Afstellingen na tuning :S

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
scoobysport
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 28
Lid geworden op: za mar 28, 2009 12:33 pm

Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor scoobysport » di mar 31, 2009 3:16 pm

Ik heb zo'n 2-3 weken geleden m'n zenoah 26cc getuned met een 28,5cc cilinderkit, dus cilinder, zuigertje, pakkingen vernieuwd etc.
Daarbij heb ik ook meteen een getunede pijp gedaan en een insulator blokje.

Al binnen zo'n 30-40 minuten was de nieuwe koppakking er voor 40% doorheen geblazen, er bleek ook een moer te zijn gebroken bij de motor. Kan gebeuren, dus de dag erop nieuwe pakkingen en moeren gehaald, geheel weer gemonteerd en vol verwachting de boel afgesteld en gestart.

Inmiddels ben ik zover dat het geheel rijd, en in principe blijft rijden, maar op weg naar de top kakt de motor weer in, alsof die verzuipt, en gaat dan inene weer wel vol gas. Ook vanuit stilstand heb ik dit.

De afstelling is inmiddels zo'n 2,5-3 slagen bij beide naalden, anders wil het geheel al helemaal niet lopen. Nu loopt de wagen 59,2 max. (ook kortere verhoudingen op de tandwielen).
Wat doe ik hier fout?? Op de geeikte 1,5-1,5 en alles wat daar op lijkt krijg ik de motor niet eens gestart, laat staan rijden.

Ikzelf denk dat vooral het insulator blokje de afstelling danig om zeep helpt, en ben dan eigenlijk ook van plan om eerdaags nog 'n setje pakkingen te halen zodat ik dit kan proberen.

Mocht iemand tips hebben of wellicht de afstelling van een soortgelijk getuned blok hebben hoor ik dat graag!
Red 'n boom... Eet 'n bever!

Gebruikersavatar
nightrider_8501
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 145
Lid geworden op: zo aug 03, 2008 8:25 pm
Land: Belgie
Belgie: West-Vlaanderen
Merk: FG
Type: Baja Buggy
auto 2: Technokit
Type 2: Supersport
Zenderset: Spektrum dx3.0
Locatie: Bissegem (kortrijk)

Re: Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor nightrider_8501 » di mar 31, 2009 4:02 pm

ik zou als ik jou was eens naar een kenner gaan die goed motoren kan afstellen, we kunnen hier wel zeggen waar je moet aan draaien, maar in 95% van de gevallen snappen ze het gewoon niet ;)
ga eens naar een meeting/club of dergelijke ;)

mvg,
FG Baja Buggy & Technokit Supersport
Afbeelding

Gebruikersavatar
njoy_fg
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 527
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
Merk: Tamiya
Type: M-03R
Zenderset: Futaba 4pk
Frequentie: 2,4Ghz
Club: MRCZ

Re: Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor njoy_fg » di mar 31, 2009 4:10 pm

Op de afstelling die je hebt moet hij zowiezo aanslaan, zou in ieder geval je isolator en pakkingen checken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rcnozem
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 278
Lid geworden op: di mar 20, 2007 5:16 pm
Land: NL
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Compass
Type: 6 HV
auto 2: Beam
Type 2: E4 advance
Zenderset: Futaba T10CG
Frequentie: 2.4 ghz
Website: www.rigidheli.com
Locatie: Berlicum

Re: Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor rcnozem » di mar 31, 2009 5:34 pm

Ik kan me vergissen maar moet er geen andere krukas in die bigbore kits van 28,5 cc??

Gebruikersavatar
njoy_fg
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 527
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
Merk: Tamiya
Type: M-03R
Zenderset: Futaba 4pk
Frequentie: 2,4Ghz
Club: MRCZ

Re: Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor njoy_fg » di mar 31, 2009 5:50 pm

pas vanaf 29cc bij de pitstop powerkits
Afbeelding

Gebruikersavatar
rcnozem
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 278
Lid geworden op: di mar 20, 2007 5:16 pm
Land: NL
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Compass
Type: 6 HV
auto 2: Beam
Type 2: E4 advance
Zenderset: Futaba T10CG
Frequentie: 2.4 ghz
Website: www.rigidheli.com
Locatie: Berlicum

Re: Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor rcnozem » di mar 31, 2009 7:53 pm

Ok ik heb er nog nooit eentje gehad en ook nooit in verdiept maar ik meende al dat er iets was met die grote cilinders..zo zie je maar weer Steef ... zelfs ik leer nog steeds :mrgreen:

Gebruikersavatar
njoy_fg
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 527
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
Merk: Tamiya
Type: M-03R
Zenderset: Futaba 4pk
Frequentie: 2,4Ghz
Club: MRCZ

Re: Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor njoy_fg » di mar 31, 2009 9:28 pm

ik zeg alleen dat dat er staat.... toen die grotere cilinders voor het eerst kwamen moest je volgens mij wel een andere krukas

ik blijf lekker bij de 26cc zenoah... :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
scoobysport
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 28
Lid geworden op: za mar 28, 2009 12:33 pm

Re: Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor scoobysport » di mar 31, 2009 10:09 pm

Er zijn diverse mogelijkheden, bij deze kit kun je ook al 'n 1mm langere slag krukas gebruiken, bij de 30,5cc kits is het eigenlijk wel noodzakelijk. Bij deze set niet.

@ nightrider_8501>
Hoe bedoel je precies? Als je weet welke instellingen ik moet hebben voor de HL naalden hoor ik 't graag hoor :)

Ik ga morgen eerst even pakkingen halen zodat ik het originele insulator blokje er weer tussen kan zetten en kijken hoe dat gaat. Heb toch nog wat andere spulletjes nodig ook :)
Red 'n boom... Eet 'n bever!

Gebruikersavatar
njoy_fg
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 527
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
Merk: Tamiya
Type: M-03R
Zenderset: Futaba 4pk
Frequentie: 2,4Ghz
Club: MRCZ

Re: Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor njoy_fg » di mar 31, 2009 10:49 pm

wat heb je nu voor "isolator" erop zitten dan?
Afbeelding

Gebruikersavatar
scoobysport
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 28
Lid geworden op: za mar 28, 2009 12:33 pm

Re: Afstellingen na tuning :S

Berichtdoor scoobysport » di mar 31, 2009 11:17 pm

Deze:
Afbeelding
van de pkracing site: (daar komen ook alle tuningsspulletjes vandaan)
"EXTRA DIKKE CARBURATEUR ISOLATOR
Deze isolator is dikker/langer dan de orginele van Zenoah. Daarmee bereik je twee dingen: de carburateur wordt minder warm, wat vermogenswinst over het hele toerenbereik biedt. Door de grotere lengte wordt het koppel op lage toeren ook wat hoger, dus meer trekkracht vanuit stilstand. "

Is al met al zo'n 6 mm dikker als de standaard isolator.
Red 'n boom... Eet 'n bever!


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten