2-takt met mechanische compressor, schijnbaar een Nederlandse bouwer die hem gemaakt heeft.
Erg mooi gemaakt..
Link
Vw touareg turbo, inlaatschoep snaar aangedreven door krukas. eerste keer laten draaien
2-takt met mechanische compressor
Moderator: Moderator's groep
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
2-takt met mechanische compressor
Velle est posse
- Ber
- Ingeburgerd
- Berichten: 62
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 7:38 pm
- Merk: FG
- Type: Marder Race
- Zenderset: Futaba rx3
- Frequentie: 55
- Locatie: echt maria hoop
Re: 2-takt met mechanische compressor
Best mooi dat iemand dit bouwt om te laten zien dat het kan.
Mooi om te zien denk ik, leuke uurtjes, veel vragen en knopen doorhakken; welke schoepen, welke overbrenging toerental, zou het iets opleveren?
Mooi om te zien denk ik, leuke uurtjes, veel vragen en knopen doorhakken; welke schoepen, welke overbrenging toerental, zou het iets opleveren?
Wildcart says: Be prepared !
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: 2-takt met mechanische compressor
En is het vermogen bruikbaar?Ber schreef:Best mooi dat iemand dit bouwt om te laten zien dat het kan.
Mooi om te zien denk ik, leuke uurtjes, veel vragen en knopen doorhakken; welke schoepen, welke overbrenging toerental, zou het iets opleveren?
Re: 2-takt met mechanische compressor
@ Ach die man is toch lekker bezig,in zijn schuurtje ( en heeft geen last van zijn wijf ),dus hij is heel gelukkig ,gr.Dr.Dre.
Re: 2-takt met mechanische compressor
Ik dacht altijd dat het een turbo/compressor was als het door uitlaatgassen werd aangedreven en een supercharger als het door de motor (bv. aandrijfriem) werd aangedreven
Maar wel een leuk speeltje, ben benieuwd naar een dyno test van dit beestje
Maar wel een leuk speeltje, ben benieuwd naar een dyno test van dit beestje
- njoy_fg
- Regelmatig hier
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
- Merk: Tamiya
- Type: M-03R
- Zenderset: Futaba 4pk
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: MRCZ
Re: 2-takt met mechanische compressor
turbo=uitlaat
compressor is snaar aangedreven(supercharger)
compressor is snaar aangedreven(supercharger)
- GeenIdee
- Actieve poster
- Berichten: 176
- Lid geworden op: ma apr 07, 2008 6:47 pm
- Land: NL... denk ik
- Provincie: Utrecht
- Merk: FG / Serpent
- Type: MT 29cc / 950
- Zenderset: spectrum
- Locatie: Cothen
- Contacteer:
Re: 2-takt met mechanische compressor
Ligt er net aan hoe je het noemen wilt.
Over het algemeen is er bekend dat een turbo door de uitlaatgassen word aangedreven. En een supercharger door de krukas. Vaak word dan gedacht aan zo'n grote blower, maar een supercharger kan ook een slakkenhuis zijn met een poelie ipv turbine wiel.
Nederlandse monteurs willen nog wel eens turbo / uitlaat(gas)turbo en krukas turbo zeggen.
Uitlaatgasturbo is er eigenlijk maar in 1 variant. Dat is een compressor wiel aangedreven door een turbine wiel (uitlaatzijde). Wel zijn er velen verschillende combinaties van uitlaat en inlaat huis (de maten), verschillen in matteriaal, en plaatsing van turbo. Paralel, of in serie (in serie zie je met name in de trekkertrek, verder nergens)
Krukas turbo zijn er meerdere varianten in, de meest bekende is de roots blower, te vinden op al die amerikaanse V8én, maar ook kleinere modellen.
Dan is er nog een ander soort blower waar ik de naam niet van weet.
De bekende G-lader is in princiepe ook een krukas turbo.
En dan het slakkehuisje nog, compressorzijde van een gewone turbo aangedreven door de krukas.
Tot zo ver het lesje turbo's, dwaal wat ver af
Of het gaat werken? Theoretisch niet, want het blijft een 2-takt motor, en alle extra lucht / brandstof blaas je regelrecht de uitlaat in. Kan me zelfs voorstellen dat het averechts werkt, want precies wanneer de klap op de zuiger is zou er druk op bouwen onder de zuiger door de turbo.
Het schijnt in de praktijd met een nitro motor iets mee te vallen heb ik is gehoord, maar dat moet ik ook maar zien.
Wel grappig opzich, zie dat het een motor is die in een boot thuis hoort, wat ik dan niet snap, is waarom hij geen 4-takt motor pakt.
gr,
Over het algemeen is er bekend dat een turbo door de uitlaatgassen word aangedreven. En een supercharger door de krukas. Vaak word dan gedacht aan zo'n grote blower, maar een supercharger kan ook een slakkenhuis zijn met een poelie ipv turbine wiel.
Nederlandse monteurs willen nog wel eens turbo / uitlaat(gas)turbo en krukas turbo zeggen.
Uitlaatgasturbo is er eigenlijk maar in 1 variant. Dat is een compressor wiel aangedreven door een turbine wiel (uitlaatzijde). Wel zijn er velen verschillende combinaties van uitlaat en inlaat huis (de maten), verschillen in matteriaal, en plaatsing van turbo. Paralel, of in serie (in serie zie je met name in de trekkertrek, verder nergens)
Krukas turbo zijn er meerdere varianten in, de meest bekende is de roots blower, te vinden op al die amerikaanse V8én, maar ook kleinere modellen.
Dan is er nog een ander soort blower waar ik de naam niet van weet.
De bekende G-lader is in princiepe ook een krukas turbo.
En dan het slakkehuisje nog, compressorzijde van een gewone turbo aangedreven door de krukas.
Tot zo ver het lesje turbo's, dwaal wat ver af
Of het gaat werken? Theoretisch niet, want het blijft een 2-takt motor, en alle extra lucht / brandstof blaas je regelrecht de uitlaat in. Kan me zelfs voorstellen dat het averechts werkt, want precies wanneer de klap op de zuiger is zou er druk op bouwen onder de zuiger door de turbo.
Het schijnt in de praktijd met een nitro motor iets mee te vallen heb ik is gehoord, maar dat moet ik ook maar zien.
Wel grappig opzich, zie dat het een motor is die in een boot thuis hoort, wat ik dan niet snap, is waarom hij geen 4-takt motor pakt.
gr,
***www.teamvandonselaar.com***
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten