tuning van blokje?

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

tuning van blokje?

Berichtdoor rc-rob » wo aug 15, 2007 11:08 am

ook zenoah motoren worden tog wel opgevoerd?
ik heb 2 extra blokjes liggen voor bij me ht1, 1 nieuwe en 1 waar een nieuw zuiger in moet
maar wil hem graag sneller maken vooral meer toeren laten draaien..!
wat te doen aan de inlaat/uitlaatpoort of evt. cilinder?
iemand tips?
zij er geen cilinder met een losse kop erop? enz.?
heb wel wat zien andere cilinders zien staan ma wil hem wel graag 26 cc laten ;)
want volgens mij is er wel heel wat meer uit zo'n blokje te halen

greetz Rob

Gebruikersavatar
Jesse
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 59
Lid geworden op: za apr 21, 2007 3:13 pm
Merk: -
Type: -
Zenderset: -
Frequentie: -
Locatie: valkenswaard

Berichtdoor Jesse » wo aug 15, 2007 11:53 am

Hoi Rob,

De meeste laten hem tunen door bijv Pase - tuning of door pitstop.

hier een site van iemand die ook zelf tuned:

http://jeroentune.nl/index2ned.htm
hoop dat je er wat aan hebt

Gr Jesse
Afbeelding

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Berichtdoor rc-rob » wo aug 15, 2007 1:51 pm

super bedankt man!
ik weet alleen nog niet goed welk type blok het is
maar de cilinders van zenoah zijn die uitwisselbaar? of :roll: ;)

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Berichtdoor rc-rob » ma okt 22, 2007 1:18 pm

Nou..ben eindelijk begonnen aan het blokje het ligt inmiddels helemaal uitelkaar!
cilinder zat een kras in zuigerveer is versleten en krukas lagers zijn egt op!
Het is trouwens een G260 rc1 blokje
carters ga ik zelf bewerken en denk maar een vers cilindertje erop welke raden jullie aan?
en ben wel benieuwd hoe stel ik straks de vooronsteking af?

Groeten Rob
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Berichtdoor Roel » di okt 23, 2007 8:43 am

rc-rob schreef: carters ga ik zelf bewerken en denk maar een vers cilindertje erop welke raden jullie aan?
Ik zou kiezen tussen een 23cc of een 26cc. Ik lees vaker dat bij 29cc en 30,5cc vaker problemen hebben met afstellen en niet lekker lopen.
Maar sommige rijders rijden graag met een 23cc op kunstgras en in de zandbak heeft men graag een 26cc erop liggen. De 23cc klimt wat sneller in de toeren op een baan waar je weinig wielspin hebt.
Maarja het is heel persoonlijk :cool:

rc-rob schreef:]en ben wel benieuwd hoe stel ik straks de vooronsteking af?
Je zet het vliegwiel met de magneet in bovenste stand en duwt er een FG kartonnetje (kaartje welk aan het zakje met onderdelen zit) tussen. Deze heeft een dikte van 0.35 m en is ook de afstand die je moet hebben. Je plaats de ontstekingsunit op het kaartje en je zet alles in het midden. Nu kun je de ontsteking vastdraaien. Het kaartje ertussen uit trekken en de ontsteking is afgesteld.


mmzzlss
Laatst gewijzigd door Roel op di okt 23, 2007 11:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Velle est posse

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Berichtdoor EJS » di okt 23, 2007 10:27 am

rc-rob schreef:carters ga ik zelf bewerken en denk maar een vers cilindertje erop welke raden jullie aan?
RACE PORTED Zenoah 25.4cc 34mm Big-Bore Kit
These big-bore kits have been race ported - intake, exhaust, and transfer ports have been enlarged/reshaped for more fuel/air flow and hence more power

Binnenkort weer verkrijgbaar bij http://www.bigscaleshop.nl
rc-rob schreef:en ben wel benieuwd hoe stel ik straks de vooronsteking af?
Vooronsteking doe je met een ander soort kruk-as spie

Rockit Timing Advance Key
Flywheel key for advancing timing for better fuel burn and more power.

Afbeelding
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Berichtdoor rc-rob » di okt 23, 2007 12:51 pm

Bedankt voor de reacties!

die spie waar kan ik die krijgen EJS?
en is er geen cilinder kit waar een losse kop bij zit?
zodat ik die iets af kan draaien voor meer compressie
ik zit ook te denken aan een carb van een brommer/scooter/minibike heb ook al wat mailtjes gedaan voor een binnenrotor onsteking een lichter vliegwiel heb ik alwel gevonden maar wil graag proberen binnenrotor erop te krijgen..maar zit een beetje met de dikte van de krukas maar mischien valt er zelf wat op te maken..
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Berichtdoor EJS » di okt 23, 2007 1:04 pm

rc-rob schreef:die spie waar kan ik die krijgen EJS?
en is er geen cilinder kit waar een losse kop bij zit?
Spie heeft Arjan ook binnenkort weer als het goed is, en anders kun je hem hier bestellen

http://www.davesmotors.com/store/product44.html

Persoonlijk zou ik geen cilinder nemen met een losse kop, ik zou eerder een +2mm krukas nemen dan heb je ook een bult meer compressie ;)
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Berichtdoor Mijnheer Rob » di okt 23, 2007 7:20 pm

Die spie kende ik nog niet :???:
Is die voor verbetering prestaties met hoge toerentallen??
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Berichtdoor rc-rob » di okt 23, 2007 8:51 pm

EJS schreef:
rc-rob schreef:die spie waar kan ik die krijgen EJS?
en is er geen cilinder kit waar een losse kop bij zit?
Spie heeft Arjan ook binnenkort weer als het goed is, en anders kun je hem hier bestellen

http://www.davesmotors.com/store/product44.html

Persoonlijk zou ik geen cilinder nemen met een losse kop, ik zou eerder een +2mm krukas nemen dan heb je ook een bult meer compressie ;)
waarom geen losse kop dan?
dus een orginele nieuwe cilinder van een g260 rc met een andere krukas? + 2mm :shock: gaat dat goed met een normale voetpakking? moet zuiger iets afgedraait ceker?
Afbeelding
Hörmann TK10


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten