb hier wel ergens gelezen dat de bougie storing kan veroorzaken. maar dat was dan op zender sets met een frequentie.. voornamelijk op AM geloof ik.
er zijn in iedergeval wel van die metalen kapjes te koop voor over je bougie heen als je die niet al hebt.

Gebruikersavatar
I Xyzyx I
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 25
Lid geworden op: do apr 09, 2009 9:48 pm

Re: storing ergens

Berichtdoor I Xyzyx I » ma jun 08, 2009 10:42 am

Misschien wat meer info geven over welke zender servo's enz je gebruikt.

En bij zulke problemen kun je het beste meteen een 2.4 ghz zender kopen.. scheelt je veel tijd met het zoeken naar het probleem en voorkomt problemen in de toekomst.

En het geeft ook wat extra veiligheid ;) .

Gebruikersavatar
john 2
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 9:02 pm
Land: nederland
Locatie: Zeelst

Re: storing ergens

Berichtdoor john 2 » ma jun 08, 2009 5:19 pm

Ome Droogmole schreef:dus op het moment dat je de motor aan slingert werkt je elektronica niet meer??.. heb je dan helemaal geen spanning of is het meer storing??...
want heb hier wel ergens gelezen dat de bougie storing kan veroorzaken. maar dat was dan op zender sets met een frequentie.. voornamelijk op AM geloof ik.
er zijn in iedergeval wel van die metalen kapjes te koop voor over je bougie heen als je die niet al hebt.

juist zodra ik de motor start ,,dan is alles weg staat de motor uit werk alles zo als het moet werken.
en heb nog wel zo,n standard zender volgens mijn is het fm..
en zo,n metalenkap voor op mijn bougie heb ik er af gegooit heb daar eens een optatert van gekregen :lol: :lol:

Gebruikersavatar
john 2
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 9:02 pm
Land: nederland
Locatie: Zeelst

Re: storing ergens

Berichtdoor john 2 » ma jun 08, 2009 5:22 pm

I Xyzyx I schreef:Misschien wat meer info geven over welke zender servo's enz je gebruikt.

En bij zulke problemen kun je het beste meteen een 2.4 ghz zender kopen.. scheelt je veel tijd met het zoeken naar het probleem en voorkomt problemen in de toekomst.

En het geeft ook wat extra veiligheid ;) .

met je zender vehaal ben ik het helemaal eens :D wil ook een spectrum zender gaan halen,maar ben niet zo van bestellen via internet ,,dus ben op zoek naar een shop waar ik de zender hoog persoonlijk af kan halen :cool:

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: storing ergens

Berichtdoor Ome Droogmole » wo jun 10, 2009 8:21 pm

hmm misschien als je dat metalen kapje er weer eens op zet.en even een optater slikt en vervolgens kijkt of het nu wel werkt. dan weet je in iedergeval waar het vandaan komt..
een spectrum zender kopen is wel een grote investering om alleen een storings kwestie op te lossen .. vind ik dan.


Terug naar “Elektronica algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten