Naast mijn grote passie voor bigscale..heb ik ook vanaf kleins af aan al wat met motorcross..
helaas kan ik dat zelf niet meer doen ivm. prothese enz..vriend van me doet het wel
en ga vaak mee kijken en sleutelen..dat is met een ouder type motor genaamd maico
hier even een voorbeeld:

Ik zat op het modelbouwforum een beetje rond te kijken en zag weer die kleine schaal 1:5 motoren..
dat doet me toch altijd wel iets..alleen dat is op de weg..de crossmodellen spreken me nog niet echt aan kwa uiterlijk.
Maar zou dit ook gaan werken met schaal ja wat is het 1:3, 1:2 dus met 26cc blok wat wij hier veelal gebruiken
Uitlaat maken is geen probleem hier..frame lassen enzo ook niet..en heb op het werk 10inch kinderfiets wielen dus met spaken en banden..met toch een aardig profiel waar dan achter aan 1 kant een tanwiel op kan..
schijfremmen is ook geen probleem

maar zit nog met een paar dingen..hoe ga ik een voorvork op die schaal maken op olie..zal niet makkelijk worden
en betreft met de balans? ik denk bij de kleinere motoren kan het ook dus waarom ook niet met wat groter

en welk voortandwiel ga ik gebruiken?op de koppelingsklok. zit wel te denken aan gewoon een fietsketting..
ik weet dat een gazelle inergy een klein tandwieltje heeft voor de aandrijving..mischien dat ik daar wat mee kan

Op dit moment vind ik de ktm 150cc een gaaf model..zit te denken om die dan na te maken..tenminste zo goed als..
maar wil graag eerst beetje alles bekijken of het wel gaat lukken..en wat zeggen jullie ervan?
hier nog even een foto van wat onderdelen..
wieltjes:

zag al wel een verende voorvork voor kinderfietsjes..die kan ik evt aanpassen?

Het model motor:

ben benieuwd wat jullie ervan zeggen..? en zou dit mogelijk zijn..

Greetz Rob