ervaring met tunings motoren?

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
yosemite sam
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 661
Lid geworden op: ma feb 19, 2007 10:19 pm
Land: nl
Provincie: Utrecht
Merk: hormann ht-2
Zenderset: spectrum
Club: mrcu
Website: http://www.mrcu.nl
Locatie: ijsselstein http://www.mrcu.nl
Contacteer:

ervaring met tunings motoren?

Berichtdoor yosemite sam » zo jun 03, 2007 6:44 am

hey

ik wil wel eens weten wat je van tunings motoren vind, ook wat betrefd levensduur er van.
ik heb zelf een getunde op de mt en dat is mn tweede blok, deze heeft wel een goede levensduur tot nu en kent eigenlijk geen problemen.
ik had er 1 voor Enzo gekocht zelfde merk, maar die was echt zo kapot de lagers lagen er zo uit.
ook bij de tweede daarvan was het gauw over, daarom heb ik geluk met de ene of zijn die dingen gewoon waardeloos.
ik moet er wel bij zeggen dat ik op mn nieuwe horrie een standaard blok heb zitten dat net zo rap is als de getunde versie, maakt iets minder toeren is stiller en loopt mooier ook.
ik weet alles moet je onderhouden natuurlijk, maar een nieuw blok dat na 4.5 tank de krukas lagers verliest ondanks zn gebalanceerde krukas enz vind ik behoorlijk.....
dit probleem heb ik al vaker gehoord dus vandaar mn vraag, die krengen kosten behoorlijk en vind dan wat je er voor krijgt niet veel soeps. (maar dat is mijn mening )

ik heb dus maar ervaring met 1 merk, zeg dus niet dat ze allemaal zo zijn.
http://www.mrcu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bart
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 351
Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:48 pm
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: Tamiya
Type: M05R Swift/Mini
Zenderset: Futaba 4PK
Frequentie: 2,4ghz
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Berichtdoor Bart » zo jun 03, 2007 7:25 am

Heej,
Ik heb bij mijn vorige big scale's altijd met standaard motoren gereden en nooit echte problemen gehad.
Maar vanaf dat ik met de hörmann rij (bijna 2 jaar) heb ik met tunings motoren van een tuner gereden, en ik heb er al behoorlijk problemen mee gehad.
Ik rij nu met 'n motor van een ANDERE tuner RTM en deze loopt tot nu toe goed!
Maar zoals je al zegt tunings motoren zijn behoorlijk prijzig, als mijn tunings motor versleten is ga ik ook weer standaard 26cc rijden.
Uit eigen ervaring bij een wedstrijd op kunstgras, zie je vaak dat de top met 'n standaard 26cc en soms nog wel met 'n 23cc rijdt.
Maar als je op zand rijdt is hat extra vermogen van 'n tunings motor wel leuk, op kunstgras zoals ik zei heb je geen extra vermogen nodig.

Mvg Bart
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Berichtdoor Roel » zo jun 03, 2007 7:43 am

Ik heb sinds een jaar een tunings motor. Ik had ook mijn lagers kapot na een paar tankjes. Dit is kosteloos vervangen door de tuner, dus daar is niks van te zeggen.
Alleen ik kan tot nu toe om de 5 liter de zuigerveren vervangen. Mijn ervaring/mening: ze worden bewerkt en het materiaal wordt meer belast. Ze vergen naar mijn idee meer onderhoud. Ik heb toevallig afgelopen week weer een standaard motor gekocht. Ik zoek het vanaf nu meer in een goede uitlaat. Ik heb genoeg rijders gezien die metr een standaard motor net zoveel te vertellen hebben.
Velle est posse

Gebruikersavatar
yosemite sam
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 661
Lid geworden op: ma feb 19, 2007 10:19 pm
Land: nl
Provincie: Utrecht
Merk: hormann ht-2
Zenderset: spectrum
Club: mrcu
Website: http://www.mrcu.nl
Locatie: ijsselstein http://www.mrcu.nl
Contacteer:

Berichtdoor yosemite sam » zo jun 03, 2007 7:50 am

ja dat bedoel ik, dat de lagers dan wel weer worden vervangen is het probleem niet maar dat ik m iedere keer moet opsturen er voor wel.
dat duurt dan ook weer een tijdje voor dat ie retour komt en zelf nadat is ie zo weer kapot, of ze tunen m niet goed of de kwaliteit van de blokjes is gewoon slecht.
en na 3x opsturen wordt je dat ook zat, voor mij geen tunings blokjes meer igg.
http://www.mrcu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Kristiaan
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 632
Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Hörmann
Type: TK10
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: DSM
Club: MRCE
Locatie: Oost-Souburg

Berichtdoor Kristiaan » zo jun 03, 2007 8:49 am

Ik heb een standaart blok, zat op de wws nog destijds en heb ik nu op de hormann zitten.
Ik rijd nu met standaart pijp en dat gaat echt hard... ik heb duidelijk meer koppel dan een II.I Falcon blok.

Diezelfde persoon met dat blok heeft nu al 2x een nieuwe cilinder gehad aangezien deze bij de bevestigingspunten gewoon doormidden was gescheurd...

Ik zeg dus: lekker standaart rijden, houd er wel rekening mee dat niet elk blokje even snel is.

Kris
Afbeelding
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres

Gebruikersavatar
ricobeats
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 219
Lid geworden op: di jan 30, 2007 7:28 pm
Locatie: eindhoven

Berichtdoor ricobeats » zo jun 03, 2007 9:09 am

ik ben gewoon een fun-rijder heb op de mt een getuned blokkie en op de Pajero een gewone 26cc zenoah.
Verschil is zeker duidelijk, getunede is veel feller en directer.
In wedstrijdverband op kunstgras denk ik dat dat zelfs nadelig kan werken, anderzijds in het zand heeft het wel voordelen, en is dan gewoon rapper ;) .
Dus ik denk persoonlijk dat je je moet afvragen: waar rijd je het meest en wat vind je zelf het fijnste rijden en als laatste is de extra kostenpost acceptabel?

Succes met je vervolg.
Ps. Ik heb tot nog toe gelukkig geen problemen (hoop ik ook zo te houden)

Gr. Richard :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Berichtdoor Mijnheer Rob » zo jun 03, 2007 9:22 am

Hier nog een rijder met standaard blokkie :D
Qua vermogen is het wel goed zo, rij zelfs nog met een FG potje :shock:

Vanuit stilstand komt ie niet zo snel weg als de getunede mannen, als ie eenmaal rolt, doet ie weinig onder voor de mannen met een volledige getunede motor + uitlaat 8)

Genoeg rijders hier die dat kunnen bevestigen :mrgreen: Nu moet ik nog leren sturen...
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
yosemite sam
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 661
Lid geworden op: ma feb 19, 2007 10:19 pm
Land: nl
Provincie: Utrecht
Merk: hormann ht-2
Zenderset: spectrum
Club: mrcu
Website: http://www.mrcu.nl
Locatie: ijsselstein http://www.mrcu.nl
Contacteer:

Berichtdoor yosemite sam » zo jun 03, 2007 9:28 am

verschil in het zand heb ik niet kunnen ontdekken nog, ze waren vrij wel even snel volgens mij.
grasbanen heb ik geen ervaring mee, zand is meer fun
http://www.mrcu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » zo jun 03, 2007 9:37 am

Standaard blokje met Jetpro uitlaat :shock: .
Getunede blokjes zijn voor mij te veel €'s ;) .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Berichtdoor EJS » zo jun 03, 2007 10:46 am

Nou ook mijn ervaring maar even kwa tuningsblokjes, Ik heb in het verleden ook een tuningsblokje gehad van Pase-Tuning en ik moet zeggen die liep als een trein en heb ik eigenlijk vrij weinig probs mee gehad , ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit blokje super onderhield, zo ging er elke 7 liter een nieuwe zuigerveer in en werd het hele blokje uit elkaar gehaald en als het nodig was kwamen er nieuwe lagers in. Maar een m8 van mij had van dezelfde tunner zo'n blokje en die heeft alleen maar gezeik gehad met zijn blokje, ik weet niet hoeveel vast lopers, lagers eruit, gebroken zuigerveer, enz enz.

Vandaar dat ik ook niet meer aan zo'n blokje zou beginnen voor al die euro's, ik ga binnenkort wel weer met een Hormann HT2 rijden en heb toevallig gisteren voor een super prijsje (anders had ik dit niet gekocht) van een vriend een hagel nieuwe reed kit met nieuwe 6poorts Zenoah cilinder van oneillbrothers overgenomen, ik ben dan ook heel benieuwd hoe die straks gaat bevallen.

Dit is dat setje wat ik nu heb
Afbeelding

Afbeelding

Als ik er straks wat ervaring mee heb zal ik het hier wel laten horen
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten