Zou nu extra zuinig op een 'oude' 26 cc zijn!
kun je misschien nog voordeel mee hebben bij wedstrijden?....
Max 26 cc... De 27 mag dan niet, rijdt iedereen met een 24cc en kun je wellicht dat beetje meer uit je 26cc drukken....
Ben benieuwd naar de nieuwe, maar zal nog wel even lang gaan duren, voordat IK er eentje aanschaf.....TENZIJ... bigscale weer een inkoopactie doet, met deze blokken?....
Zenoah kondigd nieuwe motoren aan; de G240RC en G270RC
Moderator: Moderator's groep
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Zenoah kondigd nieuwe motoren aan; de G240RC en G270RC
Het is geen 27cc, volgens http://www.zenoah.net/php/FC/News/g240_g270.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; is het een 25.4cc
mzllss Roel
mzllss Roel
Velle est posse
- FGR
- Actieve poster
- Berichten: 199
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:48 am
- Land: België
- Provincie: Limburg
- Merk: 2x MCD Ultimate
- Type: Baja 1000 en RRV4
- auto 2: MCD X4 en Elcon MT
- Type 2: Monster / Rally
- Zenderset: 4PK+ 2x 3PK, 3VCS
- Frequentie: 2.4 Ghz en 40 Mhz
- Club: WWW.MRCU.NL
- Locatie: Bree
- Contacteer:
Re: Zenoah kondigd nieuwe motoren aan; de G240RC en G270RC
Ben in ieder geval wel benieuwd wat deze motoren gaan doen als er aan getuned gaat worden, er zijn denk ik meer mogelijkheden om de grenzen van deze blokjes op te zoeken, en ook ben ik wel benieuwd wat een standaard blok doet met een RN of andere uitlaat.
En ik denk dat de regels ook aangepast moeten worden of moet er een andere carburateur op ipv de standaard geleverde ?
En ik denk dat de regels ook aangepast moeten worden of moet er een andere carburateur op ipv de standaard geleverde ?
De motoren worden standaard geleverd met de WT 813 15.88mm bore, 12.7mm venturi volgens de specs, of zonder carburateur natuurlijk, zorgt de venturi voor de juiste maat zoals in het regelement omschreven?Bron: O.R.C.F.
[*] Motorspecificaties:
Motortype: Één cilinder 2 takt ( cilinderblok uit één enkele behuizing)
Cilinderinhoud: Maximaal 26 cc
Krukas: Gedeelde as-constructie met een gesloten big-end.
Inlaat: Alleen open deck inlaatpoorten toegestaan, geen roterende inlaat.
Carburateur: Maximale doorlaat 13 mm. Voorzien van mechanische fail –save.
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: Zenoah kondigd nieuwe motoren aan; de G240RC en G270RC
Ja volgens mij is het de venturi maat waar over gesproken wordt in het reglement.FGR schreef:De motoren worden standaard geleverd met de WT 813 15.88mm bore, 12.7mm venturi volgens de specs, of zonder carburateur natuurlijk, zorgt de venturi voor de juiste maat zoals in het regelement omschreven?
Er zijn nu ook al heel veel mensen die trouwens met de WT-813 op hun motor rond rijden bij wedstrijden...
En de WT-603 carb die standaard op de G260RC en G230RC zit is trouwens ook "'15.88mm bore, 12.7mm venturi".
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten