filter moet ook uitgeknepen worden en minstens 3u drogen voor gebruik, ik laat zelfs het eerste uur het filter op een stapel keukenrol papier liggen zodat deze het laatste overtollige olie opzuigt.
een filter moet vettig zijn en niet 'verzuipen' in de olie...
als je een filter té fel in olieëd dan gaat de olie tijdens het rijden naar onderen zakken v/h filter en zo veroorzaak je een venturie op het bovenste gedeelte waardoor alle lucht van het hele luchtfilter oppervlak alleen door de bovenste helft wilt.
aangezien de luchtsnelheid zo hoog is in dat bovenste deel v/h filter zal er ook stof mee naar binnen komen.
cilinder aan 2 kanten kapot = een vastloper dmv stof in de motor, ook moet je nu zéker net zoals ice aanhaalt de lagers en keerringen nakijken en zelf gewoon zonder nadenken vervangen(zou ik toch doen alleszins).
even tussendoor, bij een marder zit het filter ietsje beter ingekapseld dan bij een HT, ikzelf zie dit heel goed bij mijn maat zijn marder als we samen gaan rijden, izjn filter is altijd minder vuil als de mijne.
dat vastkitten enz. is BS, moet je niet doen, ik doe het ook niet en mijn blokjes blijven ook rijden, het zal aan je 'in-olie techniek' liggen vrees ik(of je krukaslager/keerringen)
wat doe ik fout????????
Moderator: Moderator's groep
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: wat doe ik fout????????
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- outlaw666
- Al langer hier
- Berichten: 413
- Lid geworden op: za mar 31, 2007 7:42 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: m03 R en top
- Zenderset: 3pk
- Frequentie: spectrum
- Locatie: vlijmen
Re: wat doe ik fout????????
een rn filter en stof in je kelk
ik denk dat je dan toch iets niet goed doet
mijn tip
ga eerst naar de blokker
koop een sla certruce (weet niet hoe je het schrijft)
als je het filter vol doet met olie
stop hem dan in dat sla ding
ff draaien
en hopla klaar is kees of henk of wie dan ook
succes ermee
hopelijk is nu je probleem over
mzl
ik denk dat je dan toch iets niet goed doet
mijn tip
ga eerst naar de blokker
koop een sla certruce (weet niet hoe je het schrijft)
als je het filter vol doet met olie
stop hem dan in dat sla ding
ff draaien
en hopla klaar is kees of henk of wie dan ook
succes ermee
hopelijk is nu je probleem over
mzl
traxxas rustler vxl is best snel
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: wat doe ik fout????????
Zit je kelk zelf wel goed op de carburateur?
Als hier ergens ook maar iets niet goed zit dan kan ook hier het zand langs.
Pakking nog goed,,,,,, o-ring er wel tussen?
Ook ik gebruik gewoon een K&N filter en maak deze pas na 3 keer een middag rijden schoon.
Ik gebruik hier echter wel een droog schuimfilter en een outerwears hoes bij.
Nooit geen problemen mee.
Pas het blok volledig uit elkaar gehad i.v.m. met een kapot krukaslager.
Standaard koppelingsmeenemer had onbalance, en zorgt ervoor dat er vroegtijdig slijtage was aan de koppelingskloklagers en de krukaslager aan de aandrijfzijde.
Blok is zeer mooi ingelopen en echt zonder krassen.
K&N is dus niks mis mee als je hem maar juist gebruikt.
Als hier ergens ook maar iets niet goed zit dan kan ook hier het zand langs.
Pakking nog goed,,,,,, o-ring er wel tussen?
Ook ik gebruik gewoon een K&N filter en maak deze pas na 3 keer een middag rijden schoon.
Ik gebruik hier echter wel een droog schuimfilter en een outerwears hoes bij.
Nooit geen problemen mee.
Pas het blok volledig uit elkaar gehad i.v.m. met een kapot krukaslager.
Standaard koppelingsmeenemer had onbalance, en zorgt ervoor dat er vroegtijdig slijtage was aan de koppelingskloklagers en de krukaslager aan de aandrijfzijde.
Blok is zeer mooi ingelopen en echt zonder krassen.
K&N is dus niks mis mee als je hem maar juist gebruikt.
- The ICE Factory
- HOBAO JUNK
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
- Provincie: Flevoland
- Merk: Hobao
- Type: Hyper 9 GL os speed
- auto 2: Hobao
- Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
- Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
- Frequentie: 2.4 ghz
- Club: MVW Purmerend
- Website: www.rc-central.nl
- Locatie: Almere
Re: wat doe ik fout????????
ja maar jij hebt het over een k&N met schuimfilter en extra hoes das ff wat anders dan alleen een k&n filter he.
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: wat doe ik fout????????
Jip!The ICE Factory schreef:ja maar jij hebt het over een k&N met schuimfilter en extra hoes das ff wat anders dan alleen een k&n filter he.
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Re: wat doe ik fout????????
maar ook rn filters worden wel minder naar aantal jaren gebruiken..? mischien een keer een nieuwe
Hörmann TK10
- teddybeer
- Actieve poster
- Berichten: 136
- Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
- Land: NL
- Provincie: Limburg
- Merk: VW
- Type: Polo 6N
- Locatie: landgraaf
Re: wat doe ik fout????????
ik denk dat ik weet wat het is. t probleem is begonnen sinds ik met een Walbro 813 carberateur rij, want ik heb laatst meegemaakt dat dat balletje wat in de carberateur zit, tegen de gasstang. dat die al na 4 liter vol zat met zand. ik kreeg hem toen niet meer gestart, maar in de carberateur zag ik niks van stof, maar nu denk ik dus dat er toch wat naarbinnen is gekomen.
ik denk dat ik dan maar weer een nieuwe 26cc erop zet met een standaart carberateur en het zaakje maar eens goed controleer.
@roel,
kelk past perfect, de filter gaat er moeilijk op en af.
@jaeneke,
filter zat volgens mij nooit te vol. t vastkitten is toch een xtra bescherming. keerringen gaan er zeker vanaf, daar heb ik al wat voor geregeld, lagers kijk ik na.
@outlaw666,
dat geval ga ik zeker kopen maar eens bij blokker aan piet vragen waar die dingen staan
@ronw,
ik heb zo ook altijd gereden en ook nooit problemen gehad.
@rc-rob,
misschien brengt die grijze vent in dat rode pak wel een nieuwe
volgens mij heb ik nu iedereen gehad
ik denk dat ik dan maar weer een nieuwe 26cc erop zet met een standaart carberateur en het zaakje maar eens goed controleer.
@roel,
kelk past perfect, de filter gaat er moeilijk op en af.
@jaeneke,
filter zat volgens mij nooit te vol. t vastkitten is toch een xtra bescherming. keerringen gaan er zeker vanaf, daar heb ik al wat voor geregeld, lagers kijk ik na.
@outlaw666,
dat geval ga ik zeker kopen maar eens bij blokker aan piet vragen waar die dingen staan
@ronw,
ik heb zo ook altijd gereden en ook nooit problemen gehad.
@rc-rob,
misschien brengt die grijze vent in dat rode pak wel een nieuwe
volgens mij heb ik nu iedereen gehad
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen
- teddybeer
- Actieve poster
- Berichten: 136
- Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
- Land: NL
- Provincie: Limburg
- Merk: VW
- Type: Polo 6N
- Locatie: landgraaf
Re: wat doe ik fout????????
ik weet nu wel zeker dat er wat naarbinnen is gekomen
alleen zijn de foto's een beetje wazig
alleen zijn de foto's een beetje wazig
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten