Tussen de 28.5 en de 25.4 zit echt supppeeer weinig verschil(0.2pk ofzo)
Maar als je zo'n setje bestelt bestel er dan ook gelijk deze bij:
http://www.davesmotors.com/store/product771.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan zit je op een leuke 6.5pk+
Eigen Pitstop PPH 29cc vraag.
Moderator: Moderator's groep
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Eigen Pitstop PPH 29cc vraag.
Dus in principe kan ik net zo goed de 25.4cc nemen? Deze is namelijk wel op voorraadjoester schreef:Tussen de 28.5 en de 25.4 zit echt supppeeer weinig verschil(0.2pk ofzo)
Maar als je zo'n setje bestelt bestel er dan ook gelijk deze bij:
http://www.davesmotors.com/store/product771.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan zit je op een leuke 6.5pk+
Ik zou heel graag zo een setje erbij bestellen, maar ik heb niet zomaar nog eens 250,- liggen ofzo haha.
Misschien voor later..
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- FGR
- Actieve poster
- Berichten: 199
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:48 am
- Land: België
- Provincie: Limburg
- Merk: 2x MCD Ultimate
- Type: Baja 1000 en RRV4
- auto 2: MCD X4 en Elcon MT
- Type 2: Monster / Rally
- Zenderset: 4PK+ 2x 3PK, 3VCS
- Frequentie: 2.4 Ghz en 40 Mhz
- Club: WWW.MRCU.NL
- Locatie: Bree
- Contacteer:
Re: Eigen Pitstop PPH 29cc vraag.
FGR schreef:Ik ga binnenkort de Falcon II uitgebreid testen op mijn wagen, dus nog even geduld.
@ Geef er ff een verslag van FGR ik ben ook op zoek naar iets meer power,trevor Sim. is ook wel leuk om er van de winter op te zetten,gr.Dr.Dre.
- FGR
- Actieve poster
- Berichten: 199
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:48 am
- Land: België
- Provincie: Limburg
- Merk: 2x MCD Ultimate
- Type: Baja 1000 en RRV4
- auto 2: MCD X4 en Elcon MT
- Type 2: Monster / Rally
- Zenderset: 4PK+ 2x 3PK, 3VCS
- Frequentie: 2.4 Ghz en 40 Mhz
- Club: WWW.MRCU.NL
- Locatie: Bree
- Contacteer:
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: Eigen Pitstop PPH 29cc vraag.
Mooi spul .
Genoeg vermogen volgens mij .
Genoeg vermogen volgens mij .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: Eigen Pitstop PPH 29cc vraag.
Het verschil met Trevor Simpson en andere tuning is dat Trevor niet kijkt naar topvermogen, maar naar bruikbaar vermogen voor onze rc hobby.Lars schreef:Dat lijkt me inderdaad wel iets zo een ombouwset!
Maar dan wel voor op mijn motor die ik nu heb. Dan zou ik dus geen andere motor meer willen.
Nog meer twijfels dus :|:
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de onderdelen van travor simpson?
Is zoiezo schitterend spul, maar als het ook nog een flinke vooruitgang boekt voor mijn motor dan zit er weleens een grote kans in dat ik zo een ombouwset bestel.
Er is zoiezo een mogelijkheid van 2 cilinders voor mijn G260RC. De ene is een 28.5cc en de andere een 25.4cc.
Wat zijn hier de verschillen in? En dus voor mij heel belangrijk, maakt het een merkbaar groot verschil met hoe mijn motor nu is???
Het daarbij komende toename in vermogen zoals topvermogen is dus niet de hoofdzaak van Trevor.
Trevor kijkt naar een goede powerband voor deze motorblokjes.
En ga er maar van uit dat niet veel cilinderkits zijn die aan de power van Trevor Simpson kunnen komen.
Dus om nu te zeggen ik neem de 25,4cc in plaats van de 28,5cc simpel omdat er maar 0,2pk minder in zit zou ik niet doen.
De 28,5cc zal voor veel meer koppel zorgen dan de 25,4cc, en dat is nu juist wat jij zoekt voor jou auto.
Jou auto heeft veel gewicht en vraag dus naar veel koppel om goed van de plek te kunnen komen.
Dus mijn advies luidt,,,,, de 28,5 cc.
Ook omdat je later ook nog eens met een stroker +1mm krukas kunt werken.
Deze krukas maakt een langere slag van de zuiger in de cilinder mogelijk waardoor de cc's toenemen, volgens mij kom je dan op 30,2cc uit.
Dit kan met de 25,4cc kit niet!
Om de stroker krukas te kunnen gaan gebruiken moet je dan wel een andere kop van de verbrandingskamer ook wel Dome genoemd erbij kopen.
Koop je ook het TS reed carter erbij dan moet je niet deze cilinder hebben maar een andere 28,5cc kit die speciaal voor de TS reed carter geschikt is.
Deze cilinder heeft geen inlaat meer op de cilinder, omdat deze immers op je carter zit.
En ja, deze set die ik jou hier heb getoond kun je op jou zenoah of CY onderblok (carter) monteren.
Zorg wel dat je onderblok in topconditie is, zoals lagers, krukas en big-end lager.
Laat eventueel je krukas balanceren bij bijvoorbeeld RNtuning, dit zorgt dat lagers in je carter langer meegaan.
Dit cilinder kitje vraagt immers het uiterste van je lagers en krukas, dus zorg dat je dit goed voor elkaar hebt.
Mooiste is dus gewoon een uitgebalanceerde krukas in het carter ingebouwd met 0,5mm zijdelingse speling in c3 lagers.
En wil je de top of de bill dan koop je de set met het TS reed systeem (membraam carter).
Dit systeem werkt anders dan de zuigergestuurde inlaat die je nu gebruikt.
Bij een zuiger gestuurde inlaat zorgt de zuiger in een bepaalde positie ervoor dat je inlaat open gaat.
Dit gebeurd pas halverwege de slag van de zuiger die naar boven gaat.
Bij het membraam op het carter wordt er al een benzine mengsel aangezogen als de zuiger van onderin naar boven gaat.
Ook sluit hij eerder af dan een zuigergestuurde inlaat.
Waardoor er dus meer mengsel kan worden aangezogen en er meer onderdruk in het carter word gecreëerd.
Meer onderdruk en meer mengsel is dus meer power
Aan jou dus de keus?????
Dus als geld geen rol speelt zou ik zeker de TS reed syteem aanschaffen.
Er is momenteel maar 1 cilinder die meer topvermogen levert dan de Trevor Simpson cilinders, en dat is er een van CC racing.
Getest in de USA op een dynojet bank.
Deze cilinder is leuk maar het vermogen schijnt er in 1 keer in te komen waardoor deze kit veel minder bruikbaar is voor een rc auto.
Deze CC racing cilinder worden eigelijk gebruikt voor rc powerboat racing.
Zo dat was wel een heel verhaal,,,,,, met volgens mij veel info met betreking tot de vragen die jij steld.
groeten Ron
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Eigen Pitstop PPH 29cc vraag.
Thnx ronW voor de goede uitleg!
Ik ga hem nog een keer lezen want het is een flink stuk haha.
Jammer genoeg is de 28.5cc backorder bij davesmotors...
Ik ga hem nog een keer lezen want het is een flink stuk haha.
Jammer genoeg is de 28.5cc backorder bij davesmotors...
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: Eigen Pitstop PPH 29cc vraag.
Dan maar even wachten dus!!!!
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 62 gasten