dag mannen,
weer even een vraagje
Was net met mijn fg aan het rijden, met fg banden dus
en als ik flink gas geef slippen de wielen nogal door, het gaat om een monstertruck met fg 3 kamer uitlaat,
waardoor ik denk dat ik toch geen wielie kan maken want hij komt er wel bijna met de voorwielen in de lucht,
maar wat zou ik nu kunnen doen aan het slippen?
zou zelf niets weten wat ik eraan kan doen, maar lijkt me dat hij eigelijk toch niet hoort te slippen met alleen een 3 kamer uitlaatje
grs Maarten.
Wielen slippen steeds door
Moderator: Moderator's groep
- M@@rten
- Ingeburgerd
- Berichten: 72
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 2:21 pm
- Locatie: Haler(midden limburg)auto:fg mt spectrum dx3
Wielen slippen steeds door
||Xray M18T|kyosho inferno 1/8|Spectrum DX3||
- Silvio
- Regelmatig hier
- Berichten: 734
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:04 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: MB-PRO
- auto 2: FG
- Type 2: Alu Competition
- Zenderset: DX3.0
- Frequentie: 2,4GHz
- Website: http://www.rc-rijder.nl
- Locatie: Gennep
- Contacteer:
Re: Wielen slippen steeds door
Je vinger iets beter onder controle houden.M@@rten schreef:dag mannen,
weer even een vraagje
Was net met mijn fg aan het rijden, met fg banden dus
en als ik flink gas geef slippen de wielen nogal door, het gaat om een monstertruck met fg 3 kamer uitlaat,
waardoor ik denk dat ik toch geen wielie kan maken want hij komt er wel bijna met de voorwielen in de lucht,
maar wat zou ik nu kunnen doen aan het slippen?
zou zelf niets weten wat ik eraan kan doen, maar lijkt me dat hij eigelijk toch niet hoort te slippen met alleen een 3 kamer uitlaatje
grs Maarten.
En de ondergrond speelt ook een rol.
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
Heeft niks met uitlaat te maken Maarten
Combinatie van ondergrond, banden en nog wat factoren...
Slippen komt door trekkracht, trekkracht komt weer door koppel (Nm). Dit kun je regelen met je overbrenging, je zou het eerste tandwiel (op as van koppelingsklok) wat groter kunnen pakken, het tweede tandwiel moet dan wat kleiner worden. Op de Pitstop site staat een tabel welke tandwielen er op elkaar passen
Met de aangepaste overbrenging zal het koppel op je wielen afnemen, je wagen minder hard trekken (dus minder slippen) en een hogere eindsnelheid hebben (als je blokje dit trekt).
Tweede mogelijkheid is het beheersen van het vingertje om slippen te voorkomen, op sommige zenders kun je dit zelfs instellen...
Verder kun je je ophanging eens controleren, sommige mensen onderschatten het effect van goede dempers op de wegligging!
Als vierde is de koppeling van belang, heb je een instelbare koppeling die op relatief hoog toerental op pakt, is de kans op wielspin ook groot! Je blokje heeft op hogere toerentallen meer koppel en vermogen beschikbaar (komt op de terecht )
Tot slot kan je nog eens kijken of het beide wielen zijn die slippen. Als je in een bocht gas geeft, heeft het wiel in de binnenbocht vaak weinig druk en zal dan eerder de neiging hebben om te slippen. Met een sper-differentieel kun je dat effect tegengaan.
Sjonge jonge wat een lulverhaal weer :roll:
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Combinatie van ondergrond, banden en nog wat factoren...
Slippen komt door trekkracht, trekkracht komt weer door koppel (Nm). Dit kun je regelen met je overbrenging, je zou het eerste tandwiel (op as van koppelingsklok) wat groter kunnen pakken, het tweede tandwiel moet dan wat kleiner worden. Op de Pitstop site staat een tabel welke tandwielen er op elkaar passen
Met de aangepaste overbrenging zal het koppel op je wielen afnemen, je wagen minder hard trekken (dus minder slippen) en een hogere eindsnelheid hebben (als je blokje dit trekt).
Tweede mogelijkheid is het beheersen van het vingertje om slippen te voorkomen, op sommige zenders kun je dit zelfs instellen...
Verder kun je je ophanging eens controleren, sommige mensen onderschatten het effect van goede dempers op de wegligging!
Als vierde is de koppeling van belang, heb je een instelbare koppeling die op relatief hoog toerental op pakt, is de kans op wielspin ook groot! Je blokje heeft op hogere toerentallen meer koppel en vermogen beschikbaar (komt op de terecht )
Tot slot kan je nog eens kijken of het beide wielen zijn die slippen. Als je in een bocht gas geeft, heeft het wiel in de binnenbocht vaak weinig druk en zal dan eerder de neiging hebben om te slippen. Met een sper-differentieel kun je dat effect tegengaan.
Sjonge jonge wat een lulverhaal weer :roll:
Ik hoop dat je er wat aan hebt
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2
- M@@rten
- Ingeburgerd
- Berichten: 72
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 2:21 pm
- Locatie: Haler(midden limburg)auto:fg mt spectrum dx3
even wat antwoorden;
hij slipt vooral op gras en op de weg,
ik rijd nu met 16-48 verhouding, heb hier ook 18-46 liggen, maar met alleen 18-46 (was toen wel met standaard uitlaat) vond ik hem te langzaam trekken
heb een standaard fg koppeling, die zit er pas 1-2 liter in dus die is nog zowat nieuw.
of het beide wielen zijn die slippen weet ik niet precies, dit zal ik straks of morgen nog even kijken anders toch nog eens proberen met 18-46 tandwielverhouding..
ben er in susteren achter gekomen dat ik een sperdiff had, wist dit zelf niet, maar daar werd het mij gezegd
bedankt voor de snelle antwoorden
grs Maarten
hij slipt vooral op gras en op de weg,
ik rijd nu met 16-48 verhouding, heb hier ook 18-46 liggen, maar met alleen 18-46 (was toen wel met standaard uitlaat) vond ik hem te langzaam trekken
heb een standaard fg koppeling, die zit er pas 1-2 liter in dus die is nog zowat nieuw.
of het beide wielen zijn die slippen weet ik niet precies, dit zal ik straks of morgen nog even kijken anders toch nog eens proberen met 18-46 tandwielverhouding..
ben er in susteren achter gekomen dat ik een sperdiff had, wist dit zelf niet, maar daar werd het mij gezegd
bedankt voor de snelle antwoorden
grs Maarten
||Xray M18T|kyosho inferno 1/8|Spectrum DX3||
- M@@rten
- Ingeburgerd
- Berichten: 72
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 2:21 pm
- Locatie: Haler(midden limburg)auto:fg mt spectrum dx3
zo heb vandaag eens de 18-46 vertanding eens geprobeert, dat scheelde al behoorlijk, toen ook nog met het sper diff gespeelt, dit is me nog niet helemaal gelukt, op een gegeven moment trok hij nogal behoorlijk hard op 2 wielen en sturen werd steeds minder,
ik draaide steeds 1 schroef een kwart slag in, de andere een kwart slag uit.
Al met al toch al een beter resultaat gekregen vandaag
Alweer eens bedankt voor de antwoorden heren, gaaf dat je hier zo snel en goed geholpen word
grs Maarten.
ik draaide steeds 1 schroef een kwart slag in, de andere een kwart slag uit.
Al met al toch al een beter resultaat gekregen vandaag
Alweer eens bedankt voor de antwoorden heren, gaaf dat je hier zo snel en goed geholpen word
grs Maarten.
||Xray M18T|kyosho inferno 1/8|Spectrum DX3||
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten