auto rijd niet goed-> koppeling kapot?-->nieuwe fotoos

Hier kun je alles kwijt over de overige Bigscale merken

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
M@@rten
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 2:21 pm
Locatie: Haler(midden limburg)auto:fg mt spectrum dx3

auto rijd niet goed-> koppeling kapot?-->nieuwe fotoos

Berichtdoor M@@rten » wo mar 14, 2007 7:39 pm

hoi allemaal,
nadat ik vandaag gereden heb, trekt mijn auto langzaam op, rijd hij langzaam, bij het optrekken duurt het ook even voor hij optrekt, en als ik de wielen van de grond hou, draaien de wielen behoorlijk hard door zonder dat ik gas geef, ook remt de auto totaal niet meer,
het lijkt mij een kapotte koppeling, of een onderdeel hiervan, kan iemand dit bevestigen? en kan ik dan gewoon een fg koppeling kopen van 30 euro?
foto van de koppeling, omdat ik dus denk dat dit het is, mischien dat iemand hierop kan zien of deze versleten is, zou verder niet weten waar het probleem kan liggen Afbeelding


bij het demonteren van de motor, zag ik dat de tandjes van dit tandwiel dat aan het grote difftandwiel grenst helemaal krom staan, lijkt me dat deze versleten is?(sorry voor de onduidelijke foto :oops: ) Afbeelding


Dan over de koppeling, als ik hier dus toch een nieuwe voor moet kope, kan ik dan gewoon weer de fg koppeling kopen? deze kost 30 euro ongeveer, en denk dat deze voor mij als puur recreatierijder prima voldoet of niet?

grs Maarten.[/img]
Laatst gewijzigd door M@@rten op vr mar 23, 2007 9:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
||Xray M18T|kyosho inferno 1/8|Spectrum DX3||

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Berichtdoor Roel » wo mar 14, 2007 8:32 pm

Het tandwiel ziet er op de onduidelijke foto al versleten uit.

De koppeling is wat vies maar niet echt versleten. Als ik je verhaal zo lees komt het slecht optrekken niet door de koppeling. Eerder de afstelling verkeerd, Of de aandrijflijn die niet lekker loopt, misschien iets met de motor.

Heb je toevallig de carb. moeten verstellen de laatste tijd ?
Velle est posse

Gebruikersavatar
M@@rten
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 2:21 pm
Locatie: Haler(midden limburg)auto:fg mt spectrum dx3

Berichtdoor M@@rten » do mar 15, 2007 6:48 am

ben (nog) nooit aan de carb geweest, dus heb hem ook niet hoeven verstellen, ik kwam er wel achter dat 1 lager in de aandrijfplaat, die achter het grote tandwiel niet soepel meer loopt.
maar kan dit de rede zijn?
teon ik aan het rijden was reed hij redelijk, en op 2 uur tijd ging hij van redelijk naar dit ongeveer..
||Xray M18T|kyosho inferno 1/8|Spectrum DX3||

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Berichtdoor Roel » do mar 15, 2007 8:09 am

Als het lager niet meer soepel loopt kan hij ook heet worden. Doordat hij uitzet kan hij heel stroef gaan lopen.

Heb je een plastike aandrijfplaat of een alu exemplaar
Velle est posse

Gebruikersavatar
M@@rten
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 2:21 pm
Locatie: Haler(midden limburg)auto:fg mt spectrum dx3

Berichtdoor M@@rten » do mar 15, 2007 5:00 pm

ik heb een alu aandrijfplaat, lager word zowieso vervangen voor ik weer ga rijden.
||Xray M18T|kyosho inferno 1/8|Spectrum DX3||

Gebruikersavatar
M@@rten
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 2:21 pm
Locatie: Haler(midden limburg)auto:fg mt spectrum dx3

Berichtdoor M@@rten » vr mar 23, 2007 9:29 pm

hoi, hierbij de nieuwe en duidelijkere fotoos, ik denk dat het probleem gewoon de koppeling is, zoals je op de fotoos ziet is er ook een heel gedeelte afgesleten of gewoon weg bij de rand van de koppeling
Afbeelding

het afgesleten deel:
Afbeelding
andere kant van de koppeling is ook zo, en er zitten over de gehele "wanden"dikke krassen.

En dan nog een vraagje, dat kleine tandwiel is dus afgesleten, dit telt 16 tanden, kan ik hiervoor gewoon een 18 tands pakken? of gaat hij dan snel slijten omdat hij dus niet helemaal past in het andere tandwiel? dit was namelijk bij een vriend het geval, hij had 16-48 geloof ik en zijn tandwiel was na elke 20 minuten rijden weer kaal. ik zou 18 willen pakken omdat hij dan normaal toch sneller optrekt of merk je dit bij de diff tandwielen niet?
||Xray M18T|kyosho inferno 1/8|Spectrum DX3||

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Berichtdoor The ICE Factory » vr mar 23, 2007 9:36 pm

bedoe; je met het kleine tandwiel die op je koppelingsklok of die op je tussenas bij het diff ?? je kan beide niet zo maar veranderen.Dan moet je ze beide veranderen.

16/48 geeft meer trekkracht maar minder topsnelheid.
18/46 iets minder trekkracht meer topsnelheid.
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
yosemite sam
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 661
Lid geworden op: ma feb 19, 2007 10:19 pm
Land: nl
Provincie: Utrecht
Merk: hormann ht-2
Zenderset: spectrum
Club: mrcu
Website: http://www.mrcu.nl
Locatie: ijsselstein http://www.mrcu.nl
Contacteer:

Berichtdoor yosemite sam » vr mar 23, 2007 11:14 pm

kan zijn dat je koppeling te strak staat of dat een van de meenemers door slipt.
dus even alles goed nalopen ook de aandrijflijn idd goed controleren en of de lagers soepel draaien.
http://www.mrcu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
M@@rten
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 2:21 pm
Locatie: Haler(midden limburg)auto:fg mt spectrum dx3

Berichtdoor M@@rten » za mar 24, 2007 7:45 am

ik bedoelde die op de tussenas bij het diff inderdaad, maar ik had het ook op het rcbigscaleforum gepost en daar werd mij inderdaad ook gezecht dat dit niet zomaar gaat. dus ik houd het maar bij het 16tands tandwiel

en ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe koppeling koop, want deze ziet er nogal gehavend uit vandaag nog even de aandrijflijn controleren, in ieder geval is 1 lager in de aandrijfplaat kapot..
grs Maarten.
||Xray M18T|kyosho inferno 1/8|Spectrum DX3||

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Berichtdoor The ICE Factory » za mar 24, 2007 7:58 am

let wel goed op bij monteren van de aandrijflijn dat alles in 1 lijn staat.
Waarschijnlijk heeft dat niet goed gezeten.Zorg dat je kleine diff tandwiel op de goede afstand zit van het grote tandwiel.Als de speling te groot is dan slijt ie wel erg hard.
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;


Terug naar “Bigscale (overige merken)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten