Klein motor probleempje

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Tom Corneth
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 37
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:06 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: Hpi
Type: Baja ss
Zenderset: Spectrum dx3.0
Locatie: Belfeld
Contacteer:

Klein motor probleempje

Berichtdoor Tom Corneth » vr mar 28, 2008 3:02 pm

Hej,

Ik heb een baja ss en heb hem nu 2,5L laten lopen op de fabrieks afstelling en nooit problemen gehad. Nu wou ik laatst weer rijden en hij bleef maar niet stationair lopen. Dus heb ik eerst de bougie vervangen omdat hij voorheen prima liep. Na het vervangen van de bougie starte hij erg moeilijk maar kreeg hem toch even aan de praat maar bleef niet goed lopen. Dus heb ik hem L speed schroef ong 1/6 ingedraaid en het toerental steeg en de motor bleef min of meer lopen ( niet super ) Ik heb hem nog iets verder ingedraaid dus heb ik hem weer iets terug gedraaid. Na even rijden zette ik de motor uit en probeerde na 10 minuten nog eens te starten. Maar dit ging weer behoorlijk moeilijk en moest zelfs de schoke gebruiken. Weten jullie wat ik fout doe of wat ik aan het probleem kan doen.

Groetjes Tom
Hpi baja 5b SS

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Klein motor probleempje

Berichtdoor Roel » vr mar 28, 2008 3:13 pm

Tom Corneth schreef:Hej,

Ik heb een baja ss en heb hem nu 2,5L laten lopen op de fabrieks afstelling en nooit problemen gehad. Nu wou ik laatst weer rijden en hij bleef maar niet stationair lopen. Dus heb ik eerst de bougie vervangen omdat hij voorheen prima liep. Na het vervangen van de bougie starte hij erg moeilijk maar kreeg hem toch even aan de praat maar bleef niet goed lopen. Dus heb ik hem L speed schroef ong 1/6 ingedraaid en het toerental steeg en de motor bleef min of meer lopen ( niet super ) Ik heb hem nog iets verder ingedraaid dus heb ik hem weer iets terug gedraaid. Na even rijden zette ik de motor uit en probeerde na 10 minuten nog eens te starten. Maar dit ging weer behoorlijk moeilijk en moest zelfs de schoke gebruiken. Weten jullie wat ik fout doe of wat ik aan het probleem kan doen.

Groetjes Tom
Waarschijnlijk staat je stationair stelschroef verkeerd afgesteld. Ik zou de carb afstellingen weer in op de fabriekswaarde zetten. De stationair stelschroef wat indraaien tot hij lekker blijft lopen. Dan gaat het starten ook een stuk makkelijker...

mmzlls Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
Tom Corneth
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 37
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:06 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: Hpi
Type: Baja ss
Zenderset: Spectrum dx3.0
Locatie: Belfeld
Contacteer:

Re: Klein motor probleempje

Berichtdoor Tom Corneth » vr mar 28, 2008 3:53 pm

Ik heb de L en H schroef precies terug gedraaid zoals ik hem uit de doos heb gehaalt. Daarna de stationair schroef beetje hoger ingesteld en trekke ! Hij gaf wel een geluid van een lichte ontbranding maar hij sloeg maar niet aan ook niet met een beetje gas erbij. :-s
Hpi baja 5b SS

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Klein motor probleempje

Berichtdoor Roel » vr mar 28, 2008 6:22 pm

Al eens een nieuwe bougie geprobeerd?
Die willen in de eerste liters wel eens sneuvelen.

mmzllss Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
Tom Corneth
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 37
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:06 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: Hpi
Type: Baja ss
Zenderset: Spectrum dx3.0
Locatie: Belfeld
Contacteer:

Re: Klein motor probleempje

Berichtdoor Tom Corneth » vr mar 28, 2008 10:54 pm

Tom Corneth schreef:
Nu wou ik laatst weer rijden en hij bleef maar niet stationair lopen. Dus heb ik eerst de bougie vervangen omdat hij voorheen prima liep. Na het vervangen van de bougie starte hij erg moeilijk maar kreeg hem toch even aan de praat maar bleef niet goed lopen.
Hpi baja 5b SS

Gebruikersavatar
Tom Corneth
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 37
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:06 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: Hpi
Type: Baja ss
Zenderset: Spectrum dx3.0
Locatie: Belfeld
Contacteer:

Re: Klein motor probleempje

Berichtdoor Tom Corneth » za mar 29, 2008 11:39 am

Ik heb net met de modelbouwwinkel gebeld en die adviseerde me de motor even uit elkaar te draaien want hij vermoede dat of de zuigerveer of de cilinder wand was beschadigt. Na het uit elkaar draaien kwam ik er al snel achter dat het de cilinder was omdat er op somige plekke de mooie glimmende coating verdwenen was. Verder was de motor brandschoon. De winkellier zei dat hij dit al eerder een keer had mee gemaakt en hij als het goed is heb ik volgende week een nieuwe cilinder in huis :D Wat een super service !

Groetjes Tom
Hpi baja 5b SS

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: Klein motor probleempje

Berichtdoor marder-jay » za mar 29, 2008 1:48 pm

en dat op 2,5 liter :shock:
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
Tom Corneth
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 37
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:06 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: Hpi
Type: Baja ss
Zenderset: Spectrum dx3.0
Locatie: Belfeld
Contacteer:

Re: Klein motor probleempje

Berichtdoor Tom Corneth » za mar 29, 2008 5:10 pm

Ik heb het idee dat er een serie verkeerde motoren is geweest want er heeft nog iemand anders mee te maken gehad. En het zit hem bij bijde in de coating op de cilinder wand.

Groetjes Tom Corneth
Hpi baja 5b SS

Gebruikersavatar
daffy duck
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 25
Lid geworden op: za mar 29, 2008 8:09 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Landgraaf

Re: Klein motor probleempje

Berichtdoor daffy duck » zo mar 30, 2008 3:39 pm

Hey mannen


we hebben dat probleem ook eens gehad en toen lag de voetpakking van de cilinder eruit. Hij trekt dan valse lucht.Waar je op moet letten bij het monteren van je nieuwe cilinder is of je beide carterhelften gelijk zijn. Als dat niet zo is dan is de pakking er zo weer tussen uit en is het probleem weer terug.


succes


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten