Carbreteur vraagje

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Carbreteur vraagje

Berichtdoor marder-jay » di feb 26, 2008 8:05 pm

Wat gebruiken jullie voor pakking tussen de isolator en de carbreteur ??
Vloeibaren?????
gewone pakking?????
geen pakking ????
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
marc
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1161
Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Horst
Contacteer:

Re: Carbreteur vraagje

Berichtdoor marc » di feb 26, 2008 8:11 pm

ik pak altijd de standaard pakking die daarvoor bedoelt is, en dan een dun filmpje vloeibare aan beide kanten van de pakking.

en dat blijft goed dicht

greetz marc
twinstar 2

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: Carbreteur vraagje

Berichtdoor marder-jay » di feb 26, 2008 8:15 pm

marc schreef:ik pak altijd de standaard pakking die daarvoor bedoelt is, en dan een dun filmpje vloeibare aan beide kanten van de pakking.

en dat blijft goed dicht

greetz marc

moet je vloeibare pakking laten droge of meteen er op schroeven

Ik vind vloeibare pakking zo'n troep :shock:


en is de pakking ook echt nodig ??
Laatst gewijzigd door marder-jay op di feb 26, 2008 8:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
marc
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1161
Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Horst
Contacteer:

Re: Carbreteur vraagje

Berichtdoor marc » di feb 26, 2008 8:17 pm

nee niet laten drogen

DUN erop smeren (ik gebruik altijd handschoentjes) en dan direct erop schroeven, dan dicht alles mooi af.

kijk wel uit dat je het er erg dun op smeert, niet dat er vanalles gaat dicht zitten.

greetz marc
twinstar 2

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Carbreteur vraagje

Berichtdoor Roel » di feb 26, 2008 8:27 pm

Ik gebruik altijd de gewone pakking.

mmzzlls Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Re: Carbreteur vraagje

Berichtdoor Mijnheer Rob » di feb 26, 2008 9:03 pm

Let op met vloeibare pakking! :-k

Van carb naar cilinder loopt een kanaaltje, er zit ook een gaatje in je pakking. Dit moet open blijven, hou daar rekening mee als je gaat "smeren" :mrgreen:
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
Kristiaan
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 632
Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Hörmann
Type: TK10
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: DSM
Club: MRCE
Locatie: Oost-Souburg

Re: Carbreteur vraagje

Berichtdoor Kristiaan » di feb 26, 2008 9:12 pm

Ik gebruik ook altijd alleen de gewone pakking en verder niets.
Je moet ook oppassen met het aandraaien van de carbschroeven in de isolator, vast is vast anders is je isolator krom en heb je valse lucht.
Afbeelding
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Re: Carbreteur vraagje

Berichtdoor Mijnheer Rob » do feb 28, 2008 10:01 pm

Kristiaan schreef:Ik gebruik ook altijd alleen de gewone pakking en verder niets.
Je moet ook oppassen met het aandraaien van de carbschroeven in de isolator, vast is vast anders is je isolator krom en heb je valse lucht.
Jep, zou niet de eerste zijn (en ook niet te laatste)... #-o
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten