tankontluchting?

Hier kun je alles kwijt over de overige Bigscale merken

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Jos
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 223
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 11:46 am
Locatie: Venlo

tankontluchting?

Berichtdoor Jos » zo feb 18, 2007 9:04 am

Is een tankontluchting nodig of niet?

gr.Jos
Afbeelding

demolition man

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » zo feb 18, 2007 9:50 am

Als het gaatje in je tankdop dicht zit, en je trekt vacuum in de tank wel anders niet.
Carson tankjes hebben standaard tankontluchting heb ik laatst gelezen en gezien bij PetervsO.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Silvio
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 734
Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:04 pm
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: MB-PRO
auto 2: FG
Type 2: Alu Competition
Zenderset: DX3.0
Frequentie: 2,4GHz
Website: http://www.rc-rijder.nl
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: tankontluchting?

Berichtdoor Silvio » zo feb 18, 2007 10:23 am

Jos schreef:Is een tankontluchting nodig of niet?

gr.Jos
Ik heb het ook.
De motor krijgt nu op een normaale manier benziene.
Verbruik is minder(maar dat boeit mijn niet ;) )
En je krijgt je tankdop normaal open.

Gr
Silvio
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jos
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 223
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 11:46 am
Locatie: Venlo

Berichtdoor Jos » zo feb 18, 2007 10:27 am

En is dat een compleet setje wat je kunt kopen of op een of andere manier zelf maken.Heb het wel eens gezien bij andere wagens,maar toen liep de benzine eruit toen ie op kop lag en dan de hele wagen onder de benzine.Dat vind ik ook niks?

gr.Jos

Gebruikersavatar
Silvio
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 734
Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:04 pm
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: MB-PRO
auto 2: FG
Type 2: Alu Competition
Zenderset: DX3.0
Frequentie: 2,4GHz
Website: http://www.rc-rijder.nl
Locatie: Gennep
Contacteer:

Berichtdoor Silvio » zo feb 18, 2007 10:30 am

Jos schreef:En is dat een compleet setje wat je kunt kopen of op een of andere manier zelf maken.Heb het wel eens gezien bij andere wagens,maar toen liep de benzine eruit toen ie op kop lag en dan de hele wagen onder de benzine.Dat vind ik ook niks?

gr.Jos
Gewoon zelf maken.
De benziene loopt eruit als hij op de kop ligt,maar bij mijn zit de slang achter de auto(kijk maar bij mijn foto's)
je kunt er ook een eenweg filter op zetten.
(dan loopt de beziene er niet uit)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jos
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 223
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 11:46 am
Locatie: Venlo

Berichtdoor Jos » zo feb 18, 2007 10:33 am

Zal eens kijken

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Berichtdoor The ICE Factory » zo feb 18, 2007 10:35 am

gewoon stukje slang en y-splitter.Gaatje's boren op hoogste punt van de tank en klaar.Ik heb er wel een eenwegsfilter tussen gezet.MT ligt nog wel eens op zijn dak :D
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Berichtdoor Mijnheer Rob » zo feb 18, 2007 10:44 am

Rij al tijden zonder ontluchting, zowel Marder (vorige Marder ook) als met onroad. Tot nu toe nog nooit problemen gehad, onluchting in tankdop van FG en TKT functioneren blijkbaar goed :D

Moet wel zeggen dat bij de TKT er af en toe wat brandstof lekt bij ontluchting (klein beetje nat op tankdop, geen druppels ofzo), daarom ga ik daar misschien ontluchting op plaatsen :? (stinkt volgens de vrouw en dan mag ie niet binnen :schater:)

Dus, als je zeker wilt weten dat er geen problemen ontstaan met vacuum in de tank, kun je ontluchting plaatsen, maar je kunt ook jaren rijden zonder problemen :D

Plaatsen ontluchting, veel mensen boren een te klein gaatje (kleiner dan slangdiameter) en proppen daar de slang in, door het te kleine gat zit deze dan vormgesloten vast, zal ie goed afdichten en er niet uitkomen. Je kunt ook slangpilaren plaatsen met rubber ring (brandstofbestendig!) tussen pilaar en tank. Aan binnenzijde is deze (meestal een moer) te plaatsen via tankgat 8)

Succes en laat even weten wat het geworden is :mrgreen:
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Berichtdoor Roel » zo feb 18, 2007 11:19 am

Ik heb ooit een geplofte tank gehad, het was het standaard tankje.

Getankt met brandstof die bij mij in de kelder staat 15 graden, buiten was het 30 graden.
Na tien minuten rijden, plof.... het rubbertje (waar de slangen in en uit gaan) en alle brandstof uit de tank geblazen door overdruk.

De brandstof op de hete motor en uitlaat. Ik was blij dat hij niet in de hens is gevlogen.
Vanaf dat moment rij ik met ontluchting op mijn tank.

groetjes Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Berichtdoor Mijnheer Rob » zo feb 18, 2007 11:22 am

Hmmm, kan me voorstellen dat je in zo'n geval snel ontluchting plaatst.... :?
Heb me niet verdiept in de ontluchting van de dop, maar normaalgesproken is het andersom, lucht komt via ontluchting tank in als brandstof door carburateur eruit getrokken wordt. In jouw geval moest er geen lucht in, maar lucht uit :shock: Wellicht sluiten rubbers in ontluchting dan juist af... :sad:
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2


Terug naar “Bigscale (overige merken)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten