In de VS is RC Nascar en RC Sprint een klasse waar ze mee rijden op de "ovals".
[align=center]WCM K1e GRAND NATIONAL - $1275 (Less Body)
STANDARD EQUIPMENT
4130 Chrome-Moly, Powder-Coated Frame With
Steel, Welded-in, Adjustable, Motor Plate
Fully Independent Suspension (Front/Rear)
Fully Adjustable Front Steering/Suspension Geometry
Castor and Camber (Independently per side) and Toe In/Out
Fully Adjustable Rear Suspension Geometry
Camber and Toe In/Out (Independently per side)
Fully Adjustable Ride Height, Spring Rates and Shock Oil Viscosity
Adjustable Rate Front Anti-Roll Bar
Heavy Duty Rear Tracking Arms
Rear Axle Double Bearing Supports
"Uni-Bell" Clutch (one-piece), Double Bearing Supported
New Drum Style Brake and One Piece, Piloted Clutch Housing
Equipped With Standard Clutch Shoes and Spring
(Optional Light Weight Shoes and Heavy Spring Available)
.75" Wide 78-Tooth Rear Gear and 16-Tooth Front Gear
4-Bolt Pinch Style Rear Hubs
4-Bolt, Double Bearing Supported Front Hubs
QSAC Approved 230RC Komatsu/Zenoah Engine
Steering, Throttle/Brake Linkages and Servo Savers Included
8oz Gas Tank, Gas Filler, Lines and Filter Included
Replaceable Foam "Bumpers", Front, Rear and Sides
WCM K1 SPRINT CAR - $1200 (with body)
STANDARD EQUIPMENT
4130 Chrome-Moly, Powder-Coated Frame With
Steel, Welded-in, Adjustable, Motor Plate
Replaceable "Nerf" Bars, Front, Rear and Sides
Fully Adjustable Front Steering Geometry
Castor and Camber (Independently per side) and Toe In/Out
Fully Adjustable Ride Height, Spring Rates and Shock Oil Viscosity
"Uni-Bell" Clutch (one-piece), Double Bearing Supported
New Drum Style Brake and One Piece, Piloted Clutch Housing
Equipped With Standard Clutch Shoes and Spring
(Optional Light Weight Shoes and Heavy Spring Available)
.75" Wide 78-Tooth Rear Gear and 16-Tooth Front Gear
4-Bolt Pinch Style Rear Hubs
4-Bolt, Double Bearing Supported Front Hubs
QSAC Approved G2D70 Komatsu/Zenoah Engine
Steering, Throttle/Brake Linkages and Servo Savers Included
8oz Gas Tank, Gas Filler, Lines and Filter Included
ABS Body and Wing Kit Included
[/align]
bron: www.wcm-corp.com
WCM RC Nascar & RC Sprint
Moderator: Moderator's groep
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
WCM RC Nascar & RC Sprint
Velle est posse
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
- erikkosters
- Ingeburgerd
- Berichten: 58
- Lid geworden op: ma okt 29, 2007 4:13 pm
- Locatie: Hardenberg
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
Haha, nee hoor, ergens in Limburg (Maria Hoop)
Snap wel dat het duurder is. Bij de door ons gebruikte wagens (Marder, Hormann etc.) is het chassis een plaat, die je in 1 keer kunt ponsen, paar gaten erin ponsen en tappen, randjes zetten en klaar.
Dit zijn heeeeeeel veel onderdelen (buizen) die allemaal aan elkaar gezet (solderen/lassen) moeten worden. Waarschijnlijk moet je de uiteinden allemaal bewerken zodat ze zonder grote spleten op elkaar aansluiten. Tot slot komen er net als bij de Marder enzo ook nog gaten in.
Een vele malen meer arbeidsintensieve job dus (lees: duur!). Maar wel mooi
Snap wel dat het duurder is. Bij de door ons gebruikte wagens (Marder, Hormann etc.) is het chassis een plaat, die je in 1 keer kunt ponsen, paar gaten erin ponsen en tappen, randjes zetten en klaar.
Dit zijn heeeeeeel veel onderdelen (buizen) die allemaal aan elkaar gezet (solderen/lassen) moeten worden. Waarschijnlijk moet je de uiteinden allemaal bewerken zodat ze zonder grote spleten op elkaar aansluiten. Tot slot komen er net als bij de Marder enzo ook nog gaten in.
Een vele malen meer arbeidsintensieve job dus (lees: duur!). Maar wel mooi
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten