En veel lood in de benzienemarderfreak123 schreef:stalen cilinder
29cc pitstop motor sneller als een 26cc????
Moderator: Moderator's groep
- Silvio
- Regelmatig hier
- Berichten: 734
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:04 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: MB-PRO
- auto 2: FG
- Type 2: Alu Competition
- Zenderset: DX3.0
- Frequentie: 2,4GHz
- Website: http://www.rc-rijder.nl
- Locatie: Gennep
- Contacteer:
Re: 29cc pitstop motor sneller als een 26cc????
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
Re: 29cc pitstop motor sneller als een 26cc????
Hoi Roni,roni schreef:ho bedankt voor jullie reactie maar ik ga toch een 30cc motor nemen van pitsop heeft 6pk !! ik vind mijn 26cc toch wel ok maar ik wil nog meer power!!!!! mijn mt weegt ongeveer 19 kilo dat voel je wel als je optrekt
belijk de foto's op de link
http://www.kapaza.be/detail/10063098/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ik heb hem voor een gekke prijs te koop gezet
grtz roni
Dikkere motoren hebben over het algemeen ook meer koppel. Dit is in ieder geval zo bij de CY motoren. De 27 en 29cc hebben een langere slag (afstand dat zuiger op-en-neer gaat), hiermee bereik je ook een hoger koppel
Hoger koppel wil echter ook zeggen dat er een hogere belasting op je aandrijflijn komt! Tandwielen, koppeling, diff, aandrijfassen etc. etc. krijgen ook veel meer te verduren!
Bij een MT krijgt de aandrijflijn toch al meer te verduren dan bij een buggy (hoe groter wielen, hoe hoger koppel op aandrijflijn!), tel daar nog het fors hogere koppel van blokje bij en het zou wel eens sterk ten koste kunnen gaan van andere onderdelen! Meer vermogen/koppel is altijd leuk, maar hou hier wel rekening mee
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: 29cc pitstop motor sneller als een 26cc????
Ik ben hier eigenlijk ook wel in geïntresseerd.
Ook ik heb mijn mt vol zitten met alu en heb ook een gewicht van ongeveer 22 kg.
Ik heb wel de aluminium beadlock velgen van 1 kg p.s., maar mijn mt verliest dus door zijn gewicht aardig wat.
Ik zit dus ook te denken om binnenkort een 29cc of 30,5cc bij pitstop te bestellen.
Maar zoals ik de meningen hier hoor, is het dus zeker wel de moeite om zo een motor te steken?
Hij levert een hoop meer vermogen als ik het goed begrijp als de normale.
In combinatie met een fatpower moet dit dan helemaal perfect worden hopelijk
Is er ook nog een merkbaar groot verschil in de 29cc en de 30,5cc??? (behalve de prijs )
Ook ik heb mijn mt vol zitten met alu en heb ook een gewicht van ongeveer 22 kg.
Ik heb wel de aluminium beadlock velgen van 1 kg p.s., maar mijn mt verliest dus door zijn gewicht aardig wat.
Ik zit dus ook te denken om binnenkort een 29cc of 30,5cc bij pitstop te bestellen.
Maar zoals ik de meningen hier hoor, is het dus zeker wel de moeite om zo een motor te steken?
Hij levert een hoop meer vermogen als ik het goed begrijp als de normale.
In combinatie met een fatpower moet dit dan helemaal perfect worden hopelijk
Is er ook nog een merkbaar groot verschil in de 29cc en de 30,5cc??? (behalve de prijs )
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten