Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor marder-jay » di aug 05, 2008 8:39 am

Bernie schreef:http://www.bigscaleshop.nl/index.php?ac ... uctId=3333" onclick="window.open(this.href);return false; ;) .
Supercharged 26 cc heb ik nog niet gezien, wel een supercharged motor op schaal :cool: .

de link die je geeft doet het niet
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
olibier
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 177
Lid geworden op: di nov 13, 2007 6:50 pm
Merk: FG
Type: monster beetle pro
Zenderset: futuba 2.4 ghz
Frequentie: verandert constant
Locatie: Antwerpen

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor olibier » di aug 05, 2008 9:26 am

marder-jay schreef:
Bernie schreef:http://www.bigscaleshop.nl/index.php?ac ... uctId=3333" onclick="window.open(this.href);return false; ;) .
Supercharged 26 cc heb ik nog niet gezien, wel een supercharged motor op schaal :cool: .

de link die je geeft doet het niet
bij mij linkt ie wel hoor :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Excorio
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo aug 03, 2008 2:27 pm
Provincie: Gelderland
Merk: FG
Type: Beetle

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor Excorio » di aug 05, 2008 10:29 am

@ Bernie: Bedankt voor de link :)

Dusss... Vanochtend vroeg opgestaan en ik heb em uit elkaar gehaald...

Voor de kenners onder jullie een paar linkjes naar foto's (macro opnames, staan op 1 van mijn eigen servers)
van de inlaat- en uitlaatpoort, de zuiger en een klein filmpje van de hoeveelheid speling (globaal) die er op de
drijfstang en zuiger zit. Radiaal is er niet veel speling volgens mij. Axiaal heul veel maar dat is volgens mij geen
punt aangezien de axiale speling verdwijnt zodra de zuiger in de cilinder zit...

Het zijn grote foto's, ca. 750KB (2048x1536) dus het laden kan even duren... Filmpje is 640x480 en 25MB.
Heb dus de foto's niet als afbeelding hier geplaatst maar op mijn server gezet anders vern**k ik de layout
van het forum en daar zullen de moderatoren niet zo blij mee zijn hehehehe... :)

Inlaatpoort:
foto's verwijderd

Uitlaatpoort:
foto's verwijderd

Zuiger inlaatzijde:
foto's verwijderd

Zuiger uitlaatzijde:
foto's verwijderd

Filmpje speling:
foto's verwijderd


Dusss... Moet ik het spul vervangen, dus zuiger, cilinder, drijfstang, lagers etc etc? ? Is het kapot?


-edit 29-08-08: foto's verwijderd
Laatst gewijzigd door Excorio op vr aug 29, 2008 7:08 am, 6 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor marder-jay » di aug 05, 2008 11:02 am

olibier schreef:
marder-jay schreef:
Bernie schreef:http://www.bigscaleshop.nl/index.php?ac ... uctId=3333" onclick="window.open(this.href);return false; ;) .
Supercharged 26 cc heb ik nog niet gezien, wel een supercharged motor op schaal :cool: .

de link die je geeft doet het niet
bij mij linkt ie wel hoor :mrgreen:
idd nu doet hij het wel
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
olibier
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 177
Lid geworden op: di nov 13, 2007 6:50 pm
Merk: FG
Type: monster beetle pro
Zenderset: futuba 2.4 ghz
Frequentie: verandert constant
Locatie: Antwerpen

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor olibier » di aug 05, 2008 11:49 am

ik zou er toch maar een nieuw setje opzetten en die spelling daar weet ik niets van (voel nooit of er spelling opzit :oops: )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor Bernie » di aug 05, 2008 2:14 pm

Ik zou het blokje idd een beurt geven, zo te zien heeft ie zand binnen gekregen #-o .
Gelijk de lagers en keerringen vervangen, goed luchtfilter erop en je moet er weer tegen kunnen ;) .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor Q » di aug 05, 2008 2:21 pm

hmmm, cilindersetje met zuiger 26cc zenoah 50 euro , pakkingsetje 5 euro, dus voor circa 55 euro ben je klaar en een half uurtje sleutelen ,of je moet hem langs brengen met de Chrysler :cool: kost je alleen meer reistijd :lol: :lol:

:mrgreen:

wil je lagers en keerringen ook vervangen komt er nog een kleine 28 euro bij , en een nachtje de vriezer en een uurtje extra sleutelen :lol:

dus zeg maar 80 euro's of je koopt een gloednieuw 26cc zenaoh RC4 voor €160,- en hou de rest voor spare oa carb, isolator ect....
of nog een andere optie is evt een 2e hands blok, nadeel daarvan is dat je de verkoper moet geloven op zijn "blauwe "ogen, maar ik zou persoonlijk voor een gloednieuw blok gaan.
:cool:

offffffffff Q's hobbyshop \:D/ :lol:

edit : net even je foto's en filmpje bekeken,een grote beurt zo wel raadzaam zijn maar gezien de speling op de krukas en de cilinder .

BTW welk type blok gaat het ? 230RC of 260RC of ouder ?

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor jaeneke » di aug 05, 2008 4:39 pm

klassiek geval van stof in de cilinder(zoals ik al vermoedde), aan de inlaatpoort (idem aan zijde van de zuiger) zie je duidelijk dat het stof de beschermlaag er fijn af heeft geschuurd.

aan de uitlaatzijde zie je ongeveer dezelfde beschadiging en dat is ook een soort vastloper maar dan door te arm rijden wat op zijn beurt weer heeft te maken met het vuil(onrechtstreeks) en ws. ook door het laten lopen zonder uitlaat.

die krukas ziet er niet meer denderend uit, naar 'mijn' mening is de speling té groot maar je kan er ws. nog goed mee rijden of het filmpje moet me voor de gek gehouden hebben ivm die speling.

als je besluit een héél blok te kopen ben je idd 160€ +- kwijt, maar je kan ook bv een nieuwe krukas + cilinderkitje monteren.
met 'nieuwe krukas' bedoel ik dan een opgevuld exemplaar, deze kost de helft van een originele zenoah krukas maar geeft meer vermogen en een betere gasrespons erbij.

als je denkt dat de krukas nog goed is dan zou ik idd eens bij bijgscale.nl gaan shoppen voor die 26cc cilinder want dat is een scherpe prijs !


ps : als je smurrie in het blok ziet(benzine/olie gemengt met stof/zand) dan zou ik zéker het blokje opengooien en nieuwe lagers/keerringen monteren.
ps2 : check ook eens effe voor speling op de krukaslagers dmv met je vingers de krukasuiteindes proberen te bewegen(op/neer), als je zo al speling opmerkt vervang dan sowiso je lagers(!).
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor marder-jay » di aug 05, 2008 4:45 pm

als hij dan ook nog een krukas er bij koopt kan ie beter een nieuw blok kopen want dat is net zo veel dan
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: Motor loopt alleen zonder uitlaat...

Berichtdoor jaeneke » di aug 05, 2008 4:53 pm

marder-jay schreef:als hij dan ook nog een krukas er bij koopt kan ie beter een nieuw blok kopen want dat is net zo veel dan
jaaa maar als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik hem heb gezegd dat hij dan een opgevulde krukas heeft wat meer vermogen en vooral méér gasrespons geeft.

hij heeft 3 opties als ik al onze reacties samnvoeg :

-nieuwe cilinder kit + pakkingen(+-60€)
-nieuwe cilinder kit + pakkingen + opgevulde krukas(dus géén originele en belachelijk dure krukas)(+-120€)
-compleet nieuw blok(+-160€)
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten