Berichtdoor pase » wo feb 04, 2009 2:44 pm
Hallo,
We werken reeds sinds voorjaar verleden jaar met dit type zuigers in bepaalde motoren.
Omdat op tuningsgebied niet alles meteen als losse onderdelen door ons wordt aangeboden (uiteraard met als reden een stukje bescherming van de eigen produkten), zoals er bijvoorbeeld ook geen losse tuningcylinders of de speciale krukassen los worden aangeboden, anders dan reeds door anderen ook wordt aangeboden.
Wie verleden jaar heeft opgelet zal deze zuiger best wel eens bij de een of andere wedstrijd gezien hebben tijdens het geven van een beurtje.(GP's , EK onroad, Salou of noem maar op)
De voorloper heeft in 2007 reeds op het WK gereden.
Deze zuigers zijn dus nu geen "geheim" meer waardoor de noodzaak om ze niet aan te bieden vervalt.
Nagenoeg alle tuners werken wel met ported zuigers, alleen de wijze waarop en de uitvoering zal wat verschillen.
Sinds het voorjaar van 2008 werken we met een gespecialiseerd CNC bedrijf samen en dit is een van de producten, buiten aangepaste krukassen en aangepaste cylinders.
Om een optimale spoeling te bewerkstellingen zul je naar een maximale doorlaat kunnen, wat door de vorm van de cylinder wordt bepaald.
Hier is geen hogere wiskunde voor nodig en er zullen ongetwijfeld buiten JFC en PaSe wel meer techneuten op deze vorm zijn gekomen.Het idee zelf is uiteraard al oeroud.
De overeenkomst is duidelijk en wellicht in sommige hun ogen niet toevallig.Je zult echter ook voldoende verschillen zien.
Hopende dat we weer verder kunnen en iedereen weer energie in de juiste dingen kan steken.
Mvg
Pascal