Word het niet tijd om ook eens...

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Word het niet tijd om ook eens...

Berichtdoor rc-rob » wo feb 17, 2010 12:19 pm

Hey people!

ik ben beetje aan het rondkijken op internet en ben zelf helemaal gek van motorcross..
daar zie je dat ze toch dat ze bijna allemaal met 4 takt motoren rijden

honda heeft een paar bermmaaiers zag ik zo even snel die 23..25,4 of 30 cc zijn
4 takt..is dat niet een keer wat voor de modelbouw?
ik denk dat het blok dan wel heel erg getuned moet worden
maar hoor tegenwoordig de crossmotoren is toeren draaien..!!
dat was paar jaar terug ook nog nie zo
hier even een voorbeeld ;)


Link


Een voordeel bijvoorbeeld zou zijn dat je uitlaat veel compacter is..en dus ook minder hitte onder de kap blijft hangen?? volgens mij is benzine verbruik ook veel minder zou dit niet wat zijn?
het geluid is ook wel gaaf :rock:

Graag jullie mening hierover!

Greetz Rob
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
kvd188
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za feb 07, 2009 11:44 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Hörmann
Type: HT2 TK09
Zenderset: Spektrum dx3s
Locatie: Schaijk

Re: Word het niet tijd om ook eens...

Berichtdoor kvd188 » wo feb 17, 2010 12:36 pm

Ik zou er niet zo zeker van zijn dat je minder warmte onder de kap krijgt met de uitlaat. Ik heb 125cc 2 takt en 250cc 4 takt gereden. Bij de 2 takt werdt de uitlaat altijd wat blauw door de warmte, bij de 4 takt werdt de voorste bocht rood gloeiend. De uitlaat heeft wel minder oppervlak, maar echt rood/oranje gloeiend betekent toch wel dat ie flink warm wordt :rock:
Hörmann HT2 TK09 RN Bullit.

Gebruikersavatar
Tiemen
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 4:13 pm
Land: Nederland
Provincie: Overijssel
Merk: HPI
Type: Baja 5T
Zenderset: Sanwa MX-3FHSS
Frequentie: 2.4GHz
Club: RC Elburg
Locatie: Genemuiden

Re: Word het niet tijd om ook eens...

Berichtdoor Tiemen » wo feb 17, 2010 2:06 pm

Je bent veeeeeeeeeeel meer cc nodig om hetzelfde vermogen te halen.
En vind jij het geluid mooi?
Zelf vind ik het vergeleken met 2-taks vreselijk slecht klinken!

Gebruikersavatar
kvd188
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za feb 07, 2009 11:44 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Hörmann
Type: HT2 TK09
Zenderset: Spektrum dx3s
Locatie: Schaijk

Re: Word het niet tijd om ook eens...

Berichtdoor kvd188 » wo feb 17, 2010 2:15 pm

Je hebt inderdaad meer cc's nodig, bij motercross mogen 4 takten met 2x zoveel cc's rijden in de mx2 klasse. Het geluid kan mooi zijn, als het maar genoeg toeren maakt:P. Ik denk dat het grootste nadeel nog wel is dat het blok van een 4 takt groter is, vanwege het nokkenas met kleppen etc. Dat neemt veel ruimte in wat we op onze auto;'s niet echt hebben.
Hörmann HT2 TK09 RN Bullit.


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten