RC Accident In Bergerac Regional Race France

Post hier alles wat je kwijt wil en niet past in een andere categorie

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

RC Accident In Bergerac Regional Race France

Berichtdoor Roel » wo aug 26, 2009 4:12 pm

Accident In Bergerac Regional Race France

Volgens google translate:

Er was een regionale buggy race in Bergerac / Frankrijk afgelopen weekend. Volgens rapporten, (een jongen toeschouwer uit Holland;) werd geraakt in het hoofd door een uit de hand, als gevolg van problemen met radio, auto, en had enkele ernstige hoofd en ogen verwondingen. Laatste nieuws melden dat alleen zijn oog is in ernstige toestand nu en al de rest gaat ok. Het lijkt alle betrokken waren geschokt en de race was daar klaar (;)

Het lijkt erop dat de jongen stond in de buurt van de rechte en de uit de hand de auto raakte hem volle snelheid in het hoofd. De rechte in Bergerac is lang, er waren hobbels gevormd @ het einde, en wordt gevolgd door een haarspeld zo groot tijd remmen nodig. Laten we hopen dat hij volledig is hersteld en hoop ook dat de mooie en beroemde club van Bergerac zet het goede werk dat ze gedaan hebben in het verleden. Veiligheid in alle RC races moeten altijd geplaatst worden prioriteit voor iedereen en er ook rekening mee dat de persoonlijke aansprakelijkheid: en gezond verstand is de beste maatregel is om dat soort ongevallen te voorkomen.


Ik hoop dat de knul er snel weer bovenop komt en dat zijn oog weer geneest.
Velle est posse

Gebruikersavatar
rc freak
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 54
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 8:55 am
Land: NED
Provincie: Gelderland
Locatie: Zevenaar

Re: RC Accident In Bergerac Regional Race France

Berichtdoor rc freak » do aug 27, 2009 4:51 pm

Om er even op te reageren.

Het lijkt me niet onverstandig om een regel in te gaan voeren voor de controle waarop de RC besturing op een auto gemonteerd zit. Ik maak vaak genoeg mee dat het een wirwar aan draden is en soms nog, (ik lieg echt niet), met kroonsteentjes en tape aan elkaar is gebakken!

De meeste weten niet wat ze in handen hebben, het is een levensgevaarlijk projectiel! Ik zag laatst op een forum weer zo'n leuke Home video waar lieden aan het rijden waren en kleine kinderen er op een meter of twee naast stonden te kijken wanneer ze volgas voorbij kwamen. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren wanneer het een keer serieus mis gaat met als uitkomst, (bijvoorbeeld), levenslang gehandicapt, of dood.

Maar het zal eerst wel zo ver moeten komen voordat iedereen serieus is met hetgeen waar er gereden wordt en hoe.
Dit is niet het eerste voorval, maar eens gaat het een keer goed mis!

Harrie.


Terug naar “Bar”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten