Ik heb daarom maar gekozen om Deans connectors te gebruiken. Hierbij moet je heel heel gek doen om kortsluiting te krijgen. Connectors kunnen veel stroom hebben en zijn nog goedkoop ook. Op ebay kan je voor weinig, aardig wat connector kopen. Op me auto's was ik er altijd wel op tegen om deze te gebruiken maar voor me heli vind ik ze echt super makkelijk.
Nieuw filmpje!
Moderator: Moderator's groep
- Pasqual
- Ingeburgerd
- Berichten: 59
- Lid geworden op: zo dec 09, 2007 1:50 pm
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: Thunder Tiger
- Type: Mini Titan E325
- Zenderset: Futaba T8UPs
- Locatie: Nieuwerkerk
Re: Nieuw filmpje!
Schumacher: Mi3 Tamiya: M-03M Futaba: T-3PK TT: Mini Titan E325
E-Sky: Honey Bee King V2 Futaba: ..... Website: GDesigns.nl
E-Sky: Honey Bee King V2 Futaba: ..... Website: GDesigns.nl
- G-Star
- Actieve poster
- Berichten: 156
- Lid geworden op: ma jan 07, 2008 9:00 pm
- Provincie: Utrecht
- Merk: ThunderTiger
- Type: Mini Titan
- Zenderset: Futaba FF9
- Frequentie: 35.060
- Locatie: Bunschoten
Re: Nieuw filmpje!
Dat zou inderdaad ook nog wel een oplossing kunnen zijn.Pasqual schreef:Ik heb daarom maar gekozen om Deans connectors te gebruiken. Hierbij moet je heel heel gek doen om kortsluiting te krijgen. Connectors kunnen veel stroom hebben en zijn nog goedkoop ook. Op ebay kan je voor weinig, aardig wat connector kopen. Op me auto's was ik er altijd wel op tegen om deze te gebruiken maar voor me heli vind ik ze echt super makkelijk.
Ik ga is even kijken wat ik ga doen...
GS Vision | Savage .25/.30 - Graupner XS6 Pro Sport | Mini Titan full alu - Ultramat 15 - FlightPower 2170 & 2500 Mah - Futaba FF9 - Kanaal 66
- hobby
- L.S.O.
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Locatie: Huizen (n-h)
Re: Nieuw filmpje!
Ik had die Dean connectors toen ik mijn heli nieuw kocht er ook bij mij zitten, alleen heb ik er voor gekozen om gewoon de 2mm goudconectors te gaan gebruiken, omdat ons hele clubje hier mee vliegt.
Voordeel is als een heli (collega) is gecrasht, dat jij dan zijn lipo´s dan kan leegvliegen, of natuurlijk andersom.
Maar Pasqual heeft gelijk, als je met die Dean connectors kortsluiting mee maakt........dan ben je heeeeeeeeeeeeeeel goed
Voordeel is als een heli (collega) is gecrasht, dat jij dan zijn lipo´s dan kan leegvliegen, of natuurlijk andersom.
Maar Pasqual heeft gelijk, als je met die Dean connectors kortsluiting mee maakt........dan ben je heeeeeeeeeeeeeeel goed
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS
- Pasqual
- Ingeburgerd
- Berichten: 59
- Lid geworden op: zo dec 09, 2007 1:50 pm
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: Thunder Tiger
- Type: Mini Titan E325
- Zenderset: Futaba T8UPs
- Locatie: Nieuwerkerk
Re: Nieuw filmpje!
Dat is inderdaad wel een goede reden om voor een ander systeem te kiezen.
Maar dan moet je wel zorgen dat je geen kortsluiting maakt natuurlijk
Maar dan moet je wel zorgen dat je geen kortsluiting maakt natuurlijk
Schumacher: Mi3 Tamiya: M-03M Futaba: T-3PK TT: Mini Titan E325
E-Sky: Honey Bee King V2 Futaba: ..... Website: GDesigns.nl
E-Sky: Honey Bee King V2 Futaba: ..... Website: GDesigns.nl
- G-Star
- Actieve poster
- Berichten: 156
- Lid geworden op: ma jan 07, 2008 9:00 pm
- Provincie: Utrecht
- Merk: ThunderTiger
- Type: Mini Titan
- Zenderset: Futaba FF9
- Frequentie: 35.060
- Locatie: Bunschoten
Re: Nieuw filmpje!
Ik denk dat ik toch maar ga voor de optie die Hobby etc. ook gebruiken en dan me lipo gewoon maar niet meer in me jaszak stoppen
Maar bedankt voor je input Pasqual
Maar bedankt voor je input Pasqual
GS Vision | Savage .25/.30 - Graupner XS6 Pro Sport | Mini Titan full alu - Ultramat 15 - FlightPower 2170 & 2500 Mah - Futaba FF9 - Kanaal 66
- hobby
- L.S.O.
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Locatie: Huizen (n-h)
Re: Nieuw filmpje!
Zo ik heb vandaag ook nog ff 2 lipo´s leeggevlogen, stond alleen wel MEGA veel wind, maar er is weer een filmpje van hobby
Dit keer niet met flycam
http://nl.youtube.com/watch?v=mAhkxP-tCzs" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit keer niet met flycam
http://nl.youtube.com/watch?v=mAhkxP-tCzs" onclick="window.open(this.href);return false;
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS
- G-Star
- Actieve poster
- Berichten: 156
- Lid geworden op: ma jan 07, 2008 9:00 pm
- Provincie: Utrecht
- Merk: ThunderTiger
- Type: Mini Titan
- Zenderset: Futaba FF9
- Frequentie: 35.060
- Locatie: Bunschoten
Re: Nieuw filmpje!
Mooi filmpje weer!
Het lijkt wel of die van jou meer power heeft dan die van mij of heb je er een ander motortje in?
Die van mij hoor je helemaal inkakken als ik hem de lucht in jens
Ik heb me er vandaag niet aan gewaagd om te vliegen stond zeker veel wind vandaag.
Dus heb me dag ff gebruikt om wat dingetjes in te stellen op me zender zoals IDLE-2 (wil toch een keer een looping proberen)
En heb ff een nieuw kappie gespoten
Het lijkt wel of die van jou meer power heeft dan die van mij of heb je er een ander motortje in?
Die van mij hoor je helemaal inkakken als ik hem de lucht in jens
Ik heb me er vandaag niet aan gewaagd om te vliegen stond zeker veel wind vandaag.
Dus heb me dag ff gebruikt om wat dingetjes in te stellen op me zender zoals IDLE-2 (wil toch een keer een looping proberen)
En heb ff een nieuw kappie gespoten
GS Vision | Savage .25/.30 - Graupner XS6 Pro Sport | Mini Titan full alu - Ultramat 15 - FlightPower 2170 & 2500 Mah - Futaba FF9 - Kanaal 66
- hobby
- L.S.O.
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Locatie: Huizen (n-h)
Re: Nieuw filmpje!
Nou kerel dan hebben we hetzelfde probleem, ik had het er vandaag al over met Ice, dat ik het idee heb dat mijn MT inkakt als ik volle pitch up geef, maar nu hoor ik jou er ook over
Het is de praktijk wel zo dat een andere heli voor je gevoel vaak nog harder gaat dan die van jezelf, denk maar het gras is altijd groener bij de buren
Tja er stond zeker veel wind vandaag, maar moet zeggen dat maakt het wel leuker ( )
Ik heb een soort fluitend piepend geluid in mijn heli, heb er alles aan gedaan om het weg te krijgen, maar het zit er nog steeds, vet frustrerend kan ik je zeggen.
Vraagje, wat is het verschil precies tussen idle up 1 en 2 zegt mij namelijk niks
En waar is de foto van je canopy LOL!!!!
Zondag maar ff luisteren naar elkaars heli
Het is de praktijk wel zo dat een andere heli voor je gevoel vaak nog harder gaat dan die van jezelf, denk maar het gras is altijd groener bij de buren
Tja er stond zeker veel wind vandaag, maar moet zeggen dat maakt het wel leuker ( )
Ik heb een soort fluitend piepend geluid in mijn heli, heb er alles aan gedaan om het weg te krijgen, maar het zit er nog steeds, vet frustrerend kan ik je zeggen.
Vraagje, wat is het verschil precies tussen idle up 1 en 2 zegt mij namelijk niks
En waar is de foto van je canopy LOL!!!!
Zondag maar ff luisteren naar elkaars heli
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS
- G-Star
- Actieve poster
- Berichten: 156
- Lid geworden op: ma jan 07, 2008 9:00 pm
- Provincie: Utrecht
- Merk: ThunderTiger
- Type: Mini Titan
- Zenderset: Futaba FF9
- Frequentie: 35.060
- Locatie: Bunschoten
Re: Nieuw filmpje!
Ik ben nu nog ff bezig de laatste laklagen aan te brengen en dan morgen ff de hele dag uit laten harden.
Ik heb op me zender zegmaar Norm, IDLE-1, IDLE-2 en IDLE-3.
Normaal staat ie op Norm en dan knopje om staat ie op IDLE-1 en dan knopje verder staat ie op IDLE-2 en 3 gebruik ik toch nie
Bij Norm gaat het toerental geleidelijk omhoog samen met de pitch.
Bij IDLE-1 die ken je wel draait ie gewoon op een ingesteld toerental en regel je alleen de pitch (en heb daarbij geen negetieve pitch ingesteld)
En dan bij IDLE-2 heb ik al het knuppeltje in het midden staat de pitch op 0 en naar boven 100% en naar beneden 100%.
Ik zit er nou wel een lang verhaal van te maken, maar het zijn gewoon 3 aparte instellingen waartussen je tijdens het vliegen kan switchen...
Ik ben er trouwens zondag wel bij, kan ik me nieuwe kappie ff showen als het een beetje meezit...
Ik heb op me zender zegmaar Norm, IDLE-1, IDLE-2 en IDLE-3.
Normaal staat ie op Norm en dan knopje om staat ie op IDLE-1 en dan knopje verder staat ie op IDLE-2 en 3 gebruik ik toch nie
Bij Norm gaat het toerental geleidelijk omhoog samen met de pitch.
Bij IDLE-1 die ken je wel draait ie gewoon op een ingesteld toerental en regel je alleen de pitch (en heb daarbij geen negetieve pitch ingesteld)
En dan bij IDLE-2 heb ik al het knuppeltje in het midden staat de pitch op 0 en naar boven 100% en naar beneden 100%.
Ik zit er nou wel een lang verhaal van te maken, maar het zijn gewoon 3 aparte instellingen waartussen je tijdens het vliegen kan switchen...
Ik ben er trouwens zondag wel bij, kan ik me nieuwe kappie ff showen als het een beetje meezit...
GS Vision | Savage .25/.30 - Graupner XS6 Pro Sport | Mini Titan full alu - Ultramat 15 - FlightPower 2170 & 2500 Mah - Futaba FF9 - Kanaal 66
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten