baan

Post hier alles wat je kwijt wil en niet past in een andere categorie

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » do okt 23, 2008 9:14 pm

Gaan zaterdag naar de raco toe, helaas de afgelopen weken na mijn vacantie geen tijd gehad voor de raco.

Dus op naar zaterdag

Mzzl Henk
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » ma nov 03, 2008 11:18 pm

Aan alle geïnteresseerde R.C. liefhebbers in (Midden) Nederland

In diverse forums blijkt er bij tijd en wijlen druk gespeculeerd te worden over het tijdstip dat er in Utrecht bij RACO2000, na 10 jaar door de gemeente stilgelegd te zijn geweest, eindelijk weer gereden kan worden.
Ik zal mij eerst voorstellen. Mijn naam is Rob Bruinsma en ik ben de voorzitter van de stichting S.U.L. (Technisch Activiteiten Centrum) te Utrecht. De stg. S.U.L. is het overkoepelende orgaan waaronder ook de RACO2000 valt. Ik ben verantwoordelijk voor de coördinatie van de nog noodzakelijke werkzaamheden.
Tot nu toe heb ik alle halve en geheel onjuiste berichten en speculaties over allerlei zaken maar zo gelaten omdat ik weet dat een reactie op de op forums geplaatste beweringen de op gang gebrachte discussie niet zal kunnen stoppen. Vaak is het juist de start van een nieuwe en op termijn soms ontsporende discussie.

Waarom reageerde ik niet op eerdere beweringen over hoe het allemaal in het verleden is gegaan en hoe het in Utrecht nu geregeld is. Er zijn vele zaken beweerd door mensen vanuit de RC-wereld die niet helemaal klopten. Maar een goede weerlegging met de volledige uitleg hoe het nu wel precies zit zou een heel lang verhaal worden omdat het een bekend gegeven is dat een sterk ingekort verhaal voor de overige forumlezers nog verwarrender zou werken dan de oorspronkelijk onjuist gedane bewering op het forum waarop gereageerd wordt.
Daar heeft toch (bijna) niemand meer belangstelling voor?
En wie werkelijk ge ïnteresseerd is hoe het allemaal zo is gelopen nodig ik uit om in Utrecht langs te komen en mijn hele verhaal van de laatste decennia aan te horen. Neem brood mee want wat hier gebeurd is, is geen kort verhaal.

Wel belangrijk is de recent terugkerende vraag wanneer de racebanen in Utrecht eindelijk weer open gaan. Dat is voor alle betrokkenen van het grootste belang, geloof mij!
Er wordt door diverse aspirant-leden om een op het internet te plaatsen planning van de nog te verrichten werkzaamheden met een openingsdatum gevraagd.
Dat is niet zo eenvoudig als dat lijkt te zijn. Deze vraag wil ik wel voor iedereen duidelijk maken omdat daarmee een aantal misverstanden uit de wereld geholpen kunnen worden.
Veel mensen hebben op allerlei manieren te kennen gegeven dat zij liefst morgen met het rijden op de twee banen willen beginnen.

Ook de RACO2000 en de stg. S.U.L. willen na 10 jaar opgelegde stagnatie niets liever dan starten. Maar de milieuvergunning legde ons de verplichting op een geluidswerende voorziening te realiseren. Het containerscherm vergde veel voorbereidend werk en aanpassingen ter plekke, maar staat er sinds de zomer.
Er moeten daaraan nog wel tal van zaken afgewerkt worden en het gat in de containerwand moet dicht gemaakt worden. Dat vergt voorbereiding, tijd en mankracht.
Daarnaast moest de offroadbaan op een nieuwe plek aangelegd worden, compleet met alle voorzieningen zoals rijdersstelling, werktafels e.d.. Dat vergt ook veel tijd en mankracht.
De in 2003 volledig gerenoveerde onroadbaan moet op diverse plekken op de nieuwe situatie aangepast en hersteld worden. Dat kost eveneens tijd en mankracht.
En dan is er natuurlijk ook nog het altijd terugkerende onderhoudswerk aan gebouwen en terrein want onkruid groeit bij stilgelegde activiteiten dubbel snel.

Ik heb natuurlijk ook voor de laatste werkzaamheden een planning in de vorm van prioriteit en volgorde van de noodzakelijkerwijs op elkaar af te stemmen werkzaamheden gemaakt. Maar een werkplanning met een daarbij te vermelden begin- en einddatum van elke werkzaamheid is moeilijk te maken. Waarom niet? Heel eenvoudig omdat je dan zekerheid moet hebben hoeveel vrijwilligers er op welk tijdstip telkens beschikbaar zijn. En dat weet ik tot op heden niet.
Dan is het ook lastig om materialen (zoals het kunstgras) aan te laten voeren met de grote kans dat die nog weken in de openlucht blijven liggen.
Er hebben zich inmiddels veel enthousiaste belangstellenden gemeld die hier graag willen komen rijden, maar het inmiddels verrichte werk (en dat is zichtbaar niet gering) is vanaf 2000 met een handje vol (veelal dezelfde) mensen uitgevoerd.
Tijdens de 2 dagen waarop de geprepareerde containers geplaatst werden was er volop belangstelling en hulp. Maar ook dit jaar werken we zaterdag na zaterdag, soms met 6 personen maar heel vaak ook slechts met 2 of 3 man. En iedereen zal begrijpen dat - ondanks hard en lang werken - de openingsdatum dan niet erg veel dichterbij komt.

In het belang van iedereen richt ik mijn verzoek aan iedereen - en speciaal aan de vele personen die hun interesse op diverse forums al getoond hebben – om op zaterdag te komen helpen. We zijn er elke zaterdag vanaf 9.30 en drinken dan eerst koffie en praten dan wat bij.
Geloof mij, er is ongeacht je werkervaring of weersomstandigheden altijd volop werk voor iedereen. Geef je voor een zaterdag op en mail naar: sul.utrecht@versatel.nlDit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken

Als de situatie zou ontstaan dat er elke zaterdag op een groter aantal vrijwilligers gerekend zou kunnen worden, dan publiceer ik direct op het forums een planning met een tijdsschema zodat iedereen kan zien wanneer we in Utrecht weer open kunnen gaan.
Ik hoop in mijn hart stiekem op begin 2009. Dat moet met extra hulp mogelijk zijn.

Dus ….. de zet is aan alle belangstellenden en aspirant-leden om de banen in Utrecht zo snel mogelijk weer open te laten gaan.

Tot ziens op de baan,

Rob Bruinsma

bron http://www.raco2000.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Heji op zo nov 09, 2008 10:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » di nov 04, 2008 6:46 pm

a.s. zaterdag gaan we de H profielen plaatsen in het opengat dus extra hulp is zeer welkom

profielen en nog al lang (4.80 mtr) en zwaar om ze verticaal te plaatsen

Afbeelding


Mzzl Henk
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » za nov 08, 2008 8:23 pm

Het was een lekker weertje vandaag en lekker bezig geweest met de H profielen.

Afbeelding

Afbeelding


Ps Rob
de soep en broodjes waren top op naar volgende week

En john bedankt voor de hulp vandaag


Mzzl Henk
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » vr nov 14, 2008 8:38 pm

morgen gaan we weer verder

iedereen welkom vanaf 09.00 uur

koffie staat klaar

dus tot morgen

Mzzl Henk
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » za nov 15, 2008 7:00 pm

zo vandaag lekker opgeschoten om het gat te dichten het was donker toen we weggingen

foto's volgen

Met dank aan Hedwig marco John Piet en Rob

ps pittstraat ligt dicht Dave en Oscar

Op naar volgende week.

voor de gene die willen morgen zondag kan er geklust worden


Mzzl Henk
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » zo nov 16, 2008 1:28 pm

hier de klusfoto's van zaterdag 15 november

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


volgende week weer verder
Mzzl Henk
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » vr nov 21, 2008 7:16 pm

Zo er is vandaag weer lekker werk voorbereid

Dus lekker goed inpakken en gaan morgen


Mzzl Henk
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » za nov 22, 2008 7:52 pm

Ondanks de kou vandaag zijn we weer flink opgeschoten.

En ja Hoor het gat is dicht en de deur zit er in

John en Rob hadden de deur al op maat gemaakt vrijdag
Afbeelding

Ondanks de 2 buien die we hebben gehad hebben we lekker door doorkunnen werken

Afbeelding

Afbeelding

En gat rechts in nu dicht
Afbeelding

En het frame voor de deur op zijn plek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en Nu alles dicht
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De opkomst was ook lekker vandaag en natuurlijk de lunch was perfect

Rob
Oscar
Dave
Mario
Hedwig
Hans
John
Jos
Richard
Henk


Op naar volgende week


Mzzl Henk
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968

Gebruikersavatar
Heji
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 663
Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: FG
Type: Mt-Quad
auto 2: Hormann
Type 2: Ht 2 Tk09
Zenderset: 4PK
Club: raco2000
Website: www.raco2000.nl
Locatie: NIEUW VENNEP
Contacteer:

Re: MRCU heeft een nieuwe locatie.

Berichtdoor Heji » zo nov 23, 2008 10:02 pm

Hallo alle harde zaterdagwerkers,

Ik ben denkelijk de laatste die reageert, maar die moet er ook zijn.
Maar mijn zondag begon denkelijk ook wat later. Die begon wel met een uiterst tevreden gevoel want de definitieve dichting van het gat is 2 weken eerder klaar dan ik op mijn schema heb staan. Knap werk en doorduwen van alle klussers dus.
Als ik het weer van vandaag zie moet ik wel geloven dat we een beschermengel hebben, want tijdens alle recente zaterdagen was het prima werkweer.

Inderdaad zijn er nog wat afwerkingklusjes aan het gat te doen zoals wat aanslagen e.d. lassen, het ijzerwerk met menie bijwerken, onderzijde met rubberstrook of iets dergelijks dichten en later nog een staalplaat aan de binnenkant schroeven. Maar dat is nu werk voor een paar man geworden als dat zo uitkomt met mankracht en weer.

Nu gaan we de offroadbaan weer aanpakken.
Ik ga mij maandag op het kunstgras richten, wanneer heeft de leverancier een partij voor ons, het transport regelen (moeten wij wel betalen)en de machine inzet zien te regelen.
Ook moet ik rubberverf zien te krijgen om de vloeren van de rijdersstelling te beschermen. Jos kwam zaterdag met de goede boorschroeven langs en hij denkt a.s. zaterdag er weer bij te kunnen zijn. Hij was met de afwerking van het interieur bezig. Maar het is ook belangrijk om de rijderstelling goed waterdicht af te werken. Jos heeft daar denkelijk iets geschikts voor. Dan kan de afwerkvloer veilig gelegd worden. Bureau, stoelen en bergkast zijn voor de wedstrijdleiding en de keuringsruimte reeds aanwezig.
Oscar kan inderdaad met zijn specialisme (ja Hedwig, je leest het goed) en een layout voor de installatie en het installeren van de meterkast beginnen. Oscar, je moet er nu aan geloven.
Langs de offroadbaan gaan we nog plaatselijk een afscherming maken met staalplaat om de geluidsproductie verder af te schermen. dat zal denkelijk gelijk met de aanleg van de aarden kombochten moeten gebeuren. We moeten dus een werkschema voor de offroad gaan maken.

Er zijn ook tal van andere klussen die wij afhankelijk van de opkomst kunnen uitvoeren. Ik zal een lijstje hier noemen zodat ook nieuwe vrijwilligers wellicht hun specialisme of voorkeur hier terug kunnen vinden.
We kunnen zaterdag ook 8 staalplaten voor de binnenkant van het gat naar achteren brengen en alvast op lengte afkorten.
Dat geldt ook voor de 12-13 dakplaten voor de werktafels op het driehoekplein. Dat plein moet ook van de begroeiing ontdaan worden om de tafels goed te kunnen stellen.
Een andere op zich staande klus is het doortrekken van de regenwaterriool en het plaatsen van een of 2 putten om het straatwerk achter de rijderstelling droog te kunnen leggen.
Het materiaal daarvoor ga ik deze week inmeten en zien te regelen.
Daarnaast zal ik van de schetsen van de werktafels een werktekening zien te maken. De materialen zijn er op de werkbladen na. Normaal zou ik betonplex met coating nemen maar ik ben een alternatief aan nog het uitzoeken.
Verder is er nog een hoeveelheid bestratingswerk te herstellen als gevolg van het bouwen van het containerscherm en daarmee samenhangende werkzaamheden.
We zijn met de curvestones bezig en die klus moet ook afgemaakt worden, inclusief het zagen van het asfalt. Eerder hebben we het over de flex met diamantschijf gehad die met een waterstraal gekoeld zal worden. Dat zou kunnen lukken. Inplannen dus.
Daarnaast is er straks ook nog een loodgietersachtige klus voor een handige liefhebber omdat we de cv ketel uit 1980 moeten vernieuwen en naast de aanpassing op het bestaande leidingnet ook een stukje moeten uitbreiden.
Als het weer geschikt is moeten we natuurlijk ook gaan schilderen en van dat werk is er straks genoeg, nieuw en bestaand werk.
Als iemand wat weet, kan regelen of iets dergelijks, neem dan even contact met mij op want alle inbreng is meer dan welkom.

Als je dit leest zou je bijna niet meer komen, maar het is goed om eens een overzicht te geven want dat kan voor inloggende doeners die betrokken willen zijn, ook inspirerend werken.

Tot dinsdagavond of zaterdag,
Groet, rob bruinsma 06 53 45 77 13

bron http://www.raco2000.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968


Terug naar “Bar”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten