Moter start niet
Moderator: Moderator's groep
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: Moter start niet
omdat ????????????scrat schreef:En toch heb ik het idee dat er mensen zijn die niet het verschil weten tussen een orgineel blok met standaard pijpje en een getuned blok met high performance toeter...................... :roll:
we niet weten hoe je een motor afsteld? of het nu een getuned blok is met of zonder race of standaard uitlaat??????
en hoe stel je dan een standaard blok met high performance uitlaat af?????
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Re: Moter start niet
Zo gister moter binnen gekregen vandaag gemonteerd en hij loopt na 1x trekken al
Wat het probleem was is het geheim van de smit hé Eric
Wat het probleem was is het geheim van de smit hé Eric
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Moter start niet
Super voor je Jay...dan kun jij weer lekker knallen..
Maar ik ben ook wel benieuwd wat de oorzaak was...
mmzllssss Roel
Maar ik ben ook wel benieuwd wat de oorzaak was...
mmzllssss Roel
Velle est posse
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: Moter start niet
Grote schoonmaak beurt, nieuwe voetpakking, nieuwe bougie, ontsteking en carb afgesteld en toen liep hij weer als nieuw, niks bijzonders dus
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: Moter start niet
En hoe zijn de carburateur instellingen?
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: Moter start niet
pffff dat heb ik niet bij gehouden hoor ik begin altijd met H schroef 1½ slag en de L schroef 1¼ slag en dan nog een beetje fijn afstellen op het gehoor
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Re: Moter start niet
Idd,hij loopt weer als een zonnetje
Nogmaals bedankt EJS
Maar kan dit probleem niet weer terug komen dat heel mijn moter vol troep zit Eric ?
Nogmaals bedankt EJS
Maar kan dit probleem niet weer terug komen dat heel mijn moter vol troep zit Eric ?
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: Moter start niet
De troep zat alleen aan de buitenkant van de motor, van binnen was hij brandschoon (op alleen veel olie na, wat waarschijnlijk ook je bougie heeft gesloopt, maar dat heb ik je al via PB uitgelegd). De meeste troep zat rond je vliegwiel en ontsteking. Dit kan je zelf in het vervolg heel makkelijk schoon houden door wat spuitbussen remreiniger in huis te halen en na het rijden daar even de boel mee schoon te spuiten (werkt echt super).marder-jay schreef:Maar kan dit probleem niet weer terug komen dat heel mijn moter vol troep zit Eric ?
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- Jimme
- Regelmatig hier
- Berichten: 695
- Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
- Provincie: Flevoland
- Locatie: Zeewolde
Re: Moter start niet
hey heb zelf het volgende gedaan, en hij is echt niet te stoppen! (heel simpel)
je pakt een schroevendraaier
loopt naar je auto
naald l ¼ en h naald 1 ½
nieuw blok, nog geen benzine gezien, wel ingesmeert natuurlijk met olie van te voren
starten, lopen
stationair, btje gas bijgeven, gewoon zo laten, btje trimmen
stationair laten lopen minuutje of 10, als hij hoger stationair wil, gewoon wat terug trimmen, hij word al wat warm
probeer nu heel rustig een rondje te rijden, heel rustig...
kijk of hij lekt ergens, zo ja natuurlijk vervangen en stoppen
daarna nog rustig rijden, niet uit laten vallen door tank leeg, motor krijgt dan geen smering.
rustig inrijden, eerste 2 tankjes alleen half gas, 3e tankje heel af en toe volgas, maar niet lang, rij rustig, geen gas in bochten, af en toe volgas op recht stuk, als het goed is hou je met je standaart 26cc iedereen bij, op half gas.... als er nitro in je weg zit gewoon beuken.. 4e tankje, begin meer gas te geven, maar zowiso nooit héél lang op volle toeren laten draaien, adt is zowiso nooit goed (behalve als hij aan de rijke kant staat)
nu rond het 5e tankje, gewoon door rijden, niks afstellen, op 1,25L en 1,5H staat hij mooi..
nu rijd ik al rond de 6 tankjes zoals hierboven, en ik houd iedereen bij, hij loopt heel netjes, zelfs met andere uitlaat hoor je hem niet minder gaan... die 1,25 en 1,5 zijn heilig..
mijn mening/ervaring...
ps, mooi dat het is opgelost..
je pakt een schroevendraaier
loopt naar je auto
naald l ¼ en h naald 1 ½
nieuw blok, nog geen benzine gezien, wel ingesmeert natuurlijk met olie van te voren
starten, lopen
stationair, btje gas bijgeven, gewoon zo laten, btje trimmen
stationair laten lopen minuutje of 10, als hij hoger stationair wil, gewoon wat terug trimmen, hij word al wat warm
probeer nu heel rustig een rondje te rijden, heel rustig...
kijk of hij lekt ergens, zo ja natuurlijk vervangen en stoppen
daarna nog rustig rijden, niet uit laten vallen door tank leeg, motor krijgt dan geen smering.
rustig inrijden, eerste 2 tankjes alleen half gas, 3e tankje heel af en toe volgas, maar niet lang, rij rustig, geen gas in bochten, af en toe volgas op recht stuk, als het goed is hou je met je standaart 26cc iedereen bij, op half gas.... als er nitro in je weg zit gewoon beuken.. 4e tankje, begin meer gas te geven, maar zowiso nooit héél lang op volle toeren laten draaien, adt is zowiso nooit goed (behalve als hij aan de rijke kant staat)
nu rond het 5e tankje, gewoon door rijden, niks afstellen, op 1,25L en 1,5H staat hij mooi..
nu rijd ik al rond de 6 tankjes zoals hierboven, en ik houd iedereen bij, hij loopt heel netjes, zelfs met andere uitlaat hoor je hem niet minder gaan... die 1,25 en 1,5 zijn heilig..
mijn mening/ervaring...
ps, mooi dat het is opgelost..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten