Roel,
Je kan bij het nieuwe blok geen keerring zien zitten
aan de kant van de koppeling zit de keering tussen 2 lagers.
wat je ziet is dus het nieuwe 2e(extra) lager, met een afdichting.
Zenoah G240RC: eerste impressie
Moderator: Moderator's groep
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Zenoah G240RC: eerste impressie
Ow...dat wist ik niet dat hij een extra lager heeft..Dan zal er minder snel speling ontstaan op de as.njoy_fg schreef:Roel,
Je kan bij het nieuwe blok geen keerring zien zitten
aan de kant van de koppeling zit de keering tussen 2 lagers.
wat je ziet is dus het nieuwe 2e(extra) lager, met een afdichting.
Een goede zaak lijkt me.
mmzllss Roel
Velle est posse
- Ronny
- Junior gebruiker
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 12:52 pm
- Locatie: Vlissingen Auto: HT-2 Zeller Zender: Spektrum DX-3 Club: M.R.C.Z.
- Contacteer:
Re: Zenoah G240RC: eerste impressie
yup had al een stukkie op MRCZ staan, dus bij deze:
afgelopen zondag het blokje eens kunne proberen. na montage was het ondanks het missen van een choke toch na 2x trekken al raak.
blok liep mooi op de afstelling die van de fabriek af was ingesteld.
dit is trouwens wel iets wat je kunt verwachten van een nieuw zenoah blok, ook bij de oude serie. de eerste meters verliepen vlekkeloos en na het 1ste tankje was er weinig anders te bespeuren in vergelijking met de oude serie.
bij de 2de tank kwam het vermogen wat meer tevoorschijn. grootste merkbare verschillen t.o.v. een G230 waren het vermogen en de nieuwe carb.
het vermogen leek wat meer dan de G230, en had dus af en toe ook last van een wheelie. de carb was merkbaar beter in het optrekken. de fatpower waar ik mee rij vraagt best wat gas opvulling voordat de tegendruk zich laat zien. dat was bij de nieuwe carb minder het geval, en werd het vermogen dus ook eerder beschikbaar.
het vermogen komt dus wat geleidelijker op, wellicht dat de huidige uitlaten hierdoor toch wat aanpassing vereisen, al durf ik hier geen harde uitspraken over te doen. maar er is zeker goed mee te rijden.
het enige wat mij nog rest is de levensduur, daar heb ik hoge verwachtingen van en de tijd zal dit uitwijzen.
+ punten:
- start ook zonder choke prima.
- versteviging van de cilinderbouten en het krukaslager
- loopt mooi stationair en trekt beter door naar toptoeren
- nieuwe carb doet zijn werk goed.
- meer vermogen bij (hopelijk) langere levensduur
- punten:
- geen vernieuwing aan trekstarter of huis(dus weer gaas gebruiken, en bij veel stof last van stroeflopende veer)
- geen vernieuwing aan uit-knop(blijft hangen zonder zelf aanpassingen te doen.
- hitteschild vereist wat werk om passend te krijgen omdat gaten niet meer overeen komen.
tot slot: ik ben van mening dat er voor een beginnende rijder weinig tot niets te merken valt aan dit nieuwe blok, de verbeteringen zijn merkbaar, maar verwacht geen grote veranderingen. toch is dit blok dankzij zijn afwerking en verstevigingen een verbetering op de oude serie en het overwegen waard.
Ronny
afgelopen zondag het blokje eens kunne proberen. na montage was het ondanks het missen van een choke toch na 2x trekken al raak.
blok liep mooi op de afstelling die van de fabriek af was ingesteld.
dit is trouwens wel iets wat je kunt verwachten van een nieuw zenoah blok, ook bij de oude serie. de eerste meters verliepen vlekkeloos en na het 1ste tankje was er weinig anders te bespeuren in vergelijking met de oude serie.
bij de 2de tank kwam het vermogen wat meer tevoorschijn. grootste merkbare verschillen t.o.v. een G230 waren het vermogen en de nieuwe carb.
het vermogen leek wat meer dan de G230, en had dus af en toe ook last van een wheelie. de carb was merkbaar beter in het optrekken. de fatpower waar ik mee rij vraagt best wat gas opvulling voordat de tegendruk zich laat zien. dat was bij de nieuwe carb minder het geval, en werd het vermogen dus ook eerder beschikbaar.
het vermogen komt dus wat geleidelijker op, wellicht dat de huidige uitlaten hierdoor toch wat aanpassing vereisen, al durf ik hier geen harde uitspraken over te doen. maar er is zeker goed mee te rijden.
het enige wat mij nog rest is de levensduur, daar heb ik hoge verwachtingen van en de tijd zal dit uitwijzen.
+ punten:
- start ook zonder choke prima.
- versteviging van de cilinderbouten en het krukaslager
- loopt mooi stationair en trekt beter door naar toptoeren
- nieuwe carb doet zijn werk goed.
- meer vermogen bij (hopelijk) langere levensduur
- punten:
- geen vernieuwing aan trekstarter of huis(dus weer gaas gebruiken, en bij veel stof last van stroeflopende veer)
- geen vernieuwing aan uit-knop(blijft hangen zonder zelf aanpassingen te doen.
- hitteschild vereist wat werk om passend te krijgen omdat gaten niet meer overeen komen.
tot slot: ik ben van mening dat er voor een beginnende rijder weinig tot niets te merken valt aan dit nieuwe blok, de verbeteringen zijn merkbaar, maar verwacht geen grote veranderingen. toch is dit blok dankzij zijn afwerking en verstevigingen een verbetering op de oude serie en het overwegen waard.
Ronny
Model Racing Club Zeeland:MRCZ
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: Zenoah G240RC: eerste impressie
Carb is bij de oude blokjes dus ook wel een verbetering?
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Ber
- Ingeburgerd
- Berichten: 62
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 7:38 pm
- Merk: FG
- Type: Marder Race
- Zenderset: Futaba rx3
- Frequentie: 55
- Locatie: echt maria hoop
Re: Zenoah G240RC: eerste impressie
Ik heb toevallig 2 zuigerveren besteld RC en RC04
nu blijkt de zuigerveer RC04 maar half zo dik...
betere afdichting? beter materiaal? langere of nog kortere levensduur?
We zullen zien.
Ber
nu blijkt de zuigerveer RC04 maar half zo dik...
betere afdichting? beter materiaal? langere of nog kortere levensduur?
We zullen zien.
Ber
Wildcart says: Be prepared !
- njoy_fg
- Regelmatig hier
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
- Merk: Tamiya
- Type: M-03R
- Zenderset: Futaba 4pk
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: MRCZ
Re: Zenoah G240RC: eerste impressie
rco4 heeft niets met de gd270rc te maken waar het hierover gaat.
bij de gd260 hoort er in de nieuwere blokjes idd een dunnere zuigerveer.
bij de gd260 hoort er in de nieuwere blokjes idd een dunnere zuigerveer.
- Ber
- Ingeburgerd
- Berichten: 62
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 7:38 pm
- Merk: FG
- Type: Marder Race
- Zenderset: Futaba rx3
- Frequentie: 55
- Locatie: echt maria hoop
Re: Zenoah G240RC: eerste impressie
om een of andere reden dacht ik dat gd240rc ook de nieuwe dunne zuigerveer zou hebben.
maar ik vergelijk appels en peren begrijp ik...
Ik hoop meer ervaring met dit motortype te horen ivm aanschaf in toekomst. Dubbel lager kan alleen goed doen denk ik.
Bertone.
maar ik vergelijk appels en peren begrijp ik...
Ik hoop meer ervaring met dit motortype te horen ivm aanschaf in toekomst. Dubbel lager kan alleen goed doen denk ik.
Bertone.
Wildcart says: Be prepared !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten