gekantelde zuiger,,, zenoah 26cc!

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: gekantelde zuiger,,, zenoah 26cc!

Berichtdoor Flying Dutchman » zo jan 06, 2008 8:49 am

Wat een gezeik zeg! ECHT nooit weer komen daar!!
Zonder namen te noemen....WAAR zit die toko? Zodat ik (en anderen) er niet per ongeluk terecht komen!

Licht het tipje van de sluier omtrent 'deze beunhaas' maar eens op! 8-[
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 109
Lid geworden op: di nov 27, 2007 7:23 pm
Merk: FG
Type: Monster Beetle Pro
Zenderset: Spectrum
Website: www.rclargescale.nl
Locatie: Ommen

Re: gekantelde zuiger,,, zenoah 26cc!

Berichtdoor henri » zo jan 06, 2008 12:44 pm

Deze modelbouwzaak zit in s-Hertogenbosch. Mocht je echt meer willen weten reageer dan ff via een prive bericht. Omdat ik niet weet of er meerdere shops in deze plaats bevinden, die moeten nu natuurlijk niet omlaag gehaald worden. Het contact met deze mensen gaat echt zeer moeilijk. Meerdere keren telefonisch contact gehad maar is echt slechte service de hoorn wordt er nog net niet opgegooid. Wil nu wel even persoonlijk met deze mensen praten. Omdat de afstand voor mij nogal groot is heb ik niet eerder de keuze gemaakt om er heen te gaan, dus je kan nu ook wel zeggen ze hebben nu genoeg kansen gehad om het op te lossen.
Groeten, Henri

Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 109
Lid geworden op: di nov 27, 2007 7:23 pm
Merk: FG
Type: Monster Beetle Pro
Zenderset: Spectrum
Website: www.rclargescale.nl
Locatie: Ommen

Re: gekantelde zuiger,,, zenoah 26cc!

Berichtdoor henri » za jan 12, 2008 11:39 pm

Vandaag naar de winkel geweest waar ik mijn auto vandaan heb. Eindelijk heb ik alle onderdelen ontvangen. Als ik er niet heen was gegaan, en het op had laten sturen was het weer mis gegaan en had ik nog de helft niet gehad. Dus maar goed dat ik er heen ben gegaan. Kan ik eindelijk mijn auto helemaal in orde maken.

Wat betreft de cilinder die wordt voor 99% zekerheid vergoed door FG. Maar de winkelier vind het een vreemd verhaal en doet net alsof hij er nog nooit van gehoord heeft. Hij had de cilinder en zuiger bekeken en beweerde dat ik de cilinder + zuiger had schoon gemaakt omdat alles er nog zo mooi uit zag. Dit was absoluut niet het geval. Dit had ermee te maken dat de auto dus nog maar 1 tankje had gereden. Maar goed, al met al komt er dus hoogst waarschijnlijk wel een nieuwe cilinder. Hopelijk ben ik dan volledig van dit gezeur af. En einde contact shop.
Groeten, Henri

Afbeelding

Gebruikersavatar
gerardnl
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 150
Lid geworden op: do nov 22, 2007 8:47 pm
Provincie: Zuid-Holland
Merk: HORMANN
Type: HT2 RE
Zenderset: 3PK
Frequentie: 75 GHz kan 61
Locatie: leerdam

Re: gekantelde zuiger,,, zenoah 26cc!

Berichtdoor gerardnl » zo jan 13, 2008 9:24 am

Mooi dat je het van fg vergoed krijg henri.

Deze winkel raakt steeds meer klanten kwijt ,hoor er al jaren erg slechte
verhalen over ik heb ook welleens problemen gehad met hem met een zender.

Niet meer daarheen en lekker gaan bouwen succes ermee
Doe eens gek, er zijn er al zoveel "gewoon"

grt gerard

Gebruikersavatar
RonW
Stamgast
Stamgast
Berichten: 951
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
Land: NL
Merk: Homemade
Type: Monsterbeetle Pro XL
auto 2: Losi
Type 2: 22T
Zenderset: Spectrum DX3C
Frequentie: 2.4GHz DSM
Club: RCLargescale
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: gekantelde zuiger,,, zenoah 26cc!

Berichtdoor RonW » wo feb 06, 2008 5:19 pm

Vorige week kreeg mijn zwager (Henri) onverwacht een postpakket van de dealer.
met daarin de oude kapote cilinder =D>
Met een brief erbij van Protech Models in samenspraak met deze dealer.
Daarin stond vermeld dat het geen gekantelde zuiger is maar dat er een extern materiaal van buitenaf tussen de cilinder en de zuiger is gekomen.

Ikzelf ben al jaren bezig met 2-takt en ik zie zo dat dit echt niet de oorzaak is!
De motor had amper 15 minuten gelopen en was gloednieuw!
Ook werd er ons door de dealer verteld dat wij de cilinder en de zuiger hadden schoongemaakt om zo de sporen uit te wissen.
Op deze mannier worden wij beschuldigd van opl,,,,,,,,,, :x

Ze geloofden niet dat de cilinder maar amper 15 minuten had gelopen.
We hebben nu contact gezocht met FG zelf, dus nu dit maar even afwachten.

De zenoah motor loopt al weer 2 maanden als een zonnetje met een nieuwe 26cc cilinderkit die gekocht is bij http://www.bigscale.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zaak bedankt voor de snelle levering ;)

Vorig jaar in september hebben wij beide een monsterbeetle pro RTR met spectrum dx2.0
gekocht bij de dealer van het probleem hierboven.
Hierbij hebben wij meerder problemen gehad die pas werden opgelost toen wij ons daar dit jaar half januari in winkel met 2 man aan de ballie kwamen melden.
Het ergste probleem was dat ik zelf de set had gekocht met een dx3.0, maar na open van de doos bleek er een dx2.0 geleverd te zijn.
Ik had hier echter wel voor betaald, maar de Spectrum dx3.0 heb ik nooit gezien.

Nadat ik contact had gezocht met deze dealer werd mij medegedeeld dat ze geen Spectrum dx3.0 op voorraad hadden en deze maar op hadden gestuurd.
Na 2 maanden wachten en na een 20 tal mailtjes waar amper op gereageerd werd gaf ik aan wel akkoord te willen gaan met de dx2.0 zender mits het veschil werd terug betaald.
Dit werd mij toegezegd maar het geld werd mij nooit terug betaald.
Pas toen wij daar met 2 man aan de ballie kwamen melden, kreeg ik zowaar ineens het verschil terugbetaald.
Wel werden wij direct naar achter in winkel gestuurd zodat overige klanten onze problemen niet zouden horen.



Om mensen voor deze zaak te waarschuwen willen wij nu toch naam hier vermelden.

XXXXXXXXXXXXin s'Hertogenbosch

We hebben nu alles geregeld en afgehandeld, maar bij deze zaak kopen wij nooit iets weer #-o
Modbreak schreef:Ik heb de naam van de modelbouwwinkel weggehaalt. Ik twijfel niet aan de eerlijkheid van de schrijver van het bovenstaande verhaal. Echter ieder verhaal, kwestie of dispuut heeft twee kanten. De betreffende modelbouwzaak kan hier niet zijn kant van het verhaal kwijt. Daarom vind ik het niet fair dat in dit geval alleen de gedupeerde zijn verhaal kwijt kan. Het staat iedereen natuurlijk vrij om Ron éen pb 'tje te sturen om welke modelbouwzaak het gaat.
gr Roel
"project" MonsterBeetle Pro XL/XL!!!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 109
Lid geworden op: di nov 27, 2007 7:23 pm
Merk: FG
Type: Monster Beetle Pro
Zenderset: Spectrum
Website: www.rclargescale.nl
Locatie: Ommen

Re: gekantelde zuiger,,, zenoah 26cc!

Berichtdoor henri » wo feb 06, 2008 9:09 pm

Ik zie dat de naam van de modelbouwwinkel niet genoemd mag worden. Voordat andere mensen conclusies gaan trekken over bepaalde modelbouwwinkels, wil ik in ieder geval kwijt dat het hier niet om Ruiterman modelbouw gaat. Maar om een andere bekend modelbouwwinkel.
Groeten, Henri

Afbeelding

Gebruikersavatar
petter
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 159
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 12:17 pm
Merk: FG/Carson
Type: Formule 1/Attack
Zenderset: Nomadio React
Frequentie: 2,4Ghz
Club: Baanbrekers/VRCP
Locatie: Hoogerheide

Re: gekantelde zuiger,,, zenoah 26cc!

Berichtdoor petter » do feb 07, 2008 1:35 pm

Dan zal het die andere wel zijn bij de V&D in de buurt...
De zwakkere wachten hun kansen af, de sterkere grijpen hun kansen maar de wijzere creëren hun eigen kansen.


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten