ik heb momenteel 1 stuurstevo van hitec de 5745mg
nu heeft eenmaat van mij nog zo een servo
is het verstandig om 2 stuurservoos te plaatsen met een y kabel
of moet ik gewoon met 1 servo blijven rijden en de andere servo als reserve houden
groet frisbie
1 of 2 servoos op ht2
Moderator: Moderator's groep
- frisbie
- Junior gebruiker
- Berichten: 21
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 8:26 pm
- Provincie: Limburg
- Zenderset: dx 3.0
- Frequentie: 2.4 ghz
- Locatie: geleen
1 of 2 servoos op ht2
elcon cleon dx 3.0 limburg rules
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: 1 of 2 servoos op ht2
de meeste rijders hebben 1 Hitec HS 5745 MG op het stuur zitten ik zelf ook heb er een jaar meegereden zonder enig probleem,dus kan wel 2 servo's maar zou er maar 1 gebruiken en de ander voor evt.reservefrisbie schreef:ik heb momenteel 1 stuurstevo van hitec de 5745mg
nu heeft eenmaat van mij nog zo een servo
is het verstandig om 2 stuurservoos te plaatsen met een y kabel
of moet ik gewoon met 1 servo blijven rijden en de andere servo als reserve houden
groet frisbie
- frisbie
- Junior gebruiker
- Berichten: 21
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 8:26 pm
- Provincie: Limburg
- Zenderset: dx 3.0
- Frequentie: 2.4 ghz
- Locatie: geleen
Re: 1 of 2 servoos op ht2
ja ik denk id dat het gewoon met 1 wel ok is en de andere lekker als reserve houden
groet frisbie
groet frisbie
elcon cleon dx 3.0 limburg rules
- gerardnl
- Actieve poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: do nov 22, 2007 8:47 pm
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: HORMANN
- Type: HT2 RE
- Zenderset: 3PK
- Frequentie: 75 GHz kan 61
- Locatie: leerdam
Re: 1 of 2 servoos op ht2
had er twee opzitten maar heb er 1 afgehaald
heb toch liever een reserve in de koffer in plaats van op de auto
heb toch liever een reserve in de koffer in plaats van op de auto
Doe eens gek, er zijn er al zoveel "gewoon"
grt gerard
grt gerard
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: 1 of 2 servoos op ht2
Het 'voordeel' van op de auto is natuurlijk dat wanneer de ene kapot is, de andere gewoon blijft sturen.gerardnl schreef:..heb toch liever een reserve in de koffer in plaats van op de auto...
Een ander voordeel is het extra gewicht dat je voor hebt (of nadeel, t'is wat je liever hebt)..
Het verhaal dat 2x HiTec elkaar tegenwerkt vind ik persoonlijk onzin...Rijd al een dikke anderhalf jaar met 2x HiTec 5745 op de HT en heb er nog nooit problemen me gehad. Ze werken nog PRIMA (even snel afkloppen weer ...) en dat met de plastic heveltjes! Op de HMT komt straks hetzelfde recept...
Wat 'beter' is, dat hangt dus helemaal van jezelf af. Extra gewicht op de voorzijde is natuurlijk dat ie wat minder steigert en dus iets beter stuurt, maar dat gewicht moet je ook weer meezeulen natuurlijk. Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken...Oftewel.. SUCCES met het maken van een keuze!!
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: 1 of 2 servoos op ht2
Een evt, nadeel is met twee servo's ,als er 1 "vast slaat" dat de andere automatisch ook doorbrandt,(weet ik uit ervaring)of je moet geluk hebben en alleen de plastic servo hevels breken,maar deze hitec servo's zijn wel van goede kwaliteit dat gebeurt haast nooitFlying Dutchman schreef: Het 'voordeel' van op de auto is natuurlijk dat wanneer de ene kapot is, de andere gewoon blijft sturen.
Het verhaal dat 2x HiTec elkaar tegenwerkt vind ik persoonlijk onzin...Rijd al een dikke anderhalf jaar met 2x HiTec 5745 op de HT en heb er nog nooit problemen me gehad. Ze werken nog PRIMA (even snel afkloppen weer ...) en dat met de plastic heveltjes! Op de HMT komt straks hetzelfde recept...
Wat 'beter' is, dat hangt dus helemaal van jezelf af. Extra gewicht op de voorzijde is natuurlijk dat ie wat minder steigert en dus iets beter stuurt, maar dat gewicht moet je ook weer meezeulen natuurlijk. Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken...Oftewel.. SUCCES met het maken van een keuze!!
maar goed we kunnen hier een hele lijst neerzetten met de voor en nadelen van 1 of 2 stuur servo's , tis aan de rijder zelf (en budget) wat hij de voorkeur geeft .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten