ik heb ff een vraag.
ik heb vandaag me nieuwe 26cc kit binnengekregen. maar waneer moet ik nu mijn zuigerveer vervangen? ik heb namelijk op mijn oude 26cc 17 liter met de eerste zuigerveer gereden en dat setje was na die 17 liter gaar. ik lees verhalen van 35 liter zonder je blokje uit elkaar te halen.
Ik heb gelezen dat het goed zou zijn voor de levensduur van het blok om na het inrijden na 2,5 liter de zuigerveer te vervangen.
Is dat verhaal waar of is dit &^%$&%^*(&^$^$#@#__*!@#$%
zuigerveer
Moderator: Moderator's groep
- teddybeer
- Actieve poster
- Berichten: 136
- Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
- Land: NL
- Provincie: Limburg
- Merk: VW
- Type: Polo 6N
- Locatie: landgraaf
zuigerveer
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: zuigerveer
ik vervang nooit men zuigerveer, men maat heeft nu 50+ liter gereden met zijn 26cc(wel altijd goed warmrijden en met denicol syn 100 olie gereden), de eerste 40L standaard blokje en na 40L een samba pijpje erop.
deze motor heeft nog erg veel compressie en power(wheelies sans problem) en is nog nooooooit opengeweest, zelfs niet om een pakking te vervangen ofzo.
deze motor heeft nog erg veel compressie en power(wheelies sans problem) en is nog nooooooit opengeweest, zelfs niet om een pakking te vervangen ofzo.
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Re: zuigerveer
en de vorige keer op een meeting zij je nog 65 liter
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: zuigerveer
Het verhaal is gedeeltelijk waar, sommige motortuners willen het blokje na een paar liter terug voor een onderhoudscheck. Dan wordt gelijk even het veertje vervangen. Maar dit zijn dan ook erg bewerkte motoren.teddybeer schreef:ik heb ff een vraag.
ik heb vandaag me nieuwe 26cc kit binnengekregen. maar waneer moet ik nu mijn zuigerveer vervangen? ik heb namelijk op mijn oude 26cc 17 liter met de eerste zuigerveer gereden en dat setje was na die 17 liter gaar. ik lees verhalen van 35 liter zonder je blokje uit elkaar te halen.
Ik heb gelezen dat het goed zou zijn voor de levensduur van het blok om na het inrijden na 2,5 liter de zuigerveer te vervangen.
Is dat verhaal waar of is dit &^%$&%^*(&^$^$#@#__*!@#$%
Met de standaard motoren kun je inderdaad veel liters meerijden. Goede smering (200mm op 5 liter), goede afstelling en een goede luchtfilter (goed ingeolied) doet heel veel voor de levensduur van het blokje.
Maar je moet ook een beetje geluk hebben met het blokje...het ene blokje is het andere niet...
Mijn mening: vervangen na 2,5 l is zeker niet nodig....
mmzlls Roel
Velle est posse
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: zuigerveer
écht niet, zal je wel verkeerd verstaan hebben, toen op die meeting had hij net die samba erop denk ik en had hij +-45L gedraait.marder-jay schreef:en de vorige keer op een meeting zij je nog 65 liter
nu heeft hij iets van een 50+L
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: zuigerveer
Ik vind dat toch wel erg knap, kan me niet voorstellen dat er dan behoorlijk speling zit op de krukaslagers na zoveel liters...
Heb nu een standaart blok die denk ik zo'n 15 liter opheeft en die begin ik al te voelen...
Falcon II blok met een 10-12 liter en daar voel ik nog niks aan, hoop dat nog even zo te houden
Heb nu een standaart blok die denk ik zo'n 15 liter opheeft en die begin ik al te voelen...
Falcon II blok met een 10-12 liter en daar voel ik nog niks aan, hoop dat nog even zo te houden
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: zuigerveer
ja toen we de samba wilden monteren stelde ik voor om eens langs de buitenkant eens te zien of het blok nog een goede staat had om een pijp erop te monteren, als je blok zoveel liters gelopen heeft zonder een echt onderhoud gehad te hebben is de kans groter dat er dan wat stuk gaat als je begint op te voeren.Kristiaan schreef:Ik vind dat toch wel erg knap, kan me niet voorstellen dat er dan behoorlijk speling zit op de krukaslagers na zoveel liters...
Heb nu een standaart blok die denk ik zo'n 15 liter opheeft en die begin ik al te voelen...
Falcon II blok met een 10-12 liter en daar voel ik nog niks aan, hoop dat nog even zo te houden
maar goed, maat zei dat ik mijn gang mocht gaan en heb het blokje er eerst afgehaald en aan de buitenkant zuiver gemaakt, dan heb ik de koppeling enz. losgemaakt en aan de krukas gevoeld hoe het met de lagers zat, vliegwielzijde was 100% en koppelingszijde was ook nog best goed.
aan de koppelingszijde was de speling vergelijkbaar als een motor van mij die 10L gelopen heeft
zover ik aan de buitenkant kon zien is er niet echt een opmerkelijke slijtage, alleen het carb asje begint toch al goed te slijten maar hij heeft nog geen last van valse lucht dus die kan nog wel effe mee...
ps : mijn maat is niet echt een 'monteur' dus van die zaken laat hij liever aan mij over, daarmee dat ik er altijd aan 'prul'
ps2 : ik laat dit blok zo tot hij in de soep loopt, ik heb zoiets van "zolang hij goed draait blijf er met je fikken vanaf"
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- teddybeer
- Actieve poster
- Berichten: 136
- Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
- Land: NL
- Provincie: Limburg
- Merk: VW
- Type: Polo 6N
- Locatie: landgraaf
Re: zuigerveer
dus als ik het nu goed begrijp moet je je blokje in elkaar laten zitten als hij goed loopt en als hij slechter begint te lopen uit elkaar halen
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: zuigerveer
ja waarom niet ? zeker als hij al zoveel liters heeft gelopen en nog steeds voldoende compressie/power heeft.teddybeer schreef:dus als ik het nu goed begrijp moet je je blokje in elkaar laten zitten als hij goed loopt en als hij slechter begint te lopen uit elkaar halen
ik heb echt zoiets van 'laat maar doen' als hij echt 'op' is koop meteen een nieuw blok want dat is toch best zeldzaam een blok wat 50+ liters heeft gereden en nog steeds als een klokje draait en als hij nu kapot gaat dan heeft hij zijn dienst goed bewezen vind ik persoonlijk.
ik persoonlijk heb nog nooit meer als 30L gehaald met een blokje
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- teddybeer
- Actieve poster
- Berichten: 136
- Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
- Land: NL
- Provincie: Limburg
- Merk: VW
- Type: Polo 6N
- Locatie: landgraaf
Re: zuigerveer
de set wat ik hiervoor er op had, die was maar 17 liters oud
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten