ook zenoah motoren worden tog wel opgevoerd?
ik heb 2 extra blokjes liggen voor bij me ht1, 1 nieuwe en 1 waar een nieuw zuiger in moet
maar wil hem graag sneller maken vooral meer toeren laten draaien..!
wat te doen aan de inlaat/uitlaatpoort of evt. cilinder?
iemand tips?
zij er geen cilinder met een losse kop erop? enz.?
heb wel wat zien andere cilinders zien staan ma wil hem wel graag 26 cc laten
want volgens mij is er wel heel wat meer uit zo'n blokje te halen
greetz Rob
tuning van blokje?
Moderator: Moderator's groep
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
- Jesse
- Ingeburgerd
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za apr 21, 2007 3:13 pm
- Merk: -
- Type: -
- Zenderset: -
- Frequentie: -
- Locatie: valkenswaard
Hoi Rob,
De meeste laten hem tunen door bijv Pase - tuning of door pitstop.
hier een site van iemand die ook zelf tuned:
http://jeroentune.nl/index2ned.htm
hoop dat je er wat aan hebt
Gr Jesse
De meeste laten hem tunen door bijv Pase - tuning of door pitstop.
hier een site van iemand die ook zelf tuned:
http://jeroentune.nl/index2ned.htm
hoop dat je er wat aan hebt
Gr Jesse
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Nou..ben eindelijk begonnen aan het blokje het ligt inmiddels helemaal uitelkaar!
cilinder zat een kras in zuigerveer is versleten en krukas lagers zijn egt op!
Het is trouwens een G260 rc1 blokje
carters ga ik zelf bewerken en denk maar een vers cilindertje erop welke raden jullie aan?
en ben wel benieuwd hoe stel ik straks de vooronsteking af?
Groeten Rob
cilinder zat een kras in zuigerveer is versleten en krukas lagers zijn egt op!
Het is trouwens een G260 rc1 blokje
carters ga ik zelf bewerken en denk maar een vers cilindertje erop welke raden jullie aan?
en ben wel benieuwd hoe stel ik straks de vooronsteking af?
Groeten Rob
Hörmann TK10
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Ik zou kiezen tussen een 23cc of een 26cc. Ik lees vaker dat bij 29cc en 30,5cc vaker problemen hebben met afstellen en niet lekker lopen.rc-rob schreef: carters ga ik zelf bewerken en denk maar een vers cilindertje erop welke raden jullie aan?
Maar sommige rijders rijden graag met een 23cc op kunstgras en in de zandbak heeft men graag een 26cc erop liggen. De 23cc klimt wat sneller in de toeren op een baan waar je weinig wielspin hebt.
Maarja het is heel persoonlijk
Je zet het vliegwiel met de magneet in bovenste stand en duwt er een FG kartonnetje (kaartje welk aan het zakje met onderdelen zit) tussen. Deze heeft een dikte van 0.35 m en is ook de afstand die je moet hebben. Je plaats de ontstekingsunit op het kaartje en je zet alles in het midden. Nu kun je de ontsteking vastdraaien. Het kaartje ertussen uit trekken en de ontsteking is afgesteld.rc-rob schreef:]en ben wel benieuwd hoe stel ik straks de vooronsteking af?
mmzzlss
Laatst gewijzigd door Roel op di okt 23, 2007 11:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Velle est posse
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
RACE PORTED Zenoah 25.4cc 34mm Big-Bore Kitrc-rob schreef:carters ga ik zelf bewerken en denk maar een vers cilindertje erop welke raden jullie aan?
These big-bore kits have been race ported - intake, exhaust, and transfer ports have been enlarged/reshaped for more fuel/air flow and hence more power
Binnenkort weer verkrijgbaar bij http://www.bigscaleshop.nl
Vooronsteking doe je met een ander soort kruk-as spierc-rob schreef:en ben wel benieuwd hoe stel ik straks de vooronsteking af?
Rockit Timing Advance Key
Flywheel key for advancing timing for better fuel burn and more power.
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Bedankt voor de reacties!
die spie waar kan ik die krijgen EJS?
en is er geen cilinder kit waar een losse kop bij zit?
zodat ik die iets af kan draaien voor meer compressie
ik zit ook te denken aan een carb van een brommer/scooter/minibike heb ook al wat mailtjes gedaan voor een binnenrotor onsteking een lichter vliegwiel heb ik alwel gevonden maar wil graag proberen binnenrotor erop te krijgen..maar zit een beetje met de dikte van de krukas maar mischien valt er zelf wat op te maken..
die spie waar kan ik die krijgen EJS?
en is er geen cilinder kit waar een losse kop bij zit?
zodat ik die iets af kan draaien voor meer compressie
ik zit ook te denken aan een carb van een brommer/scooter/minibike heb ook al wat mailtjes gedaan voor een binnenrotor onsteking een lichter vliegwiel heb ik alwel gevonden maar wil graag proberen binnenrotor erop te krijgen..maar zit een beetje met de dikte van de krukas maar mischien valt er zelf wat op te maken..
Hörmann TK10
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Spie heeft Arjan ook binnenkort weer als het goed is, en anders kun je hem hier bestellenrc-rob schreef:die spie waar kan ik die krijgen EJS?
en is er geen cilinder kit waar een losse kop bij zit?
http://www.davesmotors.com/store/product44.html
Persoonlijk zou ik geen cilinder nemen met een losse kop, ik zou eerder een +2mm krukas nemen dan heb je ook een bult meer compressie
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
waarom geen losse kop dan?EJS schreef:Spie heeft Arjan ook binnenkort weer als het goed is, en anders kun je hem hier bestellenrc-rob schreef:die spie waar kan ik die krijgen EJS?
en is er geen cilinder kit waar een losse kop bij zit?
http://www.davesmotors.com/store/product44.html
Persoonlijk zou ik geen cilinder nemen met een losse kop, ik zou eerder een +2mm krukas nemen dan heb je ook een bult meer compressie
dus een orginele nieuwe cilinder van een g260 rc met een andere krukas? + 2mm gaat dat goed met een normale voetpakking? moet zuiger iets afgedraait ceker?
Hörmann TK10
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten