Heren piloten.
Het ziet er erg gaaf uit altijd het vliegen met helikopters maar ik vraag me af wat maakt het nu zo leuk.
Is het het vliegen alleen?
Of de techniek
Mischien de moeilijkheidsgraad om het te laten vliegen?
Het lijkt me dat je met helikopter/vliegtuigen geen echte wedstrijden kunt doen.
Begrijp me niet verkeerd?
Met de bigscale kun je echt tegen elkaar een parkoer rijden.
Voor zover ik weet is het bij helikopters meer figuren vliegen,wat natuurlijk zeer veel controle vereist.
Of mis ik nog iets
Voor de duidelijkheid ,het ziet er gaaf uit maar wat maakt het zo gaaf?
Gr Rcfun
wat maakt het vliegen zo gaaf??
Moderator: Moderator's groep
- rcfun
- Actieve poster
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do aug 30, 2007 4:41 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: Mb
- Locatie: Blerick
wat maakt het vliegen zo gaaf??
...sag neeg fo sag knalp
- The ICE Factory
- HOBAO JUNK
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
- Provincie: Flevoland
- Merk: Hobao
- Type: Hyper 9 GL os speed
- auto 2: Hobao
- Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
- Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
- Frequentie: 2.4 ghz
- Club: MVW Purmerend
- Website: www.rc-central.nl
- Locatie: Almere
wat maakt het zo gaaf ? moeilijk uit te leggen maar het is voor mij een combi van meerdere dingen
het is moeilijk, uitdagend en je krijgt een enorme kick als dat ding in de lucht hangt
vind het zelf vele malen mooier dan een FG , das meer voor het ruigere race werk zeg maar.
het is moeilijk, uitdagend en je krijgt een enorme kick als dat ding in de lucht hangt
vind het zelf vele malen mooier dan een FG , das meer voor het ruigere race werk zeg maar.
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
I rest my caseThe ICE Factory schreef:wat maakt het zo gaaf ? moeilijk uit te leggen maar het is voor mij een combi van meerdere dingen
het is moeilijk, uitdagend en je krijgt een enorme kick als dat ding in de lucht hangt
vind het zelf vele malen mooier dan een FG , das meer voor het ruigere race werk zeg maar.
[marq=right]flight case[/marq]
- hobby
- L.S.O.
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Locatie: Huizen (n-h)
Tja rcfun het is idd. heel moeilijk om het uit te leggen, maar ik waag mij eraan
Persoonlijk vind ik mijn Mini Titan (heli) helemaal geweldig omdat je op elke plek waar je maar wilt kan opstijgen en landen, wat met een vliegtuig niet kan.
Toen ik nog een Bigscale had (wat ook heel erg gaaf is) moest ik altijd naar een plek rijden om te gaan rijden, en nu is het neerzetten op een grasveld en gaan met die banaan, zonder dat er buurtmensen gaan zeuren over de herrie.
Het geluid wat een electro heli produceert is toch heel anders dan van een 26cc, maar meer dan genoeg... om de hele tijd met kippenvel op het veld te kunnen staan.
Ik kan echt niet omschrijven wat voor een geluid er van zo´n electro heli afkomt, dat zal je zelf een moeten ervaren…brbrbrbrb als ik er aan denk krijg ik weer kippenvel (geweldig!!!)
Dan komt er nog eens bij dat je met een heli nooit uitgespeeld bent, je kan maar door en door blijven gaan, want 3D vliegen is echt eindeloos.
Ook het sleutelen en dan neem ik ff als voorbeeld een Mini Titan is geweldig, lekker aan de kamertafel met een bak koffie erbij, en het voordeel wat ik vind is dat alles schoon blijft, en dat vind mijn meisie ook geweldig
De Mini Titan is ook erg licht ± 900gram en dus zeer makkelijk meenemen, wat ik ook als groot voordeel ervaar.
En niet te vergeten de spare parts zijn om te lachen , zelf de alu parts als je het vergelijkt met een bigscale.
Je hebt gelijk dat je bij een heli minder wedstrijd element hebt dan bij een rcauto.
Maar als je met een groepje aan het heli vliegen bent, ben je blij dat er niet meer dan 3 tegelijkertijd in de lucht hangen, want dat is dan al ENG genoeg.
Je kan het natuurlijk verantwoord zo gek maken als je zelf wilt, denk eens onder elkaar doorvliegen, naast elkaar vliegen, cam. mee on board, en ga zo maar door.
Ook merk ik dat wanneer je alleen aan het heli vliegen bent het niet begint te vervelen, en het gevoelsmatig wel uren kan duren (mits je genoeg koffie en lipo´s of lader bij je hebt).
Met mijn bigscale had ik het na een minuut of 15 alleen te zijn wel gehad. (niks ten nadelen van een bigscale want dat blijft ik ook ontzettend GAAF vinden, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor een heli.
Uiteindelijk is alles wat met RC te maken heeft gewoon super!!!!!
Ik heb nu op RC gebied gevlogen, gereden, en nu vlieg ik met een heli….wat ik hopelijk nog wel een hele lange tijd ga doen.
En wie weet als ik mijn Mini Titan helemaal onder controle heb, (3jaar hahaha) dat ik eens ga kijken voor een Raptor of Trex600, maar dan moet je overstappen naar nitro, en ik vind dat electro zo gaaf, en rustgevend.
Je kan wel met een Trex600 electro gaan vliegen, maar dan kost 1 lipo je ±250,- euro, en kan je maar 7 minuten vliegen (grgrgrgrg)
Maar een heli heeft ook nadelen hoor
Het is niet zo dat je er zo ff mee weg vliegt, het vergt de nodige concentratie, en je moet er tegen kunnen als je zo nu en dan eens crasht, of heel hard crasht
Wind en regen spelen ook een negatieve rol, hoe groter de heli...met hoe meer wind je kan vliegen, de Mini Titan is nog net te besturen met windkracht 4, maar ik vlieg als beginner niet boven de 3, en met regen kan je beter thuisblijven.
En vergeet de velle zon niet, je bent zo verblind , en dus ook zo je heli kwijt uit zicht...waardoor een crash zo gebeurd is.
Ik hoop dat ik het je allemaal een beetje duidelijk heb kunnen maken, waarom ik het zo fantastische vind
Persoonlijk vind ik mijn Mini Titan (heli) helemaal geweldig omdat je op elke plek waar je maar wilt kan opstijgen en landen, wat met een vliegtuig niet kan.
Toen ik nog een Bigscale had (wat ook heel erg gaaf is) moest ik altijd naar een plek rijden om te gaan rijden, en nu is het neerzetten op een grasveld en gaan met die banaan, zonder dat er buurtmensen gaan zeuren over de herrie.
Het geluid wat een electro heli produceert is toch heel anders dan van een 26cc, maar meer dan genoeg... om de hele tijd met kippenvel op het veld te kunnen staan.
Ik kan echt niet omschrijven wat voor een geluid er van zo´n electro heli afkomt, dat zal je zelf een moeten ervaren…brbrbrbrb als ik er aan denk krijg ik weer kippenvel (geweldig!!!)
Dan komt er nog eens bij dat je met een heli nooit uitgespeeld bent, je kan maar door en door blijven gaan, want 3D vliegen is echt eindeloos.
Ook het sleutelen en dan neem ik ff als voorbeeld een Mini Titan is geweldig, lekker aan de kamertafel met een bak koffie erbij, en het voordeel wat ik vind is dat alles schoon blijft, en dat vind mijn meisie ook geweldig
De Mini Titan is ook erg licht ± 900gram en dus zeer makkelijk meenemen, wat ik ook als groot voordeel ervaar.
En niet te vergeten de spare parts zijn om te lachen , zelf de alu parts als je het vergelijkt met een bigscale.
Je hebt gelijk dat je bij een heli minder wedstrijd element hebt dan bij een rcauto.
Maar als je met een groepje aan het heli vliegen bent, ben je blij dat er niet meer dan 3 tegelijkertijd in de lucht hangen, want dat is dan al ENG genoeg.
Je kan het natuurlijk verantwoord zo gek maken als je zelf wilt, denk eens onder elkaar doorvliegen, naast elkaar vliegen, cam. mee on board, en ga zo maar door.
Ook merk ik dat wanneer je alleen aan het heli vliegen bent het niet begint te vervelen, en het gevoelsmatig wel uren kan duren (mits je genoeg koffie en lipo´s of lader bij je hebt).
Met mijn bigscale had ik het na een minuut of 15 alleen te zijn wel gehad. (niks ten nadelen van een bigscale want dat blijft ik ook ontzettend GAAF vinden, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor een heli.
Uiteindelijk is alles wat met RC te maken heeft gewoon super!!!!!
Ik heb nu op RC gebied gevlogen, gereden, en nu vlieg ik met een heli….wat ik hopelijk nog wel een hele lange tijd ga doen.
En wie weet als ik mijn Mini Titan helemaal onder controle heb, (3jaar hahaha) dat ik eens ga kijken voor een Raptor of Trex600, maar dan moet je overstappen naar nitro, en ik vind dat electro zo gaaf, en rustgevend.
Je kan wel met een Trex600 electro gaan vliegen, maar dan kost 1 lipo je ±250,- euro, en kan je maar 7 minuten vliegen (grgrgrgrg)
Maar een heli heeft ook nadelen hoor
Het is niet zo dat je er zo ff mee weg vliegt, het vergt de nodige concentratie, en je moet er tegen kunnen als je zo nu en dan eens crasht, of heel hard crasht
Wind en regen spelen ook een negatieve rol, hoe groter de heli...met hoe meer wind je kan vliegen, de Mini Titan is nog net te besturen met windkracht 4, maar ik vlieg als beginner niet boven de 3, en met regen kan je beter thuisblijven.
En vergeet de velle zon niet, je bent zo verblind , en dus ook zo je heli kwijt uit zicht...waardoor een crash zo gebeurd is.
Ik hoop dat ik het je allemaal een beetje duidelijk heb kunnen maken, waarom ik het zo fantastische vind
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Uitdaging, moeilijkheidsgraad, op bijna ieder tijdstip van de dag mogelijk als het droog is en er niet te veel wind staat, opbouwen van de heli, afstellen, schoon, prijs van onderdelen, je hoeft het niet in een groep te doen, bent niet afhankelijk van meetings/wedstrijden die altijd in de weekenden zijn, dat zijn mijn motieven om heli te gaan proberen te vliegen .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Silvio
- Regelmatig hier
- Berichten: 734
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:04 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: MB-PRO
- auto 2: FG
- Type 2: Alu Competition
- Zenderset: DX3.0
- Frequentie: 2,4GHz
- Website: http://www.rc-rijder.nl
- Locatie: Gennep
- Contacteer:
hobby schreef:Tja rcfun het is idd. heel moeilijk om het uit te leggen, maar ik waag mij eraan
Persoonlijk vind ik mijn Mini Titan (heli) helemaal geweldig omdat je op elke plek waar je maar wilt kan opstijgen en landen, wat met een vliegtuig niet kan.
Toen ik nog een Bigscale had (wat ook heel erg gaaf is) moest ik altijd naar een plek rijden om te gaan rijden, en nu is het neerzetten op een grasveld en gaan met die banaan, zonder dat er buurtmensen gaan zeuren over de herrie.
Het geluid wat een electro heli produceert is toch heel anders dan van een 26cc, maar meer dan genoeg... om de hele tijd met kippenvel op het veld te kunnen staan.
Ik kan echt niet omschrijven wat voor een geluid er van zo´n electro heli afkomt, dat zal je zelf een moeten ervaren…brbrbrbrb als ik er aan denk krijg ik weer kippenvel (geweldig!!!)
Dan komt er nog eens bij dat je met een heli nooit uitgespeeld bent, je kan maar door en door blijven gaan, want 3D vliegen is echt eindeloos.
Ook het sleutelen en dan neem ik ff als voorbeeld een Mini Titan is geweldig, lekker aan de kamertafel met een bak koffie erbij, en het voordeel wat ik vind is dat alles schoon blijft, en dat vind mijn meisie ook geweldig
De Mini Titan is ook erg licht ± 900gram en dus zeer makkelijk meenemen, wat ik ook als groot voordeel ervaar.
En niet te vergeten de spare parts zijn om te lachen , zelf de alu parts als je het vergelijkt met een bigscale.
Je hebt gelijk dat je bij een heli minder wedstrijd element hebt dan bij een rcauto.
Maar als je met een groepje aan het heli vliegen bent, ben je blij dat er niet meer dan 3 tegelijkertijd in de lucht hangen, want dat is dan al ENG genoeg.
Je kan het natuurlijk verantwoord zo gek maken als je zelf wilt, denk eens onder elkaar doorvliegen, naast elkaar vliegen, cam. mee on board, en ga zo maar door.
Ook merk ik dat wanneer je alleen aan het heli vliegen bent het niet begint te vervelen, en het gevoelsmatig wel uren kan duren (mits je genoeg koffie en lipo´s of lader bij je hebt).
Met mijn bigscale had ik het na een minuut of 15 alleen te zijn wel gehad. (niks ten nadelen van een bigscale want dat blijft ik ook ontzettend GAAF vinden, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor een heli.
Uiteindelijk is alles wat met RC te maken heeft gewoon super!!!!!
Ik heb nu op RC gebied gevlogen, gereden, en nu vlieg ik met een heli….wat ik hopelijk nog wel een hele lange tijd ga doen.
En wie weet als ik mijn Mini Titan helemaal onder controle heb, (3jaar hahaha) dat ik eens ga kijken voor een Raptor of Trex600, maar dan moet je overstappen naar nitro, en ik vind dat electro zo gaaf, en rustgevend.
Je kan wel met een Trex600 electro gaan vliegen, maar dan kost 1 lipo je ±250,- euro, en kan je maar 7 minuten vliegen (grgrgrgrg)
Maar een heli heeft ook nadelen hoor
Het is niet zo dat je er zo ff mee weg vliegt, het vergt de nodige concentratie, en je moet er tegen kunnen als je zo nu en dan eens crasht, of heel hard crasht
Wind en regen spelen ook een negatieve rol, hoe groter de heli...met hoe meer wind je kan vliegen, de Mini Titan is nog net te besturen met windkracht 4, maar ik vlieg als beginner niet boven de 3, en met regen kan je beter thuisblijven.
En vergeet de velle zon niet, je bent zo verblind , en dus ook zo je heli kwijt uit zicht...waardoor een crash zo gebeurd is.
Ik hoop dat ik het je allemaal een beetje duidelijk heb kunnen maken, waarom ik het zo fantastische vind
pffffffffffffffffffff geen pijn aan de vingers?
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
Kunt je geen verslapping van concentratie veroorloven
Bij een bigscale (auto algemeen) kun je gerust het gas loslaten, dan rolt ie tot ie stil staat, in slechtste geval botst ie ergens tegenaan :roll:
Bij een vliegend iets (ik heb een vliegtuigje, nee geen heli nog niet) ligt ie als je niks doet, in duizend stukken beneden voor je het in de gaten hebt, NO ERRORS ALLOWED!!!
Bij een bigscale (auto algemeen) kun je gerust het gas loslaten, dan rolt ie tot ie stil staat, in slechtste geval botst ie ergens tegenaan :roll:
Bij een vliegend iets (ik heb een vliegtuigje, nee geen heli nog niet) ligt ie als je niks doet, in duizend stukken beneden voor je het in de gaten hebt, NO ERRORS ALLOWED!!!
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2
- rcfun
- Actieve poster
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do aug 30, 2007 4:41 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: Mb
- Locatie: Blerick
Oh nee niks voor mij omdat een ongeluk(je) toch in een klein hoekje zit.
Ik baal al als ik met m'n ST ergens tegen aan knal.
Ben het met je eens dat je een vliegend object (heli/vliegtuig) geen moment uit het oog mag verliezen.
Een RC auto natuurrijk ook niet maar de gevolgen zijn meestal wat kleiner als bij een Heli.
Inderdaad dat je geen locatie hoefd te zoekken is ook een groot pluspunt.
Ik moet er niet aan denken dat ik alleen met m'n bigscale moet rijden,zonder "concurentie"
of iemmand om tegen lullen.
Maar ik krijg het idee dat je het super gaaf vind (a.d.h. van je "korte"Uitleg :thumleft: )
Gr Rcfun
Ps Hobby zijn je vingers al weer afgekoeld
Ik baal al als ik met m'n ST ergens tegen aan knal.
Ben het met je eens dat je een vliegend object (heli/vliegtuig) geen moment uit het oog mag verliezen.
Een RC auto natuurrijk ook niet maar de gevolgen zijn meestal wat kleiner als bij een Heli.
Inderdaad dat je geen locatie hoefd te zoekken is ook een groot pluspunt.
Ik moet er niet aan denken dat ik alleen met m'n bigscale moet rijden,zonder "concurentie"
of iemmand om tegen lullen.
Maar ik krijg het idee dat je het super gaaf vind (a.d.h. van je "korte"Uitleg :thumleft: )
Gr Rcfun
Ps Hobby zijn je vingers al weer afgekoeld
...sag neeg fo sag knalp
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten