Zenoah kondigd nieuwe motoren aan; de G240RC en G270RC

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: Zenoah kondigd nieuwe motoren aan; de G240RC en G270RC

Berichtdoor Flying Dutchman » di jun 03, 2008 4:44 pm

Zou nu extra zuinig op een 'oude' 26 cc zijn!
kun je misschien nog voordeel mee hebben bij wedstrijden?....
Max 26 cc... De 27 mag dan niet, rijdt iedereen met een 24cc en kun je wellicht dat beetje meer uit je 26cc drukken.... :mrgreen:

Ben benieuwd naar de nieuwe, maar zal nog wel even lang gaan duren, voordat IK er eentje aanschaf.....TENZIJ... bigscale weer een inkoopactie doet, met deze blokken?....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Zenoah kondigd nieuwe motoren aan; de G240RC en G270RC

Berichtdoor Roel » di jun 03, 2008 5:29 pm

Het is geen 27cc, volgens http://www.zenoah.net/php/FC/News/g240_g270.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; is het een 25.4cc ;)

mzllss Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
FGR
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 199
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:48 am
Land: België
Provincie: Limburg
Merk: 2x MCD Ultimate
Type: Baja 1000 en RRV4
auto 2: MCD X4 en Elcon MT
Type 2: Monster / Rally
Zenderset: 4PK+ 2x 3PK, 3VCS
Frequentie: 2.4 Ghz en 40 Mhz
Club: WWW.MRCU.NL
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: Zenoah kondigd nieuwe motoren aan; de G240RC en G270RC

Berichtdoor FGR » di jun 03, 2008 6:46 pm

Ben in ieder geval wel benieuwd wat deze motoren gaan doen als er aan getuned gaat worden, er zijn denk ik meer mogelijkheden om de grenzen van deze blokjes op te zoeken, en ook ben ik wel benieuwd wat een standaard blok doet met een RN of andere uitlaat.

En ik denk dat de regels ook aangepast moeten worden of moet er een andere carburateur op ipv de standaard geleverde ?
Bron: O.R.C.F.


[*] Motorspecificaties:
Motortype: Één cilinder 2 takt ( cilinderblok uit één enkele behuizing)
Cilinderinhoud: Maximaal 26 cc
Krukas: Gedeelde as-constructie met een gesloten big-end.
Inlaat: Alleen open deck inlaatpoorten toegestaan, geen roterende inlaat.
Carburateur: Maximale doorlaat 13 mm. Voorzien van mechanische fail –save.
De motoren worden standaard geleverd met de WT 813 15.88mm bore, 12.7mm venturi volgens de specs, of zonder carburateur natuurlijk, zorgt de venturi voor de juiste maat zoals in het regelement omschreven?
Afbeelding

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Re: Zenoah kondigd nieuwe motoren aan; de G240RC en G270RC

Berichtdoor EJS » di jun 03, 2008 6:55 pm

FGR schreef:De motoren worden standaard geleverd met de WT 813 15.88mm bore, 12.7mm venturi volgens de specs, of zonder carburateur natuurlijk, zorgt de venturi voor de juiste maat zoals in het regelement omschreven?
Ja volgens mij is het de venturi maat waar over gesproken wordt in het reglement.
Er zijn nu ook al heel veel mensen die trouwens met de WT-813 op hun motor rond rijden bij wedstrijden...

En de WT-603 carb die standaard op de G260RC en G230RC zit is trouwens ook "'15.88mm bore, 12.7mm venturi". ;)
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten