Ultramat 14: Contact break & Lipo voltage

Post hier je vragen, antwoorden en tips over Electro helikopters.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: Ultramat 14: Contact break & Lipo voltage

Berichtdoor The ICE Factory » vr jan 25, 2008 8:35 pm

ok maar spanning zegt niets over de komplete lading van een accu ..... de spanning die je nu meet is de onbelaste spanning.
Kan dus zijn dat er bijv. 12, 4 volt in zit maar met slechts 1800 Mah..... meet je auto accu maar eens als die verrot is , geeft
ie ook 9 van de 10 keer meer dan 12 volt aan :mrgreen: belast je hem iets dan zakt dat al snel onder de 10 volt.
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
martijn-rc
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 5:05 pm
Land: Nederland
Provincie: Flevoland
Merk: Kyosho, Xray
Type: V-One SIII, T2 008'
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2,4Ghz
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ultramat 14: Contact break & Lipo voltage

Berichtdoor martijn-rc » za jan 26, 2008 2:12 am

The ICE Factory schreef:ok maar spanning zegt niets over de komplete lading van een accu ..... de spanning die je nu meet is de onbelaste spanning.
Kan dus zijn dat er bijv. 12, 4 volt in zit maar met slechts 1800 Mah..... meet je auto accu maar eens als die verrot is , geeft
ie ook 9 van de 10 keer meer dan 12 volt aan :mrgreen: belast je hem iets dan zakt dat al snel onder de 10 volt.
klopt... het is voor mij ook een gok, ik zeg dus even vliegen en kijken of je inderdaad 2 tot meer minuten korter vliegt.!

anders zou ik echt meer tijd moeten hebben om het te onderzoeken, en daar G-star maar 2 lipo's heeft wil hij ze niet afstaan voor een lange test.

de lipo van dave (Aplus) kan ik zelf niet testen omdat TT niet opschiet met die verloop kabel van ze..!!!
die lipo heeft vermoedelijk hetzelfde probleem als de lipo's van G-star...

Gebruikersavatar
hobby
L.S.O.
L.S.O.
Berichten: 1916
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Locatie: Huizen (n-h)

Re: Ultramat 14: Contact break & Lipo voltage

Berichtdoor hobby » za jan 26, 2008 2:28 am

martijn-rc schreef:
The ICE Factory schreef:ok maar spanning zegt niets over de komplete lading van een accu ..... de spanning die je nu meet is de onbelaste spanning.
Kan dus zijn dat er bijv. 12, 4 volt in zit maar met slechts 1800 Mah..... meet je auto accu maar eens als die verrot is , geeft
ie ook 9 van de 10 keer meer dan 12 volt aan :mrgreen: belast je hem iets dan zakt dat al snel onder de 10 volt.
klopt... het is voor mij ook een gok, ik zeg dus even vliegen en kijken of je inderdaad 2 tot meer minuten korter vliegt.!

anders zou ik echt meer tijd moeten hebben om het te onderzoeken, en daar G-star maar 2 lipo's heeft wil hij ze niet afstaan voor een lange test.

de lipo van dave (Aplus) kan ik zelf niet testen omdat TT niet opschiet met die verloop kabel van ze..!!!
die lipo heeft vermoedelijk hetzelfde probleem als de lipo's van G-star...
Je mag mijn kabeltje wel ff lenen kerel :cool:

Gaan we binnenkort wel ff testen als ik naar je toe kom ;)
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS

Gebruikersavatar
G-Star
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: ma jan 07, 2008 9:00 pm
Provincie: Utrecht
Merk: ThunderTiger
Type: Mini Titan
Zenderset: Futaba FF9
Frequentie: 35.060
Locatie: Bunschoten

Re: Ultramat 14: Contact break & Lipo voltage

Berichtdoor G-Star » za jan 26, 2008 8:17 pm

The ICE Factory schreef:ok maar spanning zegt niets over de komplete lading van een accu ..... de spanning die je nu meet is de onbelaste spanning.
Kan dus zijn dat er bijv. 12, 4 volt in zit maar met slechts 1800 Mah..... meet je auto accu maar eens als die verrot is , geeft
ie ook 9 van de 10 keer meer dan 12 volt aan :mrgreen: belast je hem iets dan zakt dat al snel onder de 10 volt.
Klopt dus ik zal het toch moeten bekijken tijdens het "vliegen" zoals Martijn-rc al voorstelde. Alhoewel ik na 5 min vliegen nog steeds 11,3 volt in me lipo heb zitten en de heli ook nog steeds prima reageert (natuurlijk word ie bij alleen hooveren ook niet zwaar belast).

En natuurlijk tijdens het laden effe checken hoeveel mah die er al in heeft gepropt.

Ik zou natuurlijk wel 1 lipo achter kunnen laten bij Martijn als die zin heeft om het uit te zoeken :lol: als ik me andere lipo heb...
GS Vision | Savage .25/.30 - Graupner XS6 Pro Sport | Mini Titan full alu - Ultramat 15 - FlightPower 2170 & 2500 Mah - Futaba FF9 - Kanaal 66
Afbeelding

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: Ultramat 14: Contact break & Lipo voltage

Berichtdoor The ICE Factory » za jan 26, 2008 8:18 pm

ik heb hier nu 3 verschillende soorten lipo's liggen en heb dit probleem ook nog nooit gehad.
Dave heeft het weer wel met dezelfde lipo's ... blijft vreemd vind ik.

denk toch eerder dat het aan de lader of balancer ligt dan aan de lipo
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
G-Star
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: ma jan 07, 2008 9:00 pm
Provincie: Utrecht
Merk: ThunderTiger
Type: Mini Titan
Zenderset: Futaba FF9
Frequentie: 35.060
Locatie: Bunschoten

Re: Ultramat 14: Contact break & Lipo voltage

Berichtdoor G-Star » za jan 26, 2008 8:19 pm

The ICE Factory schreef:ik heb hier nu 3 verschillende soorten lipo's liggen en heb dit probleem ook nog nooit gehad.
Dave heeft het weer wel met dezelfde lipo's ... blijft vreemd vind ik.

denk toch eerder dat het aan de lader of balancer ligt dan aan de lipo
Dat zou zeker kunnen, want met de Ultramat 15 van Martijn kwam wel gewoon de melding "END" toen hij klaar was,
GS Vision | Savage .25/.30 - Graupner XS6 Pro Sport | Mini Titan full alu - Ultramat 15 - FlightPower 2170 & 2500 Mah - Futaba FF9 - Kanaal 66
Afbeelding


Terug naar “Electro helikopters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten