Moter start niet

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Moter start niet

Berichtdoor Bernie » di apr 29, 2008 11:28 pm

Het zal een manier zijn om af te stellen, maar of het DE manier is :-k .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: Moter start niet

Berichtdoor marder-jay » wo apr 30, 2008 5:45 am

jeaneke, de L en de H naald stonde 3 slagen open he ?
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: Moter start niet

Berichtdoor jaeneke » wo apr 30, 2008 6:58 am

Bernie schreef:Het zal een manier zijn om af te stellen, maar of het DE manier is :-k .
geloof me maar, dat is DE manier, staat ALTIJD juist en motortuners uit de US én europa zeggen ook dat dit de beste en veiligste manier is.
op deze manier heb je ook die 'tunings' carb(813WT of zo ergens iets) niet nodig, probeer die instelling maar eens en ge verschrikt u van de power onderin uw motor heeft.(ongeacht welke uitlaat)

@ marder jay : 3 slagen ?? :shock: :shock: als je een Reed kit hebt misschien wel maar op je gewone carb begin maar met 1,7 op de L en ligt eraan met welke uitlaat je nu rijd hoe je de H moet zetten maar ik denk +-1,75.

eenmaal de auto loopt stel je hem bij zoals hij moet staan(zoals hierboven uitgelegd).


hier een filmpje wat ik laatst met de GSM had gemaakt hoe mijn hormann vertrekt, carb ingesteld zoals ik hierboven heb uitgelegd, een cilinder die op hogere toeren is gepoort, standaard carb, RN filter en een best zware 20/44 tandwielverhouding + grip als een gek met deze banden.
zonder enige aarzeling katapulteert hij weg ondanks er een best zware tandwielverhouding opzit :
http://s254.photobucket.com/albums/hh86 ... 240002.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Moter start niet

Berichtdoor Roel » wo apr 30, 2008 7:46 am

Er zijn verschillende manieren om een motor af te stellen. Het is afhankelijk of de motor bewerkt is en welke uitlaat erop ligt. Bij mijn fatpower en bewerkte blok kan ik inderdaad het blok zo instellen dat de stationairstelnaald helemaal ingedraait is.

Maar als ik mijn standaardblok met standaard pijp erop leg dan loopt het blok helemaal nergens naar met diezelfde afstelling. Hier moet ik de carb afstellen volgens de fabrieksafstelling.

Aangezien Marderjay een standaardblok heeft met een standaard FG potje lijkt met de standaard afstelling een goede basis om het blok af te stellen. ;)

mzllss Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Moter start niet

Berichtdoor Q » wo apr 30, 2008 7:50 am

[-X er zijn verschillende manieren om de motor af te stellen , en gelukkig hebben de mensen bij Zenoah, geen verstand ervan , dus ga maar lekker draaien met de stationair schroef en je naalden, en je bougie schoonmaken met een gasbrander en een naald [-( [-( [-X , gewoon standaard blok dus gewoon standaard afstelling proberen , ja die van zenoah :study:

OHJA CONTROLEER OOK NOG EERST EVEN JE LUCHTFILTER,PAKKINGEN EN JE CARBURATEUR OOK NOG EVEN , VOORDAT JE GELIJK GAAd BLIND STAREN OP DE AFSTELLING ,HET IS NIET ALTIJD DE SPROEIER NAALDEN
Laatst gewijzigd door Q op wo apr 30, 2008 8:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: Moter start niet

Berichtdoor jaeneke » wo apr 30, 2008 8:04 am

hehehe das dan héél raar, mijn maat heeft de éérste 40L standaard gereden voordat de samba erop kwam met deze instellingen, ik stel marder-jay zijn marder op dezelfde manier af in montfort en hij vond dat hij "super" reed, ik doe al mijn motoren met die afstelling + ook van anderen enz...(en dat zijn er al veel ondertussen)

ongeacht pijp/cilinder combinatie het is al-tijd goed, alleen bij zwaar bewerkte motoren met Reed enz. of motoren die al goed versleten zijn door verkeerd gebruik en dergelijke kan het zijn dat je anders moet afstellen.

het mooiste voorbeeld wat ik kan geven is die marder van mijn maat, 40L zonder één probleem, noooooit iets vervangen behalve een uitlaatpakking en blijven gaan als de tering :shock:

geef toe, een standaard marder met niks aan upgrades achter een hormann 4X4 met compleet getuned reedblok en dan nog op die hormann zijn bumper liggen duwen op het rechte stuk(letterlijk) terwijl het blok al 40L heeft gelopen :mrgreen:
dan op +-40L een samba erop met dezelfde manier van carb afstelling en dan maar wheelies maken, zelfs mét baja wielen :shock: :shock: :shock:
nu 50L verder en de motor start en trekt wheelies als een gek + als ik niet oppas steekt hij mijn getunede HT2 op het rechte stuk gewoon voorbij :shock: :shock:


idd die instelling die ik zeg is idd niet goed, ga maar terug naar die standaard instellingen zodat je zeker geen power hebt :razz: ;) :lol: :lol:


...maar dit zal ook wel weer een discussie zonder einde zijn, ieder doet het zijne, maakt mij niet uit of hier iemand wil luisteren of niet en anders wil ik de mensen die me willen geloven eens hun motor afstellen, dan kan je vergelijken voor én na \:D/
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Moter start niet

Berichtdoor Q » wo apr 30, 2008 8:23 am

Zonder dat we nu een discussie krijgen wie de beste afstelling heeft, en ieder heeft voor zn eigen blok de juiste ;) ,
even terug gaan naar het geval van de TS , volgens mij rijdt hij gewoon een standaard zenoah , zonder enige toeters en bellen, dus lijkt mij het verstandigst dat ie terug gaat naar de standaard afstelling , en tuurlijk zijn er tig oorzaken te noemen waarom het blok niet wil starten.
Het wil niet altijd aan de sproeiernaalden liggen wat ik al eerder had gezegd en het is zeker wijs om dit nu eerst te controleren .
Dan kan je altijd nog de manier van jeaneke nemen of de standaard afstelling, als je zeker er van bent dat de rest ook goed is.

dus lijkt de standaard afstelling op zijn plaats voor de sproeier naalden, hoewel die ook weer is afhankelijk van de mengverhouding, soort olie , bougie, staat luchtfilter , pakkingen , conditie cilinder en zuiger ,................

suc6
Laatst gewijzigd door Q op wo apr 30, 2008 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Moter start niet

Berichtdoor Bernie » wo apr 30, 2008 10:13 am

Die manier van afstellen ken ik alleen bij blokjes waar iets niet goed van is, anders gewoon standaard instellingen en iets bijregelen.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
KevTech
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 250
Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Opel
Type: Astra GSI 2.0 16V
Locatie: Oostkapelle
Contacteer:

Re: Moter start niet

Berichtdoor KevTech » wo apr 30, 2008 10:20 am

mmm, dan haal ik mijn stationairsschroef maar weg als hij geen functie meer heeft :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristiaan
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 632
Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Hörmann
Type: TK10
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: DSM
Club: MRCE
Locatie: Oost-Souburg

Re: Moter start niet

Berichtdoor Kristiaan » wo apr 30, 2008 10:31 am

Dus de statonair sproeier volledig indraaien en dan het stationair toerental afstellen met de L naald?
Heb er nog nooit van gehoort maar ik wil het toch eens gaan proberen... :mrgreen:


Kris
Afbeelding
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten