Moter start niet

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: Moter start niet

Berichtdoor jaeneke » wo apr 30, 2008 10:35 am

Bernie schreef:Die manier van afstellen ken ik alleen bij blokjes waar iets niet goed van is, anders gewoon standaard instellingen en iets bijregelen.
dan rijd iedereen die ik ken allemaal met een blok waar iets mis mee is, de standaard instellingen werken idd maar probeer gewoon maar eens 'voor te lachen' die instellingen die ik zeg, je zal zien dat de 'bog' of 'lag' onderin 110% weg is + hij mooier overgaat op de H naald(de hoge toeren dus...)

@ kevtech : stationair schroef moet erin zitten en helemaal ingedraait anders valt hij stil hé #-o

@ kristiaan : idd op die manier, staat hij nooit té arm onderin.
de mensen die bv. bij Pase een (tuning)blokje hebben gekocht moeten dit 'normaal' weten maar ik kan zo in 1-2-3 niet iemand aanduiden op dit forum die ik ken met dergelijk blok en die informatie van Pase heeft meegekregen...
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Moter start niet

Berichtdoor Roel » wo apr 30, 2008 11:14 am

Maar om de discusseie even alles te analyseren. Volgens mij draait het in de laatste posts vooral om: Jaeneke stelt dat zijn methode "DE" manier is om elk blokje zo af te stellen. Aan de reactie's te lezen zijn er veel rijders hier die vinden dat zijn methode niet "DE" manier is.

@Jeaneke
Maar mijn mening:
De blokjes van Pase worden zo inderdaad afgesteld, maar dan heb je het ook over een super getuned blokje.
Dit wijkt nogal af van een standaard blokje. Ik heb een blokje van Pase gehad en deze stond inderdaad zo afgesteld.
Ik heb nu andere blokjes (orgineel tot wat gedremeld) en daar vind IK de methode van jou geen fijne manier van afstellen. Je stelt namelijk met de L schroef het opnemen van de motor en de lage toeren in.
Ik stel liever de motor af met de L en H schroef en als hij dan nog niet lekker stationair loopt met de stationairstel schroef. Ze hebben geen blog en trekken ook lekker door in de toeren. Ik zeg ook niet dat ik je niet geloof of dat het niet waar is, of dat jouw manier niet werkt. Alleen voor mij is het niet "DE" manier. ;)

mmzllss Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: Moter start niet

Berichtdoor jaeneke » wo apr 30, 2008 11:35 am

ja idd ieder zijn mening, heb zelf ook een bijgefreest blok en die rijd wel super met die instelling(zie filmpje wat ik eerder heb gepost)...
ik heb eigenlijk maar één blok wat niet echt lekker reed met die instellingen en dat was mijn super bijgefreesd blok met reed kit, die reed liever met een lichtere instelling op de L naald.

maar even iets rechtzetten, pase was maar een voorbeeld wat direct bij mij opkwam(er zijn er méér die dit zeggen vooral aan de andere kan tvan de oceaan), hij raad deze instellingen niet alleen aan voor zijn getunede blokjes maar ook voor de standaard blokjes wou ik nog even bijvoegen.

ben nu wel eens benieuwd wat jay heeft gefikst met zijn auto, start hij al terug of nog steeds geen bougie kunnen vastkrijgen ?
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
Marc v. D
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 77
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:07 pm
Land: NL
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Hormann
Type: TK-09
Zenderset: Futaba 3PK
Frequentie: spectrum
Locatie: Sint Oedenrode

Re: Moter start niet

Berichtdoor Marc v. D » wo apr 30, 2008 1:24 pm

Hey Q,

Er zijn hier ook mensen van boven de 40 en die hebben problemen met het lezen van de gekozen grootte van je gebruikte lettertype. :cry: Ik heb nu speciaal daarvoor een 19 inch monitor aangeschaft maar zit nog steeds met een vergrootglas voor mijn scherm. 8-[

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Moter start niet

Berichtdoor Q » wo apr 30, 2008 2:15 pm

:floor:

Gebruikersavatar
rataplan
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 151
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 7:55 pm
Merk: FG
Type: monster / stadium
Zenderset: futuba
Locatie: belgie ( antwerpen )

Re: Moter start niet

Berichtdoor rataplan » wo apr 30, 2008 4:26 pm

wow wat een reacties seg

wou de jonge gewoon even helpen met het zoeken om hem weer te starten

maar goed

het is idd een manier maar of deze idd de beste is ?????

geen idee

maar mijne loopt heel lekker zo


probeer anders eerst is een andere bougie dan zien we wel weer verder
Afbeelding

Gebruikersavatar
teddybeer
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 136
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
Land: NL
Provincie: Limburg
Merk: VW
Type: Polo 6N
Locatie: landgraaf

Re: Moter start niet

Berichtdoor teddybeer » do mei 01, 2008 2:47 pm

wat ik altijd doe als hij t niet meer doe is de basisafstelling met de L en H schroef en de stationair schroef helemaal naarbinnen draaien. als hij dan start draai je de stationairschroef naar buiten zodat hij goed loopt. als hij dan als je gas geeft wilt afslaan moet je hem meestal wat meer geven. moet je hem wel eerst stationair hoger zetten anders slaat hij weer af. moet je zo ff 'spelen'. als hij dan goed optrekt ga je hem bovenin afstellen. meestal doen ze het dan wel. :cool:

klinkt misschien stom. lekt hij benzine langs de carberateur? :-k
dit probleem had ik laatst ook en was het membraam kapot, maar 3 slagen is veel te veel. die van mij staat ongeveer 1 1/2 naar buiten. en als hij niet is af te stellen moet je gewoon je motor eens uit elkaar gooien en eens kijken hoe hij er nog uitziet vanbinnen. ;)

suc66 :cool:
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen :mrgreen:

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: Moter start niet

Berichtdoor marder-jay » do mei 01, 2008 5:06 pm

winkels zijn dicht dus vandaag nog altijd geen bougie

En ja hoor die moter ga ik echt niet uitmekaar gooien want hij is net nieuw :shock:
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
teddybeer
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 136
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
Land: NL
Provincie: Limburg
Merk: VW
Type: Polo 6N
Locatie: landgraaf

Re: Moter start niet

Berichtdoor teddybeer » do mei 01, 2008 6:17 pm

dat wilt echt niks zeggen dat hij pas nieuw is.
ik had een 29 cc en die was al na 4 liters gaar. daarmee bedoel ik dus hetzelfde verhaal als dat van jou. met gaar bedoel ik dus de cilinder en zuiger en pistonpen+pistonpenlager versleten. dus als ik jou was zou ik hem als je hem niet aan de gang krijgt dan toch maar eens uit elkaar halen

we horen het wel
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen :mrgreen:

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: Moter start niet

Berichtdoor jaeneke » do mei 01, 2008 6:23 pm

doe maar eerst eens die bougie, ik had tegen jay gezegd dat hij de motor nog eens moest bijregelen na enkele tankjes en dat heeft hij volgens mij niet gedaan.
zoals ik hem afregel staat hij in het slechste geval altijd te rijk en dan kan er niet snel iets stuk gaan.

ik heb ook ergens gelezen gehad dat hij met grote wielen heeft gereden(MT), dit kan de motor ook niet goed hebben gedaan, té veel benzine + zware wielen = te weinig toeren = kapotte bougie.

te veel koolafzetting van on/slechtverbrande olie en de bougie die zijn bedrijfstemperatuur niet kan behalen zijn hier ws. de boosdoener.

nieuwe bougie erin met standaardinstellingen of die instellingen die ik en Rataplan hebben vermeld en hij moet weer mooi lopen.
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten