Even voorstellen en waar rijden jullie

Nieuw lid en wil je kennismaken met de overige leden? Hier kun jij en/of je rc voorstellen aan de overige leden van het forum.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Tim de Ruiter
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 104
Lid geworden op: di sep 16, 2008 12:41 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: HPI
Type: Baja SS - tuned
Zenderset: XS-6 Pro Sport
Frequentie: 40Mhz
Locatie: Heerhugowaard

Even voorstellen en waar rijden jullie

Berichtdoor Tim de Ruiter » zo dec 28, 2008 8:43 pm

\:D/ Hallo allemaal,
Mijn naam is Tim de Ruiter. Ik woon in Heerhugowaard en ben geboren in ´69
Opgegroeid in Uithoorn (vlakbij Amstelveen) begon bij mij de modelbouw hobby in de vorm van een Lego trein die ik in mijn slaapkamer aan het plafond had hangen. Ik kon de plaat waarop de rails lag met een katrol systeem laten zakken en na gebruik weer opheisen, een uitvinding van mijn vader. De Lego trein maakte plaats voor een 'echte' modeltrein, ik koos voor Fleischmann N.
Ook daarmee een grote baan opgebouwd, die ik nog steeds in dozen op zolder bewaar.
Ondertussen begon ik ook aan het rijden met RC wagen(tjes)....
De modeltrein is uiteindelijk geheel geautomatiseerd door een door mezelf gebouwd computer systeem ( uit een populair elektro tijdschrift).
Toen ik uit huis ging is de treinbaan ingepakt en nooit meer opgebouwd....
de RC wagentjes (speelgoed) maakten plaats voor het echtere werk, ik kocht mijn eerste off-road wagen, een Tamiya Grasshopper. Elektro off-road wagen met goede rij eigenschappen voor die tijd. ( volgens mij is het model niet zo lang geleden opnieuw uitbebracht)
Omdat wij thuis de beschikking hadden over een roeiboot was ik regelmatig op het water en een logische stap was dus ook een RC Boot. Maar het moest wel power hebben, dus koos ik voor een Airboat op nitro. Een boot met een propellor er op dus, die in moeras gebieden ingezet worden. Erg veel lol met het ding gehad, ging als een raket over het water, sneeuw, strand etc. Tot ik hem in volle vaart tegen een paaltje in het water helemaal kapot voer....:-(
Uiteindelijk ook de Grasshopper verkocht omdat ik meer tijd ging besteden aan vriendinnetjes , uitgaan, stappen etc.
Een paar jaar geleden begon het echter toch weer te kriebelen toen ik iemand hier in de straat zag racen met een HPI elektro wagen. Dat wilde ik ook wel weer !
Dus ik kocht een HPI pro4, een snel wagentje (1:10) waarmee we op het plaatselijke basketball veld veel lol hadden. Echter was het toch niet helemaal mijn ding.
Je kunt alleen op supergladde banen rijden en dat heb je niet zo veel... ik ging dan maar op de asfalt weg maar daar liggen ook steentjes enz. dus vaak veel schade.
Die auto verkocht en denkend aan mijn nitro boot een off-road nitro auto aangeschaft, een HPI Savage. Leuke auto met veel mogelijkheden ! Ik ging regelmatig rijden bij het Strand van Luna, hier in Heerhugowaard waar ik zoals gezegd woon.
Op een dag zag ik daar iemand rijden met een FG Monstertruck. Dat was het !
Gewone benzine, geen erg dure nitro meer, niet meer dat afstellen iedere keer, 26CC ipv 3,5cc enz enz. Ik was om !! De savage verkocht en sinds gisteren ( 27 dec. 2008) de trotse eigenaar van een omgebouwde FG Leopard.
De Leopard heeft ipv. de normale 4 veren nu 6 veren, achter 4 voor 2.
Ook heeft hij vele alu onderdelen.
Ik heb er ook een compleet chassis bij om het om te bouwen tot Monstertruck, de wielen, Jetpro2 uitlaat etc. heb ik er allemaal bij.
Vandaag heb ik het gevaarte even hier in de straat gestart, dat doe ik dus maar niet meer want wat een power heeft dat ding hahahaha Een klein beetje voorzichtig heen en weer rijden was mijn eerste ervaring met deze prachtige wagen.
Zodra het wat minder vriest en het zand iets zachter is wil ik proberen op het strand van Luna, in Heerhugowaard.
Ik ben erg blij met mijn FG wagen(s) en blijf hier voorlopig ook bij.
Een aantal buren hier in de straat hebben ook big-scale wagens en het plan is om af en toe met een groepje bij bijv. strand van Luna te rijden.
Ik weet dat er meerdere mensen van dit forum in de buurt van Heerhugowaard wonen, en ik vraag me af waar deze mensen zoal rijden. Het lijkt me leuk om eens met een grotere groep mee te rijden, of op een circuit of zo.
Ik hoor dan ook graag alle suggesties , ook wat betreft het rijden en opbouwen / onderhoud van de wagen want op gebied van benzine motoren ben ik echt een newbie.

Oh ja, wat betreft het voorstellen (daar gaat dit topic tenslotte over) ben ik erg thuis in alles wat met computers te maken heeft, het is dan ook mijn werk en tweede hobby.
Ik ben getrouwd met twee kinderen, eentje van 2005 en eentje van 2008, allebei jongens en de oudste van drie is al erg geboeid door RC racen en heeft dus ook al zijn eigen RC wagen in de vorm van een Tonka roll back wagen.

Denk dat jullie zo wel een aardig beeld hebben van mij.

Groeten, en graag tot ziens op een mooie plek om off-road te rijden !

Tim

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Even voorstellen en waar rijden jullie

Berichtdoor Q » zo dec 28, 2008 8:45 pm

welkom Tim =D>
en laat ook eens wat foto's zien van je RC spul :twisted:

:cool:

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Even voorstellen en waar rijden jullie

Berichtdoor Bernie » zo dec 28, 2008 8:49 pm

Mooi verhaal, welkom =D> .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Even voorstellen en waar rijden jullie

Berichtdoor Roel » zo dec 28, 2008 9:02 pm

Welkom Tim... :mrgreen:
Velle est posse

Gebruikersavatar
marc
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1161
Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Horst
Contacteer:

Re: Even voorstellen en waar rijden jullie

Berichtdoor marc » ma dec 29, 2008 10:59 am

welkom Tim !!!

je hebt je iig goed voor gesteld =D> =D>

groet marc
twinstar 2

Gebruikersavatar
gied1972
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 286
Lid geworden op: wo okt 22, 2008 8:08 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: Sprinter
Type: RC-72
Zenderset: Spektrum DX3S
Frequentie: Spektrum
Website: bigscalelimburg.nl
Locatie: Haelen
Contacteer:

Re: Even voorstellen en waar rijden jullie

Berichtdoor gied1972 » ma dec 29, 2008 11:06 am

welkom Tim

grtz. Gied
Afbeelding
Wat niemand kan, kan ik ook

Gebruikersavatar
Tim de Ruiter
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 104
Lid geworden op: di sep 16, 2008 12:41 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: HPI
Type: Baja SS - tuned
Zenderset: XS-6 Pro Sport
Frequentie: 40Mhz
Locatie: Heerhugowaard

Re: Even voorstellen en waar rijden jullie

Berichtdoor Tim de Ruiter » ma dec 29, 2008 7:00 pm

Dank voor het hartelijk welkom !

Ik zal binnenkort even foto's uploaden van mijn wagen(s) etc.

Wel leuk hier in de straat nu 2 FG MT's, 1 FG Leopard en 1 HPI Baja 5T

Groet,
Tim

Dr.Dre.

Re: Even voorstellen en waar rijden jullie

Berichtdoor Dr.Dre. » di dec 30, 2008 11:35 am

@ Welkom op dit gezelligste forum,gr.Dr.Dre. :mrgreen: :mrgreen:


Terug naar “Stel je zelf hier even voor...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten