kan er een kruk as met 1 mm verlenging in een 26cc motor zonder dat de zuiger de kop raakt??
ik heb hier al verschillende verhalen over gehoord. dat het niet/wel kan....
ik heb gehoord,het zou dan wel willen maar dan moet er een dikkere voet pakking tussen.. maar wat heeft die extra 1mm extra dan nog voor nut, denk ik dan.. dan ga je weer de compressie omlaag brengen toch.
wie kan dit even ophelderen.. of heeft hier ervaring mee
kruk as vraag
Moderator: Moderator's groep
- -=viking=-
- Actieve poster
- Berichten: 131
- Lid geworden op: do aug 13, 2009 8:36 am
- Land: nl
- Zenderset: futaba 4pk
- Frequentie: 2,4ghz fasst
- Website: www.bigscalenederland.nl
- Locatie: emmer-compascuum
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: kruk as vraag
Kan wel, maar dan moet je zoals je zelf al aangaf een dikkere voetpaking gaan gebruiken.
De ruimte (squish) die je nu hebt tussen de zuiger en cilinderkop moet wel weer uitkomen op dezelfde waarde, dit ligt volgens mij tussen 0,4 en 0,6mm
Dit kun je opmeten met een stukje tin.
Bougie eruit stukje tin tussen de zuiger en de cilinderkop klem draaien en opmeten.
Wat doet een 1mm stroker krukas,,,,
Je maakt dus een iets langere slag waardoor er meer onderdruk in carter wordt gecreëerd.
Met meer onderdruk is het mogelijk om meer brandstof in de motor te kunnen aanzuigen. Stroker krukassen van bijvoorbeeld +1mm en +2mm zorgen voor meer koppel.
Maar eigelijk moet je er dan ook een getunde cilinder bijnemen.
De ruimte (squish) die je nu hebt tussen de zuiger en cilinderkop moet wel weer uitkomen op dezelfde waarde, dit ligt volgens mij tussen 0,4 en 0,6mm
Dit kun je opmeten met een stukje tin.
Bougie eruit stukje tin tussen de zuiger en de cilinderkop klem draaien en opmeten.
Wat doet een 1mm stroker krukas,,,,
Je maakt dus een iets langere slag waardoor er meer onderdruk in carter wordt gecreëerd.
Met meer onderdruk is het mogelijk om meer brandstof in de motor te kunnen aanzuigen. Stroker krukassen van bijvoorbeeld +1mm en +2mm zorgen voor meer koppel.
Maar eigelijk moet je er dan ook een getunde cilinder bijnemen.
- -=viking=-
- Actieve poster
- Berichten: 131
- Lid geworden op: do aug 13, 2009 8:36 am
- Land: nl
- Zenderset: futaba 4pk
- Frequentie: 2,4ghz fasst
- Website: www.bigscalenederland.nl
- Locatie: emmer-compascuum
Re: kruk as vraag
ok maar het compressie verhaal blijft dus gelijk met het orgineel? het gaat dus puur om de slag, hoe langer de slag hoe meer koppel.RonW schreef:Kan wel, maar dan moet je zoals je zelf al aangaf een dikkere voetpaking gaan gebruiken.
De ruimte (squish) die je nu hebt tussen de zuiger en cilinderkop moet wel weer uitkomen op dezelfde waarde, dit ligt volgens mij tussen 0,4 en 0,6mm
Dit kun je opmeten met een stukje tin.
Bougie eruit stukje tin tussen de zuiger en de cilinderkop klem draaien en opmeten.
Wat doet een 1mm stroker krukas,,,,
Je maakt dus een iets langere slag waardoor er meer onderdruk in carter wordt gecreëerd.
Met meer onderdruk is het mogelijk om meer brandstof in de motor te kunnen aanzuigen. Stroker krukassen van bijvoorbeeld +1mm en +2mm zorgen voor meer koppel.
Maar eigelijk moet je er dan ook een getunde cilinder bijnemen.
ik heb zelf de 25,4 cc van zenoah met race poorten..(hier voor 27 cc van cy.. komt niet eens in de buurt).. op een ts reed staan.. maar kan mij nooit gek genoeg zijn..
dus een 1mm as met een voetpakking van 0,5 moet kunnen dus
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: kruk as vraag
In principe wel,,,,
Maar meet het even na met een stukje tin, zoals ik aangaf.
Je kunt en mag iets met de squish spelen.
Hoe lager de squish waarde hoe meer koppel onderin je krijgt.
Ga je de andere kant op krijg je meer bovenin erbij.
Maar beide in het extreme zorgt vaak voor schade aan je motor.
Mijn optie wordt in toekomst een CY "sikk" marine cilinder met Darksoul head erbij.
Deze kan ook met +1mm stroker draaien.
Maar meet het even na met een stukje tin, zoals ik aangaf.
Je kunt en mag iets met de squish spelen.
Hoe lager de squish waarde hoe meer koppel onderin je krijgt.
Ga je de andere kant op krijg je meer bovenin erbij.
Maar beide in het extreme zorgt vaak voor schade aan je motor.
Mijn optie wordt in toekomst een CY "sikk" marine cilinder met Darksoul head erbij.
Deze kan ook met +1mm stroker draaien.
- -=viking=-
- Actieve poster
- Berichten: 131
- Lid geworden op: do aug 13, 2009 8:36 am
- Land: nl
- Zenderset: futaba 4pk
- Frequentie: 2,4ghz fasst
- Website: www.bigscalenederland.nl
- Locatie: emmer-compascuum
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten