Een 2-takt tuner hier in de buurt gaat altijd zijn benzine halen in de buurt van assen voor zijn racers.
Puur voor het octaan gehalte.
Gebruikt hij dit niet, dan lopen zijn racer schade op aan de zuiger en cilinder.
Eeen standaard zenoah zal dit wel niet krijgen.
Maar wanneer men een goede expansie uitlaat gebruikt met wat aanpasingen, gaat het toerental en het vermogen omhoog.
Waarbij deze dingen ook hier aan de orde zijn.
Door een hoger octaan te gebruiken hoeft je motor ook niet beter van te gaan lopen, maar zorgt in sommige gevallen en vooral bij tuning dat de motor minder of geen schade oploopt.
Daarvoor is nu juist ook deze zuiger bedoeld, om de wrijving te verminderen en te zorgen voor net iets minder slijtage.
In iedergeval mijn motor pakt nu feller op, en het toerental is daarbij omhoog gegaan, trekkracht daarin tegen is onderin minder geworden.
Carter, spoeling en krukas van een PUM is aan de binnenzijde hetzelfde als van de motoren zoals de G260RC en G270RC.
Ook is de ontsteking uitwisselbaar.
Ik heb nu heel wat reviews op forums doorgelezen wat betreft PUM cilinders die samen met de Darksoul head op de G260RC of G270RC gebruikt worden.
CC racing "
de tuner in de boten motoren" maakt er erg snelle blokken mee.
waaronder de Darsksoul the beast/6.5+hp and 18,000 + Rpm
Als de spoeling, carter of krukas anders zou zijn, zou het toch onmogelijk zijn om een PUM cilinder goed te laten lopen op een G260RC G270RC.
En als de standaard Zenoah PUM en de gepoorte "SIKK" CY PUM cilinders zonder problemen gemonteerd kunnen worden op een G260RC of een G270RC.
En dan verder hetzelfde vermogen leveren als op een PUM carter, dan vind ik dat je ze mag vergelijken.