Moter start niet
Moderator: Moderator's groep
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: Moter start niet
Het zal een manier zijn om af te stellen, maar of het DE manier is .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Re: Moter start niet
jeaneke, de L en de H naald stonde 3 slagen open he ?
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: Moter start niet
geloof me maar, dat is DE manier, staat ALTIJD juist en motortuners uit de US én europa zeggen ook dat dit de beste en veiligste manier is.Bernie schreef:Het zal een manier zijn om af te stellen, maar of het DE manier is .
op deze manier heb je ook die 'tunings' carb(813WT of zo ergens iets) niet nodig, probeer die instelling maar eens en ge verschrikt u van de power onderin uw motor heeft.(ongeacht welke uitlaat)
@ marder jay : 3 slagen ?? als je een Reed kit hebt misschien wel maar op je gewone carb begin maar met 1,7 op de L en ligt eraan met welke uitlaat je nu rijd hoe je de H moet zetten maar ik denk +-1,75.
eenmaal de auto loopt stel je hem bij zoals hij moet staan(zoals hierboven uitgelegd).
hier een filmpje wat ik laatst met de GSM had gemaakt hoe mijn hormann vertrekt, carb ingesteld zoals ik hierboven heb uitgelegd, een cilinder die op hogere toeren is gepoort, standaard carb, RN filter en een best zware 20/44 tandwielverhouding + grip als een gek met deze banden.
zonder enige aarzeling katapulteert hij weg ondanks er een best zware tandwielverhouding opzit :
http://s254.photobucket.com/albums/hh86 ... 240002.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Moter start niet
Er zijn verschillende manieren om een motor af te stellen. Het is afhankelijk of de motor bewerkt is en welke uitlaat erop ligt. Bij mijn fatpower en bewerkte blok kan ik inderdaad het blok zo instellen dat de stationairstelnaald helemaal ingedraait is.
Maar als ik mijn standaardblok met standaard pijp erop leg dan loopt het blok helemaal nergens naar met diezelfde afstelling. Hier moet ik de carb afstellen volgens de fabrieksafstelling.
Aangezien Marderjay een standaardblok heeft met een standaard FG potje lijkt met de standaard afstelling een goede basis om het blok af te stellen.
mzllss Roel
Maar als ik mijn standaardblok met standaard pijp erop leg dan loopt het blok helemaal nergens naar met diezelfde afstelling. Hier moet ik de carb afstellen volgens de fabrieksafstelling.
Aangezien Marderjay een standaardblok heeft met een standaard FG potje lijkt met de standaard afstelling een goede basis om het blok af te stellen.
mzllss Roel
Velle est posse
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: Moter start niet
er zijn verschillende manieren om de motor af te stellen , en gelukkig hebben de mensen bij Zenoah, geen verstand ervan , dus ga maar lekker draaien met de stationair schroef en je naalden, en je bougie schoonmaken met een gasbrander en een naald , gewoon standaard blok dus gewoon standaard afstelling proberen , ja die van zenoah
OHJA CONTROLEER OOK NOG EERST EVEN JE LUCHTFILTER,PAKKINGEN EN JE CARBURATEUR OOK NOG EVEN , VOORDAT JE GELIJK GAAd BLIND STAREN OP DE AFSTELLING ,HET IS NIET ALTIJD DE SPROEIER NAALDEN
OHJA CONTROLEER OOK NOG EERST EVEN JE LUCHTFILTER,PAKKINGEN EN JE CARBURATEUR OOK NOG EVEN , VOORDAT JE GELIJK GAAd BLIND STAREN OP DE AFSTELLING ,HET IS NIET ALTIJD DE SPROEIER NAALDEN
Laatst gewijzigd door Q op wo apr 30, 2008 8:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: Moter start niet
hehehe das dan héél raar, mijn maat heeft de éérste 40L standaard gereden voordat de samba erop kwam met deze instellingen, ik stel marder-jay zijn marder op dezelfde manier af in montfort en hij vond dat hij "super" reed, ik doe al mijn motoren met die afstelling + ook van anderen enz...(en dat zijn er al veel ondertussen)
ongeacht pijp/cilinder combinatie het is al-tijd goed, alleen bij zwaar bewerkte motoren met Reed enz. of motoren die al goed versleten zijn door verkeerd gebruik en dergelijke kan het zijn dat je anders moet afstellen.
het mooiste voorbeeld wat ik kan geven is die marder van mijn maat, 40L zonder één probleem, noooooit iets vervangen behalve een uitlaatpakking en blijven gaan als de tering
geef toe, een standaard marder met niks aan upgrades achter een hormann 4X4 met compleet getuned reedblok en dan nog op die hormann zijn bumper liggen duwen op het rechte stuk(letterlijk) terwijl het blok al 40L heeft gelopen
dan op +-40L een samba erop met dezelfde manier van carb afstelling en dan maar wheelies maken, zelfs mét baja wielen
nu 50L verder en de motor start en trekt wheelies als een gek + als ik niet oppas steekt hij mijn getunede HT2 op het rechte stuk gewoon voorbij
idd die instelling die ik zeg is idd niet goed, ga maar terug naar die standaard instellingen zodat je zeker geen power hebt
...maar dit zal ook wel weer een discussie zonder einde zijn, ieder doet het zijne, maakt mij niet uit of hier iemand wil luisteren of niet en anders wil ik de mensen die me willen geloven eens hun motor afstellen, dan kan je vergelijken voor én na
ongeacht pijp/cilinder combinatie het is al-tijd goed, alleen bij zwaar bewerkte motoren met Reed enz. of motoren die al goed versleten zijn door verkeerd gebruik en dergelijke kan het zijn dat je anders moet afstellen.
het mooiste voorbeeld wat ik kan geven is die marder van mijn maat, 40L zonder één probleem, noooooit iets vervangen behalve een uitlaatpakking en blijven gaan als de tering
geef toe, een standaard marder met niks aan upgrades achter een hormann 4X4 met compleet getuned reedblok en dan nog op die hormann zijn bumper liggen duwen op het rechte stuk(letterlijk) terwijl het blok al 40L heeft gelopen
dan op +-40L een samba erop met dezelfde manier van carb afstelling en dan maar wheelies maken, zelfs mét baja wielen
nu 50L verder en de motor start en trekt wheelies als een gek + als ik niet oppas steekt hij mijn getunede HT2 op het rechte stuk gewoon voorbij
idd die instelling die ik zeg is idd niet goed, ga maar terug naar die standaard instellingen zodat je zeker geen power hebt
...maar dit zal ook wel weer een discussie zonder einde zijn, ieder doet het zijne, maakt mij niet uit of hier iemand wil luisteren of niet en anders wil ik de mensen die me willen geloven eens hun motor afstellen, dan kan je vergelijken voor én na
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: Moter start niet
Zonder dat we nu een discussie krijgen wie de beste afstelling heeft, en ieder heeft voor zn eigen blok de juiste ,
even terug gaan naar het geval van de TS , volgens mij rijdt hij gewoon een standaard zenoah , zonder enige toeters en bellen, dus lijkt mij het verstandigst dat ie terug gaat naar de standaard afstelling , en tuurlijk zijn er tig oorzaken te noemen waarom het blok niet wil starten.
Het wil niet altijd aan de sproeiernaalden liggen wat ik al eerder had gezegd en het is zeker wijs om dit nu eerst te controleren .
Dan kan je altijd nog de manier van jeaneke nemen of de standaard afstelling, als je zeker er van bent dat de rest ook goed is.
dus lijkt de standaard afstelling op zijn plaats voor de sproeier naalden, hoewel die ook weer is afhankelijk van de mengverhouding, soort olie , bougie, staat luchtfilter , pakkingen , conditie cilinder en zuiger ,................
suc6
even terug gaan naar het geval van de TS , volgens mij rijdt hij gewoon een standaard zenoah , zonder enige toeters en bellen, dus lijkt mij het verstandigst dat ie terug gaat naar de standaard afstelling , en tuurlijk zijn er tig oorzaken te noemen waarom het blok niet wil starten.
Het wil niet altijd aan de sproeiernaalden liggen wat ik al eerder had gezegd en het is zeker wijs om dit nu eerst te controleren .
Dan kan je altijd nog de manier van jeaneke nemen of de standaard afstelling, als je zeker er van bent dat de rest ook goed is.
dus lijkt de standaard afstelling op zijn plaats voor de sproeier naalden, hoewel die ook weer is afhankelijk van de mengverhouding, soort olie , bougie, staat luchtfilter , pakkingen , conditie cilinder en zuiger ,................
suc6
Laatst gewijzigd door Q op wo apr 30, 2008 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: Moter start niet
Die manier van afstellen ken ik alleen bij blokjes waar iets niet goed van is, anders gewoon standaard instellingen en iets bijregelen.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- KevTech
- Al langer hier
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Opel
- Type: Astra GSI 2.0 16V
- Locatie: Oostkapelle
- Contacteer:
Re: Moter start niet
mmm, dan haal ik mijn stationairsschroef maar weg als hij geen functie meer heeft
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: Moter start niet
Dus de statonair sproeier volledig indraaien en dan het stationair toerental afstellen met de L naald?
Heb er nog nooit van gehoort maar ik wil het toch eens gaan proberen...
Kris
Heb er nog nooit van gehoort maar ik wil het toch eens gaan proberen...
Kris
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten