de kerstman was vroeg dit jaar en ik vond een mooi kado onder de boom vanochtend
de X-ray M18 pro met flex carbon chassis , en een digi servo erin de Futaba S3150.
uiterraard komt er nog een lipo in ; Lithium-Polymer-Akku 7,4 V / 1800 mAh 2S (25C) , de motor wordt dezelfde set-up als de M18MT , brushless motor 5916KV met 30 A regelaar
en het mooie is dat er straks nog een transponder ingaat om de rondetijden en de gem.snelheid te meten
X-ray M18 Pro
Moderator: Moderator's groep
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
- gerardnl
- Actieve poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: do nov 22, 2007 8:47 pm
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: HORMANN
- Type: HT2 RE
- Zenderset: 3PK
- Frequentie: 75 GHz kan 61
- Locatie: leerdam
Re: X-ray M18 Pro
zo mooi ding
wat is het verschil tussen een pro en de gewone uitvoering
op de stabilisator na die bovenop zit
wat is het verschil tussen een pro en de gewone uitvoering
op de stabilisator na die bovenop zit
Doe eens gek, er zijn er al zoveel "gewoon"
grt gerard
grt gerard
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: X-ray M18 Pro
gerardnl schreef:zo mooi ding
wat is het verschil tussen een pro en de gewone uitvoering
op de stabilisator na die bovenop zit
de normale uitvoering:
-kompleet kunstof
-motorsteun plastiek
-geen instel mogelijkheden qwa grip aan voorzijde en achterzijde
- starre diffs.
de M18 Pro :
-carbon bodemplaat
-carbon bovendek(deze zorg voor de nodig flex)
-aluminium motersteun
-instelbare kogeldiffs
-versterkte boven en onder draagarmen voorzijde
-flex in stellen voor optimale grip voorzijde en achterzijde
-6 kant meenemers met schroefdraad
-dichte wielen
Heb vorig jaar met de standaard uitvoering(m18) meerdere rondjes gereden op het circuit, dit ging redelijk tot goed.
Helaas wilde ik wat instellingen veranderen om te kijken of de ronde tijden beter werden, dat gaat niet met de M18, tel daarbij op de aluminium motorsteun die je evt moet kopen, komt er weer circa 26 euro bij , en wil je wat stevig heid hebben, had ik er een carbonbodemplaat op gezet á 60 euro.
Dus de M18Pro ben je in 1 keer klaar en er zijn meer afstellingen , de topsnelheid lag bij mn vorige m18 rond de 65 Kmh, met een borstelmotor , ik verwacht dat ik straks met de M18 Pro en een bortselloos setje wel iets harder ga
- Karel MF
- Actieve poster
- Berichten: 137
- Lid geworden op: za dec 08, 2007 12:31 am
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: Xray
- Type: Brushless XB8R
- Zenderset: Hitec
- Locatie: Leerdam
- Contacteer:
Re: X-ray M18 Pro
Mooi wagentje Q.
Bij komt er toch een andere kerstman denk ik.
Of hij is mijn adres kwijt.
Karel.
Bij komt er toch een andere kerstman denk ik.
Of hij is mijn adres kwijt.
Karel.
http://www.freewebs.com/kggraphix" onclick="window.open(this.href);return false;
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: X-ray M18 Pro
nog even een Dodge Dakota :
- Pasqual
- Ingeburgerd
- Berichten: 59
- Lid geworden op: zo dec 09, 2007 1:50 pm
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: Thunder Tiger
- Type: Mini Titan E325
- Zenderset: Futaba T8UPs
- Locatie: Nieuwerkerk
Re: X-ray M18 Pro
Even een toevoeging gedaan aan je lijstje. Dit staat er in Bold bij.Q schreef:de normale uitvoering:
-kompleet kunstof
-motorsteun plastiek
-geen instel mogelijkheden qwa grip aan voorzijde en achterzijde
- starre diffs. Zijn tandwiel diff's net als op de Bigscales. Alleen bij de M18 niet aftestellen
de M18 Pro :
-carbon bodemplaat
-carbon bovendek(deze zorg voor de nodig flex)
-aluminium motersteun
-instelbare kogeldiffs
-versterkte boven en onder draagarmen voorzijde Dit zijn geen versterkte maar hardere draagarmen. Deze flexen minder zodat de afstelling gelijkmatiger is. In theorie zouden deze sneller kunnen breken als de standaard armen. Maar in de praktijk blijven ze netjes heel. Hardere draagarmen op een 1/10 breken wel sneller.
-flex in stellen voor optimale grip voorzijde en achterzijde
-6 kant meenemers met schroefdraad Echt een verbetering tov de M18. De reden dat ik een M18 Pro heb gekocht. Vind het systeem op de M18 een drama.
-dichte wielen
-standaard afstel mogelijkheid voor toe-in voor en achter
Team Novak komt binnenkort met een leuke brushless set voor 1/18 modellen. Dit wordt een 9000kV motor die op 3S lipo kan lopen. Dat verzekerd laag vliegen over het circuit. Een motor die onbelast gewoon bijna de 100.000 toeren haalt
Schumacher: Mi3 Tamiya: M-03M Futaba: T-3PK TT: Mini Titan E325
E-Sky: Honey Bee King V2 Futaba: ..... Website: GDesigns.nl
E-Sky: Honey Bee King V2 Futaba: ..... Website: GDesigns.nl
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: X-ray M18 Pro
ben benieuwd , krijg binnenkort de 3s 1800mAH (25c) lipo's, hoe hard dat gaat tov van de 7,2V 1400mAH accu,s
- Pasqual
- Ingeburgerd
- Berichten: 59
- Lid geworden op: zo dec 09, 2007 1:50 pm
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: Thunder Tiger
- Type: Mini Titan E325
- Zenderset: Futaba T8UPs
- Locatie: Nieuwerkerk
Re: X-ray M18 Pro
Ik was al niet zo te vreden over het standaard M18 Pro Carbon chassis dus die had ik al vervangen voor een Motek Panther R2 chassis. Hier ben ik heel te vreden over alleen vind ik de 1,5mm bodemplaat wat aan de dunne kant. Gaat vaak wel goed maar het is toch wat zwakker.
Motek Racing (Tegenwoordig Exotek Racing) heeft nu een R3 versie uitgebracht van hun chassis met nog meer verbeteringen. Waaronder een 2mm bodemplaat. Deze heb ik afgelopen zaterdag besteld en ben genieuwd wat deze gaat doen op het circuit. Nu nog even een donor M18 vinden om het R2 chassis straks ook weer op te kunnen bouwen.
Hier het R3 chassis:
Motek Racing (Tegenwoordig Exotek Racing) heeft nu een R3 versie uitgebracht van hun chassis met nog meer verbeteringen. Waaronder een 2mm bodemplaat. Deze heb ik afgelopen zaterdag besteld en ben genieuwd wat deze gaat doen op het circuit. Nu nog even een donor M18 vinden om het R2 chassis straks ook weer op te kunnen bouwen.
Hier het R3 chassis:
Schumacher: Mi3 Tamiya: M-03M Futaba: T-3PK TT: Mini Titan E325
E-Sky: Honey Bee King V2 Futaba: ..... Website: GDesigns.nl
E-Sky: Honey Bee King V2 Futaba: ..... Website: GDesigns.nl
- sniperx
- Actieve poster
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo mei 18, 2008 6:10 pm
- Land: NED
- Provincie: Overijssel
- Merk: Corally
- Type: SP12X US
- auto 2: CRC
- Zenderset: Futaba 3pk
- Club: Rchothweels
- Website: www.bmtuning.nl
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: X-ray M18 Pro
Vind die Xray M18 pro echt een super bakkie, zit er zelf ook aan te denken.
Met brushless
Lipo
Gewoon een super snelle versie maken.
Hier in Deventer kan gelukkig ook binnen gereden worden.
Met brushless
Lipo
Gewoon een super snelle versie maken.
Hier in Deventer kan gelukkig ook binnen gereden worden.
http://www.bmtuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; uw Corally, Xray, Sanwa, Spektrum, Tekin, Savox, Protoform bodys en Hyperion Dealer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast