wat maakt het vliegen zo gaaf??

Post hier je vragen, antwoorden en tips over Electro helikopters.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
rcfun
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 113
Lid geworden op: do aug 30, 2007 4:41 pm
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: Mb
Locatie: Blerick

wat maakt het vliegen zo gaaf??

Berichtdoor rcfun » ma okt 22, 2007 7:41 pm

Heren piloten.
Het ziet er erg gaaf uit altijd het vliegen =D> met helikopters maar ik vraag me af wat maakt het nu zo leuk. :?:
Is het het vliegen alleen?
Of de techniek
Mischien de moeilijkheidsgraad om het te laten vliegen?
Het lijkt me dat je met helikopter/vliegtuigen geen echte wedstrijden kunt doen.
Begrijp me niet verkeerd?
Met de bigscale kun je echt tegen elkaar een parkoer rijden.
Voor zover ik weet is het bij helikopters meer figuren vliegen,wat natuurlijk zeer veel controle vereist.
Of mis ik nog iets
Voor de duidelijkheid ,het ziet er gaaf uit maar wat maakt het zo gaaf?

Gr Rcfun
...sag neeg fo sag knalp

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Berichtdoor The ICE Factory » ma okt 22, 2007 7:44 pm

wat maakt het zo gaaf ? moeilijk uit te leggen maar het is voor mij een combi van meerdere dingen
het is moeilijk, uitdagend en je krijgt een enorme kick als dat ding in de lucht hangt :D :D
vind het zelf vele malen mooier dan een FG , das meer voor het ruigere race werk zeg maar.
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Berichtdoor Q » ma okt 22, 2007 7:56 pm

The ICE Factory schreef:wat maakt het zo gaaf ? moeilijk uit te leggen maar het is voor mij een combi van meerdere dingen
het is moeilijk, uitdagend en je krijgt een enorme kick als dat ding in de lucht hangt :D :D
vind het zelf vele malen mooier dan een FG , das meer voor het ruigere race werk zeg maar.
I rest my case O:)

[marq=right]flight case[/marq]

:floor:

Gebruikersavatar
hobby
L.S.O.
L.S.O.
Berichten: 1916
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Locatie: Huizen (n-h)

Berichtdoor hobby » ma okt 22, 2007 8:55 pm

Tja rcfun het is idd. heel moeilijk om het uit te leggen, maar ik waag mij eraan :D

Persoonlijk vind ik mijn Mini Titan (heli) helemaal geweldig omdat je op elke plek waar je maar wilt kan opstijgen en landen, wat met een vliegtuig niet kan.
Toen ik nog een Bigscale had (wat ook heel erg gaaf is) moest ik altijd naar een plek rijden om te gaan rijden, en nu is het neerzetten op een grasveld en gaan met die banaan, zonder dat er buurtmensen gaan zeuren over de herrie.
Het geluid wat een electro heli produceert is toch heel anders dan van een 26cc, maar meer dan genoeg... om de hele tijd met kippenvel op het veld te kunnen staan.
Ik kan echt niet omschrijven wat voor een geluid er van zo´n electro heli afkomt, dat zal je zelf een moeten ervaren…brbrbrbrb als ik er aan denk krijg ik weer kippenvel (geweldig!!!) :D :D
Dan komt er nog eens bij dat je met een heli nooit uitgespeeld bent, je kan maar door en door blijven gaan, want 3D vliegen is echt eindeloos.

Ook het sleutelen en dan neem ik ff als voorbeeld een Mini Titan is geweldig, lekker aan de kamertafel met een bak koffie erbij, en het voordeel wat ik vind is dat alles schoon blijft, en dat vind mijn meisie ook geweldig :cool:
De Mini Titan is ook erg licht ± 900gram en dus zeer makkelijk meenemen, wat ik ook als groot voordeel ervaar.
En niet te vergeten de spare parts zijn om te lachen :lol: :lol: , zelf de alu parts als je het vergelijkt met een bigscale.

Je hebt gelijk dat je bij een heli minder wedstrijd element hebt dan bij een rcauto.
Maar als je met een groepje aan het heli vliegen bent, ben je blij dat er niet meer dan 3 tegelijkertijd in de lucht hangen, want dat is dan al ENG :shock: genoeg.
Je kan het natuurlijk verantwoord zo gek maken als je zelf wilt, denk eens onder elkaar doorvliegen, naast elkaar vliegen, cam. mee on board, en ga zo maar door.

Ook merk ik dat wanneer je alleen aan het heli vliegen bent het niet begint te vervelen, en het gevoelsmatig wel uren kan duren (mits je genoeg koffie en lipo´s of lader bij je hebt).
Met mijn bigscale had ik het na een minuut of 15 alleen te zijn wel gehad. (niks ten nadelen van een bigscale want dat blijft ik ook ontzettend GAAF vinden, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor een heli.
Uiteindelijk is alles wat met RC te maken heeft gewoon super!!!!!
Ik heb nu op RC gebied gevlogen, gereden, en nu vlieg ik met een heli….wat ik hopelijk nog wel een hele lange tijd ga doen.
En wie weet als ik mijn Mini Titan helemaal onder controle heb, (3jaar hahaha) dat ik eens ga kijken voor een Raptor of Trex600, maar dan moet je overstappen naar nitro, en ik vind dat electro zo gaaf, en rustgevend.
Je kan wel met een Trex600 electro gaan vliegen, maar dan kost 1 lipo je ±250,- euro, en kan je maar 7 minuten vliegen (grgrgrgrg)

Maar een heli heeft ook nadelen hoor :cool:
Het is niet zo dat je er zo ff mee weg vliegt, het vergt de nodige concentratie, en je moet er tegen kunnen als je zo nu en dan eens crasht, of heel hard crasht :evil: :D
Wind en regen spelen ook een negatieve rol, hoe groter de heli...met hoe meer wind je kan vliegen, de Mini Titan is nog net te besturen met windkracht 4, maar ik vlieg als beginner niet boven de 3, en met regen kan je beter thuisblijven.
En vergeet de velle zon :sunny: niet, je bent zo verblind :cool: , en dus ook zo je heli kwijt uit zicht...waardoor een crash zo gebeurd is.

Ik hoop dat ik het je allemaal een beetje duidelijk heb kunnen maken, waarom ik het zo fantastische vind :razz: :razz: :razz:
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » ma okt 22, 2007 8:55 pm

Uitdaging, moeilijkheidsgraad, op bijna ieder tijdstip van de dag mogelijk als het droog is en er niet te veel wind staat, opbouwen van de heli, afstellen, schoon, prijs van onderdelen, je hoeft het niet in een groep te doen, bent niet afhankelijk van meetings/wedstrijden die altijd in de weekenden zijn, dat zijn mijn motieven om heli te gaan proberen te vliegen ;) .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Silvio
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 734
Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:04 pm
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: MB-PRO
auto 2: FG
Type 2: Alu Competition
Zenderset: DX3.0
Frequentie: 2,4GHz
Website: http://www.rc-rijder.nl
Locatie: Gennep
Contacteer:

Berichtdoor Silvio » ma okt 22, 2007 9:22 pm

hobby schreef:Tja rcfun het is idd. heel moeilijk om het uit te leggen, maar ik waag mij eraan :D

Persoonlijk vind ik mijn Mini Titan (heli) helemaal geweldig omdat je op elke plek waar je maar wilt kan opstijgen en landen, wat met een vliegtuig niet kan.
Toen ik nog een Bigscale had (wat ook heel erg gaaf is) moest ik altijd naar een plek rijden om te gaan rijden, en nu is het neerzetten op een grasveld en gaan met die banaan, zonder dat er buurtmensen gaan zeuren over de herrie.
Het geluid wat een electro heli produceert is toch heel anders dan van een 26cc, maar meer dan genoeg... om de hele tijd met kippenvel op het veld te kunnen staan.
Ik kan echt niet omschrijven wat voor een geluid er van zo´n electro heli afkomt, dat zal je zelf een moeten ervaren…brbrbrbrb als ik er aan denk krijg ik weer kippenvel (geweldig!!!) :D :D
Dan komt er nog eens bij dat je met een heli nooit uitgespeeld bent, je kan maar door en door blijven gaan, want 3D vliegen is echt eindeloos.

Ook het sleutelen en dan neem ik ff als voorbeeld een Mini Titan is geweldig, lekker aan de kamertafel met een bak koffie erbij, en het voordeel wat ik vind is dat alles schoon blijft, en dat vind mijn meisie ook geweldig :cool:
De Mini Titan is ook erg licht ± 900gram en dus zeer makkelijk meenemen, wat ik ook als groot voordeel ervaar.
En niet te vergeten de spare parts zijn om te lachen :lol: :lol: , zelf de alu parts als je het vergelijkt met een bigscale.

Je hebt gelijk dat je bij een heli minder wedstrijd element hebt dan bij een rcauto.
Maar als je met een groepje aan het heli vliegen bent, ben je blij dat er niet meer dan 3 tegelijkertijd in de lucht hangen, want dat is dan al ENG :shock: genoeg.
Je kan het natuurlijk verantwoord zo gek maken als je zelf wilt, denk eens onder elkaar doorvliegen, naast elkaar vliegen, cam. mee on board, en ga zo maar door.

Ook merk ik dat wanneer je alleen aan het heli vliegen bent het niet begint te vervelen, en het gevoelsmatig wel uren kan duren (mits je genoeg koffie en lipo´s of lader bij je hebt).
Met mijn bigscale had ik het na een minuut of 15 alleen te zijn wel gehad. (niks ten nadelen van een bigscale want dat blijft ik ook ontzettend GAAF vinden, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor een heli.
Uiteindelijk is alles wat met RC te maken heeft gewoon super!!!!!
Ik heb nu op RC gebied gevlogen, gereden, en nu vlieg ik met een heli….wat ik hopelijk nog wel een hele lange tijd ga doen.
En wie weet als ik mijn Mini Titan helemaal onder controle heb, (3jaar hahaha) dat ik eens ga kijken voor een Raptor of Trex600, maar dan moet je overstappen naar nitro, en ik vind dat electro zo gaaf, en rustgevend.
Je kan wel met een Trex600 electro gaan vliegen, maar dan kost 1 lipo je ±250,- euro, en kan je maar 7 minuten vliegen (grgrgrgrg)

Maar een heli heeft ook nadelen hoor :cool:
Het is niet zo dat je er zo ff mee weg vliegt, het vergt de nodige concentratie, en je moet er tegen kunnen als je zo nu en dan eens crasht, of heel hard crasht :evil: :D
Wind en regen spelen ook een negatieve rol, hoe groter de heli...met hoe meer wind je kan vliegen, de Mini Titan is nog net te besturen met windkracht 4, maar ik vlieg als beginner niet boven de 3, en met regen kan je beter thuisblijven.
En vergeet de velle zon :sunny: niet, je bent zo verblind :cool: , en dus ook zo je heli kwijt uit zicht...waardoor een crash zo gebeurd is.

Ik hoop dat ik het je allemaal een beetje duidelijk heb kunnen maken, waarom ik het zo fantastische vind :razz: :razz: :razz:

pffffffffffffffffffff geen pijn aan de vingers?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Berichtdoor Mijnheer Rob » ma okt 22, 2007 9:24 pm

Kunt je geen verslapping van concentratie veroorloven :shock:
Bij een bigscale (auto algemeen) kun je gerust het gas loslaten, dan rolt ie tot ie stil staat, in slechtste geval botst ie ergens tegenaan :roll:

Bij een vliegend iets (ik heb een vliegtuigje, nee geen heli nog niet) ligt ie als je niks doet, in duizend stukken beneden voor je het in de gaten hebt, NO ERRORS ALLOWED!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
hobby
L.S.O.
L.S.O.
Berichten: 1916
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Locatie: Huizen (n-h)

Berichtdoor hobby » ma okt 22, 2007 10:05 pm

Silvio schreef: pffffffffffffffffffff geen pijn aan de vingers?
Tja zit op dit moment in een bak met ijs, branden dat ze doen :x :D

Nee hoor doe het graag, en rcfun wilde weten waarom wij heli vliegen nou zo leuk vinden ;)
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS

Gebruikersavatar
Petervs0
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 687
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
Provincie: Limburg
Merk: Hormann, FG
Type: HT-1, MB/T
Zenderset: Spektrum
Frequentie: 2,4 Ghz
Locatie: Lommel, Belgie.

Berichtdoor Petervs0 » di okt 23, 2007 8:10 am

Mijnheer Rob schreef:............. nee geen heli nog niet ligt ie als je niks doet, in duizend.......
wat lees ik nu?? LOL jij ook al aan de heli :twisted:
Afbeelding

Gebruikersavatar
rcfun
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 113
Lid geworden op: do aug 30, 2007 4:41 pm
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: Mb
Locatie: Blerick

Berichtdoor rcfun » di okt 23, 2007 7:30 pm

Oh nee niks voor mij omdat een ongeluk(je) toch in een klein hoekje zit. #-o
Ik baal al als ik met m'n ST ergens tegen aan knal.
Ben het met je eens dat je een vliegend object :alien: (heli/vliegtuig) geen moment uit het oog mag verliezen.
Een RC auto natuurrijk ook niet maar de gevolgen zijn meestal wat kleiner als bij een Heli.
Inderdaad dat je geen locatie hoefd te zoekken is ook een groot pluspunt. :thumleft:
Ik moet er niet aan denken dat ik alleen met m'n bigscale moet rijden,zonder "concurentie"
of iemmand om tegen lullen. :blah:
Maar ik krijg het idee dat je het super gaaf vind (a.d.h. van je "korte"Uitleg :thumleft: :thumleft: :thumleft::thumleft: )

Gr Rcfun

Ps Hobby zijn je vingers al weer afgekoeld [-o<
...sag neeg fo sag knalp


Terug naar “Electro helikopters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten