eigenaardig carbu probleem!

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
kenwood96
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 128
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 4:41 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monstertruck Jeep
Zenderset: draadloos
Frequentie: regelmatig
Locatie: Stekene

eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor kenwood96 » zo jan 18, 2009 10:35 pm

hoi,

Overlaatst begon m'n MT raar te doen, zo typisch de eigenschappen van vuil in de carbu.

-onstabiel "idle" (sorry kan niet op het ned. woord komen)
-soms plots een hoger toerental en dan stilvallen...
-enorm inhouden bij het vertrekken uit stilstand (op hoge toeren blijft ie het goed doen)

Heb een paar keer m'n carbu opengehaald, heb dan wel wat korreltjes uit het onderste membraam gehaald,
voorzichtig alles met benzine proper gewassen ed... kortom brandschoon...

-Dan de gashevel-mod gedaan om vuil buiten te houden...

-Ander filter geplaatst

-Nieuwe tankontluchting geplaatst.


Toch dit heeft niet veel geholpen. Het rare is dat het na montage ff wegwas bij het testen in de straat. Toen
we dan na een paar dagen op onze rijplek kwamen kreeg ie het weer!!!!


het is een MT met samba pijp, origineel filter en carbu met verwijderde chokeklep.


help!!!!!

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor The ICE Factory » zo jan 18, 2009 10:39 pm

check je isolator eens , als die krom is of lekt heb je dezelfde problemen
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
kenwood96
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 128
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 4:41 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monstertruck Jeep
Zenderset: draadloos
Frequentie: regelmatig
Locatie: Stekene

Re: eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor kenwood96 » zo jan 18, 2009 11:04 pm

ja, das zo nog het enige dat ik niet gecheckt heb!

mss afhalen en een beetje vloeibare pakkingprut ertussen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kristiaan
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 632
Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Hörmann
Type: TK10
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: DSM
Club: MRCE
Locatie: Oost-Souburg

Re: eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor Kristiaan » zo jan 18, 2009 11:26 pm

Beter eraf halen, kijken of ie krom is.
Zoja een rechte monteren... :mrgreen:
Afbeelding
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres

Gebruikersavatar
kenwood96
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 128
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 4:41 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monstertruck Jeep
Zenderset: draadloos
Frequentie: regelmatig
Locatie: Stekene

Re: eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor kenwood96 » zo jan 18, 2009 11:32 pm

Kan ie dan echt krom gaan? Heb hem er nog nooit afgehad, net als de carbu!!

Zal het in ieder geval morgen eens checken! Beter meteen de "tunings" isolator dan!

=D> =D> =D>

Laat het wel weten indien het de isolator was! Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Kristiaan
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 632
Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Hörmann
Type: TK10
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: DSM
Club: MRCE
Locatie: Oost-Souburg

Re: eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor Kristiaan » zo jan 18, 2009 11:49 pm

Ja die kan echt krom.
Komt omdat ie met 2 bouten vast zit op 2 hoeken.
Op de andere 2 hoeken zitten 2 gaten voor de bouten waarmee je de carb weer aan de isolator schroeft
Als je die dus lekker strak draait trek je zo die hoeken krom en komt er valse lucht door.

Ook kan het misschien zijn dat je erg veel speling hebt op je gasstang?
Of kijk eens of er misschien een krukaskeerring lek is.
Afbeelding
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres

Gebruikersavatar
Ligone
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za jan 10, 2009 1:10 am
Land: Apeland (belgië)
Merk: FG
Type: Baja
Zenderset: Hitec
Locatie: De Klinge

Re: eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor Ligone » ma jan 19, 2009 12:23 am

wat bedoelen jullie met de "isolator"?? de pakking?

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor The ICE Factory » ma jan 19, 2009 1:54 am

das dit onderdeel wat tussen je cilinder en carb zit

Afbeelding
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ligone
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za jan 10, 2009 1:10 am
Land: Apeland (belgië)
Merk: FG
Type: Baja
Zenderset: Hitec
Locatie: De Klinge

Re: eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor Ligone » ma jan 19, 2009 10:22 pm

aaah datte :cool:

voor mij was dat een verloopstukje :lol:

Gebruikersavatar
kenwood96
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 128
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 4:41 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monstertruck Jeep
Zenderset: draadloos
Frequentie: regelmatig
Locatie: Stekene

Re: eigenaardig carbu probleem!

Berichtdoor kenwood96 » za jan 24, 2009 10:33 pm

hoi beste vrienden...

Heb inmiddels enkele zaken gecontroleerd....

de isolator was het niet, terug gemonteerd en een beetje speciale fluorgroene pakkingprut bijgesmeerd.

De gasstang wiebelt wel een klein beetje op en neer... lijkt me sterk dat het daar van komt.

Hij had het een hele tijd niet, daarstraks had ie het weer héél erg...

Als het een keerring is, zou ie het toch altijd hebben?

Weet iemand wat het nog kan zijn? word er gek van!!!!!!!!! :compress: :compress: :compress: :compress:


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten