Dit is idd zo het is met een bepaald serie nummer heb ik gehoort van fast wil.Fastwill had hier ook problemen mee,je moet gewoon je zender terug sturen en ze reparen hem of je krijgt een nieuwe één van de tweeFlying Dutchman schreef:Nu meen ik mij te herinneren dat 1x DX3R en 2 of meerdere ontvangers op de een of andere manier NIET makkelijk zou zijn?...
Je zou om van ontvanger te switchen, je hele radiobox steeds weer moeten uitpakken in verband met het rebinden...
Zijn dit broodje aap verhalen of is dit idd zo??
En als je nu een 2de ontvanger erbij wilt... WELKE zou je er dan bij moeten nemen?? er zijn iets van 3 soorten van Spectrum?....
Spektrum DX3R
Moderator: Moderator's groep
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Re: Spektrum DX3R
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: Spektrum DX3R
nou... toch gisteren maar de bestelling geplaatst...
het wordt dus een DX3R met een extra ontvanger.. gelijk ook maar eens die 'endieloopt' batterijen van Sanyo er bij gekocht... Hoop dat het 'binden' en met name het switchen tussen beide auto's straks een beetje eenvoudig is....maar dat zien we dan wel... eerst maar eens de boel ontvangen, het stuur omsleutelen en de boel aan de praat krijgen...
het wordt dus een DX3R met een extra ontvanger.. gelijk ook maar eens die 'endieloopt' batterijen van Sanyo er bij gekocht... Hoop dat het 'binden' en met name het switchen tussen beide auto's straks een beetje eenvoudig is....maar dat zien we dan wel... eerst maar eens de boel ontvangen, het stuur omsleutelen en de boel aan de praat krijgen...
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Re: Spektrum DX3R
Flying Dutchman schreef:nou... toch gisteren maar de bestelling geplaatst...
het wordt dus een DX3R met een extra ontvanger.. gelijk ook maar eens die 'endieloopt' batterijen van Sanyo er bij gekocht... Hoop dat het 'binden' en met name het switchen tussen beide auto's straks een beetje eenvoudig is....maar dat zien we dan wel... eerst maar eens de boel ontvangen, het stuur omsleutelen en de boel aan de praat krijgen...
rc-rob vraagt iets en ik zou het ook wel graag willen weten
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: Spektrum DX3R
Ik zou zeggen: kijk op 'een' Pitstop. pase, of krike site en zoek de verschillen?.... :roll:marder-jay schreef:Flying Dutchman schreef:nou... toch gisteren maar de bestelling geplaatst...
het wordt dus een DX3R met een extra ontvanger.. gelijk ook maar eens die 'endieloopt' batterijen van Sanyo er bij gekocht... Hoop dat het 'binden' en met name het switchen tussen beide auto's straks een beetje eenvoudig is....maar dat zien we dan wel... eerst maar eens de boel ontvangen, het stuur omsleutelen en de boel aan de praat krijgen...
rc-rob vraagt iets en ik zou het ook wel graag willen weten
IK weet het ook niet, want ik stap nu van een Nomadio af en IK heb geen zin om de plussen en minnen uit te zoeken...
Als je eruit bent, mag je je bevindingen uiteraard hier posten! Graag een kort verslag, anders kan ik net zo goed ook naar een verkoopsite toe...
Succes en ik lees het (korte verslag) wel!!
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: Spektrum DX3R
Even een vraagje........(aan de DX3R gebruikers....)
Als je wilt binden....dan moet de stekker (bindplug) in de ontvanger zonder stroom...DAN zet je de stroom erop...
En DAAR gaat het bij mij wazig worden....
Er kan toch geen stroom op de ontvanger als die plug er nog in zit? Moet die er dan uit? Maar verder in de handleiding staat dat de bindplug eruit mag.... je kunt er ook geen stroom op zetten, door de stekker in de bindplug te duwen...
Wie o wie kan mij hier even in assisteren???
Als je wilt binden....dan moet de stekker (bindplug) in de ontvanger zonder stroom...DAN zet je de stroom erop...
En DAAR gaat het bij mij wazig worden....
Er kan toch geen stroom op de ontvanger als die plug er nog in zit? Moet die er dan uit? Maar verder in de handleiding staat dat de bindplug eruit mag.... je kunt er ook geen stroom op zetten, door de stekker in de bindplug te duwen...
Wie o wie kan mij hier even in assisteren???
- Big One
- Junior gebruiker
- Berichten: 11
- Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:51 pm
- Provincie: Groningen
- Merk: Elcon eigenbouw
- Type: Baja truck
- Zenderset: DX3R
- Frequentie: 2,4 Ghz
Re: Spektrum DX3R
In het kort:
Bindplug in zijn poort.
Servo,s in hun poort.
Stroom op aux.
Ontvanger aan.
Zender aan.
Binden met zender (in het menu v/d zender).
Lampje gaat constant branden v/d ontvanger als ze gebonden zijn.
Ontvanger stroom er af.
Zender uit.
Bindplug er uit.
Stroom verwisselen van aux naar de batterij poort.
Zender aan.
Ontvanger aan.
Dan moet het klaar zijn eigenlijk.
Heb zelf ook even moeten zoeken hoe het zat maar ik heb het zoals boven geschreven gedaan.
Mischien hoeven de servo,s er niet in maar ik heb het wel zo gedaan.
Heb bij het paren wel direct de voltlimiter er tussen gezet.
B.O.
Bindplug in zijn poort.
Servo,s in hun poort.
Stroom op aux.
Ontvanger aan.
Zender aan.
Binden met zender (in het menu v/d zender).
Lampje gaat constant branden v/d ontvanger als ze gebonden zijn.
Ontvanger stroom er af.
Zender uit.
Bindplug er uit.
Stroom verwisselen van aux naar de batterij poort.
Zender aan.
Ontvanger aan.
Dan moet het klaar zijn eigenlijk.
Heb zelf ook even moeten zoeken hoe het zat maar ik heb het zoals boven geschreven gedaan.
Mischien hoeven de servo,s er niet in maar ik heb het wel zo gedaan.
Heb bij het paren wel direct de voltlimiter er tussen gezet.
B.O.
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: Spektrum DX3R
AHA!!
Mijn dank is groot Big ONE!!
Heb het NET even snel bekeken en zal er morgen of zondag even verder aan studeren! Dit gaat helemaal goed komen!
Met een tweede ontvanger heb ik nu ook een tweede bindplug... die zijn toch redelijk universeel toch??of moet ik nu onderscheid maken tussen de ene set ontvanger met plug en de andere ont met pl?...
Mijn dank is groot Big ONE!!
Heb het NET even snel bekeken en zal er morgen of zondag even verder aan studeren! Dit gaat helemaal goed komen!
Met een tweede ontvanger heb ik nu ook een tweede bindplug... die zijn toch redelijk universeel toch??of moet ik nu onderscheid maken tussen de ene set ontvanger met plug en de andere ont met pl?...
- Big One
- Junior gebruiker
- Berichten: 11
- Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:51 pm
- Provincie: Groningen
- Merk: Elcon eigenbouw
- Type: Baja truck
- Zenderset: DX3R
- Frequentie: 2,4 Ghz
Re: Spektrum DX3R
Ja , de bindplug is universeel.
Je kan er zelfs een maken van een: http://www.orcl.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=1809" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" (is ook daadwerkelijk getest door mij een een forum gebruiker die geen bindplug had bij de zender en het werkt)
B.O.
Je kan er zelfs een maken van een: http://www.orcl.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=1809" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" (is ook daadwerkelijk getest door mij een een forum gebruiker die geen bindplug had bij de zender en het werkt)
B.O.
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: Spektrum DX3R
@ Big One (en iedereen die dit probleem herkent natuurlijk!)
Na het binden (ja ik kom er nu pas een beetje aan toe! ) slaan de servo's alle kanten uit MAAR niet de goeie!
Het kleinste tikje aan het stuur resulteert in een flipperkast effect! links rechts links rechts en dan vast in zijn links...
Het gas doet dit festijn uiteraard uitbundig na en stopt in een halve 'gas' positie...
Wie o Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?
Het leuke is natuurlijk dat gebeurt bij BEIDE ontvangers! anders was er natuurlijk niets aan...
Nu lees ik ook al allerlei verhalen dat de Spektrums niet helemaal toppie zijn, maar ergens lijkt het mij sterk dat 2 ontvangers hetzelfde probleem hebben... ERGENS hoop ik dat IK iets verkeerd doe, want dan is alles eenvoudig op te lossen...
Na het binden (ja ik kom er nu pas een beetje aan toe! ) slaan de servo's alle kanten uit MAAR niet de goeie!
Het kleinste tikje aan het stuur resulteert in een flipperkast effect! links rechts links rechts en dan vast in zijn links...
Het gas doet dit festijn uiteraard uitbundig na en stopt in een halve 'gas' positie...
Wie o Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?
Het leuke is natuurlijk dat gebeurt bij BEIDE ontvangers! anders was er natuurlijk niets aan...
Nu lees ik ook al allerlei verhalen dat de Spektrums niet helemaal toppie zijn, maar ergens lijkt het mij sterk dat 2 ontvangers hetzelfde probleem hebben... ERGENS hoop ik dat IK iets verkeerd doe, want dan is alles eenvoudig op te lossen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten