hoe lang doe jij met je cilinder?

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

hoe lang doe jij met je cilindertje?

0-5 liter
0
Geen stemmen
5-10 liter
2
6%
10-15 liter
3
9%
15-20 liter
3
9%
20-25 liter
3
9%
of 25 liter en meer
24
69%
 
Totaal aantal stemmen: 35
Gebruikersavatar
daffy duck
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 25
Lid geworden op: za mar 29, 2008 8:09 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Landgraaf

Re: hoe lang doe jij met je cilinder?

Berichtdoor daffy duck » za apr 11, 2009 6:34 pm

Hoi Mannen,


teddy heeft in januari vervangen,

Alle pakkingen en lagers nieuwe cilinder,zuiger,zuiger veer,piston,piston lager en ringen. Op advies van Rinus (RN) viton keerringen gemonteerd op de kruk.
Vervolgens blokje 1 tank stationair laten draaien en vervolgens 2 tanks max halfgas gereden.
Het blok heeft mee gemaakt 1 dag manege katsbek, 2 dagen manege monfort en 1 uur romac baan

Filters gebruikt hij RN filter met extra hoezen en syntetische kous er nog overheen. De filters en hoezen worden ingeolied met RN olie en een dag voor dat hij gaat rijden en het zelfde geld voor de hoezen.Gereinigd wordt en met de RN reiniger.
Hij rijdt max 45 min met 1 filter en dan wordt alles vervangen door een vers set. De laatste keer zelfs 1 set 10 min en 2 sets een half uur. Filters zijn dit jaar allemaal nieuw gekocht

Hij heeft zelfs de isolator vervangen omdat we dachten dat de ouwe een beetje krom was

Als hij een blok reviseert wordt gelet op oneffenheden en alles gemonteerd met vloeibare pakking.

Deze cilinder heeft het zoals hij zegt maar weer 9 liter uitgehouden en dit is nu al het 3e set en de vraag van hem is dan ook wat doen wij verkeerd want wij weten het niet meer.

Ik zat er zelf aan te denken dat het aan de hormann ligt. Als ik op meetings kijk en zie hoe schoon de filters van elcon,contrast en fg blijven en dat vergelijk met de filter van de hormann :-k :-k :-k Wat mij ook opvalt is dat er diverse hormannen rond rijden met een bumper aan de achterkant is dit voor beschadiging of heeft dit invloed op de vervuiling van de luchtfilter

Nu heb ik een verhaal gehoord dat het aan de brandstof kan liggen als je nl 100 octaan rijdt dat zou de pakkingen oplossen. Wat is hier van waar of is dit een fabeltje.

We lezen het wel weer.

See ya

Gebruikersavatar
teddybeer
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 136
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
Land: NL
Provincie: Limburg
Merk: VW
Type: Polo 6N
Locatie: landgraaf

Re: hoe lang doe jij met je cilinder?

Berichtdoor teddybeer » za apr 11, 2009 6:46 pm

ja, dit is het volledige verhaal.

ik denk trouwens dat ik me een kompleet nieuw blok aanschaf en dan zien we wel weer [-o< [-o< [-o<
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rinus
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 126
Lid geworden op: do feb 07, 2008 11:21 am
Land: Nederland
Provincie: Utrecht
Merk: Hörmann
Type: HT2 TK10
auto 2: Hörmann
Zenderset: 3 PK
Frequentie: 41.190
Club: MRCE
Website: www.rntuning.nl
Locatie: Wilnis
Contacteer:

Re: hoe lang doe jij met je cilinder?

Berichtdoor Rinus » za apr 11, 2009 11:34 pm

Het kan ook aan de krukas liggen, als deze veel onbalans heeft vreet je ook de ene na de andere cylinder op. Melanie heeft vorig jaar ook zo'n blokje gehad na 2 a 3 wedstrijden was het cylindertje weer af. Een gebalanceerde krukas erin gezet en daarna ruim 35 lieter met 1 cylindersetje.

Gr Rinus
Afbeelding
De Shop voor RC-Modelautosport - http://www.rntuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
teddybeer
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 136
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
Land: NL
Provincie: Limburg
Merk: VW
Type: Polo 6N
Locatie: landgraaf

Re: hoe lang doe jij met je cilinder?

Berichtdoor teddybeer » ma apr 13, 2009 11:59 am

die krukas is na die 10 liter erg slecht geworden vind ik. hij heeft van die ribbels bij de uitgaande assen naar het vliegwiel, dus is hij gaar. dit veroorzaakt dan toch ook een soort onbalans of niet?
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen :mrgreen:

Gebruikersavatar
FragChief
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 176
Lid geworden op: do nov 29, 2007 9:31 pm
Land: Belgie
Merk: hormann
Type: ht2tk10/hm beetle
Zenderset: spectrum
Club: mtcg
Locatie: zulte

Re: hoe lang doe jij met je cilinder?

Berichtdoor FragChief » di apr 14, 2009 12:56 pm

de nieuwere versie blokjes vind ik niet zo goed en je moet ook al meteen cabu vervangen want die nieuwe gaan voor geen meter :bitching:
too hot , too cool

Gebruikersavatar
teddybeer
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 136
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
Land: NL
Provincie: Limburg
Merk: VW
Type: Polo 6N
Locatie: landgraaf

Re: hoe lang doe jij met je cilinder?

Berichtdoor teddybeer » di apr 14, 2009 6:28 pm

ik heb me net bij hobbythek een g230rc gehaald voor 149,90 euri's. hij is daar nu in de aanbieding.

http://www.rc-car-online.de/angebot_des_monats.htm

ik begin maar eens bij een standaart blokje en zie ik wel weer hoe lang ik ermee kan rijden [-o< [-o< [-o<
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen :mrgreen:


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten