Scoobysport aka Don

Nieuw lid en wil je kennismaken met de overige leden? Hier kun jij en/of je rc voorstellen aan de overige leden van het forum.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Tim de Ruiter
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 104
Lid geworden op: di sep 16, 2008 12:41 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: HPI
Type: Baja SS - tuned
Zenderset: XS-6 Pro Sport
Frequentie: 40Mhz
Locatie: Heerhugowaard

Re: Scoobysport aka Don

Berichtdoor Tim de Ruiter » za apr 04, 2009 10:33 pm

Welkom !
Mooi filmpje zo in slomo, ik heb het zelfde 'probleempje' met wheelies trekken, geen wheeliebar en mijn baja komt dus af en toe met de spoiler op de grond. Ik heb er een Hormann spoiler op zitten, die kunnen wel tegen een stootje hahahaha

Gebruikersavatar
scoobysport
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 28
Lid geworden op: za mar 28, 2009 12:33 pm

Re: Scoobysport aka Don

Berichtdoor scoobysport » zo apr 05, 2009 5:01 pm

Tim de Ruiter schreef:Welkom !
Mooi filmpje zo in slomo, ik heb het zelfde 'probleempje' met wheelies trekken, geen wheeliebar en mijn baja komt dus af en toe met de spoiler op de grond. Ik heb er een Hormann spoiler op zitten, die kunnen wel tegen een stootje hahahaha
Wheeliebar gaan we binnenkort in elkaar knutselen, ben nu bezig met 'n testbak voor boten, daarvan zal ik vandaag of morgen even 'n topic maken met alle foto's, hoop het geheel vanavond af te krijgen :)

Groter probleem met de buggy is dat steeds de inbusjes waarmee de pinion op de koppeling vast zit los laten :S Ondanks loctite etc. Alles was wederom goed gereinigd en weer de inbusjes eruit na zo'n 20 minuutjes rijden!! #-o

Dus ook daar moet ik wat op verzinnen :P
Red 'n boom... Eet 'n bever!

Gebruikersavatar
Tim de Ruiter
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 104
Lid geworden op: di sep 16, 2008 12:41 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: HPI
Type: Baja SS - tuned
Zenderset: XS-6 Pro Sport
Frequentie: 40Mhz
Locatie: Heerhugowaard

Re: Scoobysport aka Don

Berichtdoor Tim de Ruiter » ma apr 06, 2009 1:47 pm

scoobysport schreef:
Tim de Ruiter schreef:Welkom !
Mooi filmpje zo in slomo, ik heb het zelfde 'probleempje' met wheelies trekken, geen wheeliebar en mijn baja komt dus af en toe met de spoiler op de grond. Ik heb er een Hormann spoiler op zitten, die kunnen wel tegen een stootje hahahaha
Wheeliebar gaan we binnenkort in elkaar knutselen, ben nu bezig met 'n testbak voor boten, daarvan zal ik vandaag of morgen even 'n topic maken met alle foto's, hoop het geheel vanavond af te krijgen :)

Groter probleem met de buggy is dat steeds de inbusjes waarmee de pinion op de koppeling vast zit los laten :S Ondanks loctite etc. Alles was wederom goed gereinigd en weer de inbusjes eruit na zo'n 20 minuutjes rijden!! #-o

Dus ook daar moet ik wat op verzinnen :P
Klinkt alsof het schroefdraad in de tandwiel meenemer een beetje doorgedraaid is, je zou er een nieuw schroefdraad in kunnen tappen met iets grotere busjes ( een heel karwei ) of een nieuwe tandwiel meenemer.....

Gebruikersavatar
scoobysport
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 28
Lid geworden op: za mar 28, 2009 12:33 pm

Re: Scoobysport aka Don

Berichtdoor scoobysport » ma apr 06, 2009 3:26 pm

Tim de Ruiter schreef:
scoobysport schreef:
Tim de Ruiter schreef:Welkom !
Mooi filmpje zo in slomo, ik heb het zelfde 'probleempje' met wheelies trekken, geen wheeliebar en mijn baja komt dus af en toe met de spoiler op de grond. Ik heb er een Hormann spoiler op zitten, die kunnen wel tegen een stootje hahahaha
Wheeliebar gaan we binnenkort in elkaar knutselen, ben nu bezig met 'n testbak voor boten, daarvan zal ik vandaag of morgen even 'n topic maken met alle foto's, hoop het geheel vanavond af te krijgen :)

Groter probleem met de buggy is dat steeds de inbusjes waarmee de pinion op de koppeling vast zit los laten :S Ondanks loctite etc. Alles was wederom goed gereinigd en weer de inbusjes eruit na zo'n 20 minuutjes rijden!! #-o

Dus ook daar moet ik wat op verzinnen :P
Klinkt alsof het schroefdraad in de tandwiel meenemer een beetje doorgedraaid is, je zou er een nieuw schroefdraad in kunnen tappen met iets grotere busjes ( een heel karwei ) of een nieuwe tandwiel meenemer.....
Wij waren eigenlijk van plan om het asje door te boren en dan met 2 borgmoeren een draadeind vast te zetten. Maar dit bleek toch niet het geval te zijn!

Denk dat het probleem bij de koppeling zit. Als ik de auto start en probeer te rijden gaat hij heel langzaam vooruit, maakt daarbij ook nauwelijks uit hoeveel toeren ik maak. Dus of de koppeling is overleden, of de verbinding tussen de as en de koppeling is los.
Red 'n boom... Eet 'n bever!


Terug naar “Stel je zelf hier even voor...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten