2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Lars
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 138
Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: WWS Beetle
Type: Offroad
Zenderset: Futaba ff-9
Frequentie: 2.4ghz
Locatie: Hoogerheide

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor Lars » za okt 18, 2008 1:16 pm

Is dat nu een hele motor die je kan kopen op die link rc-rob? Nee toch zeker?
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe motor voor mijn MT.
En zo een cilinder van "Trevor Simpson" lijkt me wel iets. Maar hele motoren zijn er niet te krijgen of wel?
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor Flying Dutchman » zo okt 19, 2008 5:52 am

Lars schreef:Is dat nu een hele motor die je kan kopen op die link rc-rob? Nee toch zeker?
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe motor voor mijn MT.
En zo een cilinder van "Trevor Simpson" lijkt me wel iets. Maar hele motoren zijn er niet te krijgen of wel?
Lars.... je koopt precies wat op de eerste foto staat afgebeeld... niets meer ... niets minder....
komt dus een aardige zwik bij! en als jij ook nog begint over de TS cilinder... dan wordt het HELEMAAL een dure aangelegenheid!...die zit nl op 299 dollar!
Dan zou je dus even grof op....
319 dollar voor onderblok
299 dollar voor zuiger cilinder, en dat samen met de huidige koers en verzenden EN de douane......is schat ik zo'n 640 euries...

En dan nog ...
Carb, kruk-as, vliegwiel, koppeling, goed luchtfilter...en ditjes en datjes....

Dat zal het tot een blok maken dat ZO duur is...dat je hem bijna niet meer durft te starten! :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
FGR
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 199
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:48 am
Land: België
Provincie: Limburg
Merk: 2x MCD Ultimate
Type: Baja 1000 en RRV4
auto 2: MCD X4 en Elcon MT
Type 2: Monster / Rally
Zenderset: 4PK+ 2x 3PK, 3VCS
Frequentie: 2.4 Ghz en 40 Mhz
Club: WWW.MRCU.NL
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor FGR » zo okt 19, 2008 8:09 am

Maar staat wel mooi op de kast. :mrgreen: :-D

Gebruikersavatar
Lars
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 138
Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: WWS Beetle
Type: Offroad
Zenderset: Futaba ff-9
Frequentie: 2.4ghz
Locatie: Hoogerheide

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor Lars » ma okt 27, 2008 11:21 am

Flying Dutchman schreef:
Lars schreef:Is dat nu een hele motor die je kan kopen op die link rc-rob? Nee toch zeker?
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe motor voor mijn MT.
En zo een cilinder van "Trevor Simpson" lijkt me wel iets. Maar hele motoren zijn er niet te krijgen of wel?
Lars.... je koopt precies wat op de eerste foto staat afgebeeld... niets meer ... niets minder....
komt dus een aardige zwik bij! en als jij ook nog begint over de TS cilinder... dan wordt het HELEMAAL een dure aangelegenheid!...die zit nl op 299 dollar!
Dan zou je dus even grof op....
319 dollar voor onderblok
299 dollar voor zuiger cilinder, en dat samen met de huidige koers en verzenden EN de douane......is schat ik zo'n 640 euries...

En dan nog ...
Carb, kruk-as, vliegwiel, koppeling, goed luchtfilter...en ditjes en datjes....

Dat zal het tot een blok maken dat ZO duur is...dat je hem bijna niet meer durft te starten! :mrgreen:
Is zeker wel duur, maar met een standaard zenoah als basis moet dit toch wel te doen zijn lijkt me.
Of is het een vereiste dat je alles wat standaard is vervangt.
Hoe heb jij dit gedaan met jou blok vliegende hollander?
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor Flying Dutchman » ma okt 27, 2008 4:27 pm

Nou Lars..
Even buiten de PB om een antwoord... :)

Mijn blok is bijna volledig aangepast.
Het heeft BIJNA alles wat ik wil, op de zuig/cil set na... MAAR aangezien de JetPro een cilinder heeft gemold gaat zo'n dure set er dus echt niet op.
Wat levert het nu op.. je vraagt of ie wheelies kan trekken? Nou .. ga er maar vanuit dat ie dat kan, maar dat kan een standaard 26 cc op een slecht geveerde wagen ook wel.... oftewel.. mijn HMT maakt GEEN wheelies en dat is 1 van de redenen dat ie ook nog wel eens wat wint! ;)
Wanneer je een standaard blok open schroeft en die delen op een TS set... dat kan! geen enkel probleem. MAAR hou er rekening mee dat je dan niet het onderste uit de kan hebt!!
Je wint er enorm veel trekkracht mee en een wagen die mega toeren kan maken. Mijn HMT rijdt nu ook met een tandwielverhouding waar menig mens hier van zal denken dat de wagen bijna niet van de plek zou kunnen komen. (is dus ook een tip om wheelies te kunnen maken)

Maar als jij ECHT zoveel geld zou willen uitgeven aan een blok?... waarom neem je dan niet een blokkie van de heren van DarkSoul??
Die lijken mij ook wel sterk en degelijk.... en dan horen wij weer van jou hoe die bevalt! :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
ratjetoet
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 114
Lid geworden op: do dec 27, 2007 6:34 pm
Provincie: Friesland
Merk: horman
Type: tk09
Zenderset: 3pks
Frequentie: spec
Locatie: op de baan

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor ratjetoet » ma okt 27, 2008 5:33 pm

of een blokje van modellsport die heeft kracht genoeg. \:D/ \:D/

Gebruikersavatar
dalton
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 88
Lid geworden op: vr okt 17, 2008 6:23 pm
Land: nl
Provincie: Drenthe
Merk: hormann
Type: ht2re/ht2tk08/
Zenderset: spectrum
Frequentie: spectrum
Locatie: Schoonebeek

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor dalton » ma okt 27, 2008 6:20 pm

precies en voor het geld dat je dan bespaard op een t.s blok kun je het tunings blok nog een keer laten reviseren :D
remmen is angst gang is alles

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor Flying Dutchman » ma okt 27, 2008 6:31 pm

dalton schreef:precies en voor het geld dat je dan bespaard op een t.s blok kun je het tunings blok nog een keer laten reviseren :D
OH?? is dat italiaanse blok dan zo goedkoop??

* een 26 cc voor een 420 euro.... (RN tuning)

* tegen een onderblok van TS van rond de 279 euro (RCFUN)... daar een nieuw 26 cc tje voor uit elkaar sleutelen a 214 euro (RN tuning)...is samen 493 euro...

Dan lijkt het verschil ineens niet meer zo groot (73 euro)... oh en bij de ombouw hou je nog een hagelnieuw onderblok over dat vast nog wel een paar tientjes kan opleveren op MP...
EN als je een beetje je best doet vindt je een 26 cc ook nog wel ergens voor onder de 200 euro.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
dalton
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 88
Lid geworden op: vr okt 17, 2008 6:23 pm
Land: nl
Provincie: Drenthe
Merk: hormann
Type: ht2re/ht2tk08/
Zenderset: spectrum
Frequentie: spectrum
Locatie: Schoonebeek

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor dalton » ma okt 27, 2008 8:51 pm

zeg niet dat de pizza motoren :mrgreen: zo goedkoop zijn
maar lars had het over dat hij een compleet t.s blok wilde
en dan is het verschil wel wat groter
niet dat ik de t.s blokken niets vind hoor dat zeg ik niet
vind ze er super uit zien en lopen
remmen is angst gang is alles

Gebruikersavatar
Lars
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 138
Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: WWS Beetle
Type: Offroad
Zenderset: Futaba ff-9
Frequentie: 2.4ghz
Locatie: Hoogerheide

Re: 2-Bolt Trevor Simpson Billet Reed Induction Crankcase

Berichtdoor Lars » ma okt 27, 2008 9:11 pm

Flying Dutchman schreef:
dalton schreef:precies en voor het geld dat je dan bespaard op een t.s blok kun je het tunings blok nog een keer laten reviseren :D
OH?? is dat italiaanse blok dan zo goedkoop??

* een 26 cc voor een 420 euro.... (RN tuning)

* tegen een onderblok van TS van rond de 279 euro (RCFUN)... daar een nieuw 26 cc tje voor uit elkaar sleutelen a 214 euro (RN tuning)...is samen 493 euro...

Dan lijkt het verschil ineens niet meer zo groot (73 euro)... oh en bij de ombouw hou je nog een hagelnieuw onderblok over dat vast nog wel een paar tientjes kan opleveren op MP...
EN als je een beetje je best doet vindt je een 26 cc ook nog wel ergens voor onder de 200 euro.....
Op die manier had ik het mezelf ook al voorgeschoteld.
Ik wil dus eigenlijk mijn mt zenoah 26cc blok gebruiken, en dan zou ik de kosten van een nieuw blok dus nog niet eens maken.
Dan misschien dus eerst het onderblok proberen met de standaard onderdelen die in de zenoah zitten.
Kijken wat dat voor vermogenswinst krijgt met enkel het onderblok, en als ik het dus nodig acht dan later dus nog een ts cilinder erbij kopen in combinatie met een andere krukas.

Enkel als dit volledig opgetunede blok dmv ts onderdelen net zo snel of minder snel is als een darksoul motor, dan kan ik net zo goed een darksoul motor kopen. Deze is nog totaal op elkaar afgesteld ook e.d.
Het enige wat ik dan mis is de ervaring die ik heb opgedaan door het sleutelen, en dat is natuurlijk ook erg leuk. Maar achteraf heb ik misschien wel redelijk wat meer centen betaald aan onderdelen.
Dus ja wat is dan het leukste, makkelijkste en meest belangrijk het meeste vermogenswinst...
Zie je.. het blijft moeilijk...
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten