Re: mijn JFC-zuiger heeft een rare kleur
Geplaatst: za dec 19, 2009 6:52 pm
hoi antwan,
dat is best wel een dikke laag. ik stel de bobine altijd af met zo een fg kaartje wat aan de verpakking zit. is volgens mij geen verkeerde manier. de olie is volgens mij ook geen verkeerde keuze. (voor de mensen die het nog niet weten, ik rij met panolin) wat de afstelling betreft. ik kreeg de auto met de basisafstelling niet van de plaats. hij klinkt dan net als een koe die een enge ziekte heeft . ging ik hem meer geven onderin (L-schroef), dan kwam hij steeds beter. hij stond daar ongeveer 2 slagen naarbuiten. ook bovenin had hij behoorlijk veel nodig (h-schroef). ongeveer 1,75 naarbuiten het was afgelopen weekend zelfs zo erg dat de tank na 20 min leeg was. we hebben hem vervolgen alleen bij de L-schroef geknepen en staat daar nu 1,25 naarbuiten, de H-schroef staat nu 1,5 naar buiten. ik kan daarna wel ongeveer 40 min. op een tankje rijden, wat genoeg is voor een finale.
ik heb met die zuip afstelling een clubwedstrijd gereden en toen was de zuiger normaal van kleur. zou dan dus de afstelling te arm zijn in verhouding met de mengsmering
maar wat ik ook raar vind is dat ik in het begin (zn eerste 2 liter) niet onder die rijke afstelling kon gaan zitten, want dan liep hij niet. waarom kan ik dan nu op zijn basis gewoon wel rijden
dat is best wel een dikke laag. ik stel de bobine altijd af met zo een fg kaartje wat aan de verpakking zit. is volgens mij geen verkeerde manier. de olie is volgens mij ook geen verkeerde keuze. (voor de mensen die het nog niet weten, ik rij met panolin) wat de afstelling betreft. ik kreeg de auto met de basisafstelling niet van de plaats. hij klinkt dan net als een koe die een enge ziekte heeft . ging ik hem meer geven onderin (L-schroef), dan kwam hij steeds beter. hij stond daar ongeveer 2 slagen naarbuiten. ook bovenin had hij behoorlijk veel nodig (h-schroef). ongeveer 1,75 naarbuiten het was afgelopen weekend zelfs zo erg dat de tank na 20 min leeg was. we hebben hem vervolgen alleen bij de L-schroef geknepen en staat daar nu 1,25 naarbuiten, de H-schroef staat nu 1,5 naar buiten. ik kan daarna wel ongeveer 40 min. op een tankje rijden, wat genoeg is voor een finale.
ik heb met die zuip afstelling een clubwedstrijd gereden en toen was de zuiger normaal van kleur. zou dan dus de afstelling te arm zijn in verhouding met de mengsmering
maar wat ik ook raar vind is dat ik in het begin (zn eerste 2 liter) niet onder die rijke afstelling kon gaan zitten, want dan liep hij niet. waarom kan ik dan nu op zijn basis gewoon wel rijden