bougie

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
streek
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo dec 12, 2007 9:26 pm
Provincie: Gelderland
Merk: fg
Type: baja buggy
Zenderset: xr 3
Frequentie: 92
Locatie: 't harde

bougie

Berichtdoor streek » zo dec 16, 2007 10:25 am

hoi allemaal

wie heeft hier een antwoordt op ?
heb nu 3 weken een baja buggie heb er 4tankjes mee gereden ,zet hem uit wil hem weer starten doet het niet wat blijkt bougie vonkt niet meer,dit is een ngk cmr 7h bougie ,heb altijd onroad gereden nog nooit een bougie vervangen .
nu is mijn vraag hoe kan zo gauw een bougie kapot gaan ,en wat is hier een andere optie voor dus een bougie van bosch of een ander merk of nr?
graag serieuze antwoorden want hier baal ik wel van .want om nu om de 3 weken een nieuwe bougie te kopen was ik ook niet van plan
of zit het hem in het koude weer misschien.

m v g
a v d s.

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Berichtdoor jaeneke » zo dec 16, 2007 10:35 am

hij staat ws te rijk dan...

wat je ook kan hebben is dat je motor goed is afgestel maar dat je niet hoog genoeg in toeren kan gaan op dat terrein waar je gaat rijden, omdat hij dan die toeren niet kan halen op die afstelling kan het zijn dat de bougie zijn temperatuur niet behaald.
hierdoor gaat hij ook snel kapot !
dus als je merkt dat je ergens rijd waar je niet in toeren kunt gaan dan kan je het best een warmere bougie steken of de HSN een beetje dicht draaien naargelang het mogelijk is.

ik probeer altijd om de X aantal meters eens goed door te gassen zodat de bougie goed warm blijft en ik doe op die manier toch lang met een bougie.

Gebruikersavatar
outlaw666
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 413
Lid geworden op: za mar 31, 2007 7:42 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: m03 R en top
Zenderset: 3pk
Frequentie: spectrum
Locatie: vlijmen

Berichtdoor outlaw666 » zo dec 16, 2007 10:38 am

simpel en snel antwoord

verkeerde afstelling vd de carburateur

staat te vet daarom gaat de bougie kapot

ik rij al jaren met ngk nooit problemen gehad

dus de tip
kijk of je iemand in de buurt hebt die je moter een keer wil afstellen
loopt hij meschien nog harder ook :lol:
traxxas rustler vxl is best snel

Gebruikersavatar
streek
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo dec 12, 2007 9:26 pm
Provincie: Gelderland
Merk: fg
Type: baja buggy
Zenderset: xr 3
Frequentie: 92
Locatie: 't harde

bougie

Berichtdoor streek » zo dec 16, 2007 10:47 am

maar er is mij verteld omdat dit een nieuwe auto is dat je niet aan de fabrrieksinstelling mag draaien die moet goed staan toch?en we rijden op de zandverstuiving die is groot en zeer egaal daar rijden we echt volgas dus zeer hard wat natuurlijk prachtig is en je een hele grote kick geeft dus dat de bougie koud wordt betwijfel ik.
groet aart

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Berichtdoor Mijnheer Rob » zo dec 16, 2007 11:39 am

Waar heeeeel veel rijders al problemen mee gehad hebben is de uit-knop. Deze heeft nogal snel de neiging te blijven hangen als er wat vuil ingekomen is :idea:
Check die eerst eens, je zou niet de eerste zijn..... ;)
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
streek
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo dec 12, 2007 9:26 pm
Provincie: Gelderland
Merk: fg
Type: baja buggy
Zenderset: xr 3
Frequentie: 92
Locatie: 't harde

bougie

Berichtdoor streek » zo dec 16, 2007 11:47 am

dat van die aan uit knop klopt
maar dit is het niet ik heb hier een schroefje in gedraaid om meer grip te creeeren om hem uit te trekken dus op een goedkope manier opgelost ,je kunt ook een nieuwe aan uit knop kopen die afgeschermd is met een stofkapje maar dat kan altyd nog.
groet aart

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Berichtdoor Mijnheer Rob » zo dec 16, 2007 11:50 am

OK :D
Beter een keer teveel melden dan dat iemand daar pas na heeeeeeeeeel veel tijd achter komt ;)
Na 4 tankjes kun je gerust eens af gaan stellen! Let alleen op dat je 'm niet te arm zet, dat gaat te veel ten koste van de koeling :shock:
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
njoy_fg
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 527
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
Merk: Tamiya
Type: M-03R
Zenderset: Futaba 4pk
Frequentie: 2,4Ghz
Club: MRCZ

Berichtdoor njoy_fg » zo dec 16, 2007 12:23 pm

fabrieksinstelling is goed om in te rijden... daarna zal je de motor af moeten stellen.

Gebruikersavatar
gerardnl
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 150
Lid geworden op: do nov 22, 2007 8:47 pm
Provincie: Zuid-Holland
Merk: HORMANN
Type: HT2 RE
Zenderset: 3PK
Frequentie: 75 GHz kan 61
Locatie: leerdam

Berichtdoor gerardnl » zo dec 16, 2007 1:21 pm

ik zie nergens wat je voor olie gebruik en ook niet welke verhouding
kan wel zijn dat je veel te vet smeert
Doe eens gek, er zijn er al zoveel "gewoon"

grt gerard

Gebruikersavatar
streek
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo dec 12, 2007 9:26 pm
Provincie: Gelderland
Merk: fg
Type: baja buggy
Zenderset: xr 3
Frequentie: 92
Locatie: 't harde

bougie

Berichtdoor streek » zo dec 16, 2007 1:55 pm

hoi gerard
ik gebruik mengsmering 1op25 gemengd bij de plaatselijke gazonmaaier dealer.
groet aart


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten