G260RC wil niet starten

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
erikkosters
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 4:13 pm
Locatie: Hardenberg

G260RC wil niet starten

Berichtdoor erikkosters » ma okt 29, 2007 11:48 pm

Beste,

Allereerst wil ik mij even voorstellen, ik ben Erik Kosters en kom uit Hardenberg. Ben al geruime tijd in de weer met RC modellen (Kyosho Inferno e.d.), voorheen zat ik meer in het Nitro gebeuren maar ik was het trekken zat en ben daarom overgegaan op de Bigscale modellen. Momenteel bezit ik een FG Marder Off-Road met een G260RC motor, deze heeft altijd nog perfect gedraaid echter sinds een week ofzo kan ik hem niet meer aan de praat krijgen. Ik heb veel geprobeerd en ben er nu achtergekomen dat het te maken heeft met de ontsteking.

Ik heb veel nagezocht op internet de afgelopen dagen maar overal zeggen ze iets anders over de ruimte tussen de ontsteking en het vliegwiel, ik weet dus tot op heden nog niet hoeveel dit moet zijn en wat ik er makkelijk voor kan gebruiken om dit uit te meten. Afgelopen avond heb ik het nogmaals geprobeerd en heb hem eindelijk enkele seconden aan het pruttelen gehad, helaas begon hij het daarna moeilijk te krijgen en sloeg hij af.

Ik zal het morgen nogmaals proberen maar ik vroeg mij af of jullie misschien iets aan mijn caberateur kunnen zien, of deze andere pakkingen nodig is of dergelijke. Daarom heb ik hieronder een foto van mijn caberateur toegevoegd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » ma okt 29, 2007 11:58 pm

Welkom Erik.
Ruimte tussen de ontsteking en vliegwiel is een kaartje van een FG verpakking (ongeveer 0,3mm).
Je kunt proberen om de carburateur op fabrieksinstellingen te zetten (H en L 1,5 slagen uitdraaien) en kijken wat ie dan doet.
Succes ;) .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
erikkosters
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 4:13 pm
Locatie: Hardenberg

Berichtdoor erikkosters » di okt 30, 2007 12:10 am

Dat hoorde ik dus elders ook, heb dat dus ook gedaan en krijg een blauw tot paarse vonk buiten als ik de bougie er enkel opdoe en tegen stuk metaal houdt. Echter als ik hem er momenteel instop dan onsteekt hij gewoon helemaal niets, heb ook de caberateur op de standaard verhouding staan zoals je zegt helaas mocht dat niets baten. Heb ook de uitlaat alweer leeggegooid sinds die vol zat met onverbrande brandstof. Het rare vindt ik dat hij buiten de kamer gewoon goed vonkt (blauw/paars is naar mijn weten goed) maar binnen de kamer blijkbaar helemaal niet.

Ik zal het morgen nog eens proberen maar heb nog weinig hoop, ben nog niet zo lang bezig met bigscale dus zoveel verstand heb ik er nog niet van. Het is toch een pak anders dan de nitro motoren.

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » di okt 30, 2007 12:16 am

Dat de bougie vonkt wil niet zeggen dat ie goed is.
Andere bougie proberen is zeker niet verkeerd ;) .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
erikkosters
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 4:13 pm
Locatie: Hardenberg

Berichtdoor erikkosters » di okt 30, 2007 12:21 am

Reeds geprobeerd, heb hier 3 bougie's liggen. Lijkt me vreemd dat ze alle 3 kadoek zijn :).

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » di okt 30, 2007 12:33 am

Dan is het misschien een gevalletje van te veel benzine, en moet je de L wat verder indraaien (1/8 slag per keer).
Hoever is de stationairschroef ingedraaid?
Anders krijgt ie misschien meer benzine dan ie aankan om 'm gestart te krijgen??
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
erikkosters
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 4:13 pm
Locatie: Hardenberg

Berichtdoor erikkosters » di okt 30, 2007 12:36 am

Nou ik merk inderdaad op dat de bougie wel telkens nat is, zal morgen eens proberen met wat andere afstellingen. De stationairschroef heb ik helemaal niet ingedraaid (raakt niets).

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » di okt 30, 2007 12:44 am

Liep de motor eerst wel goed stationair dan?
Daar is toch de stationair schroef voor.
Het is trouwens geen Zenoah blok, maar een CY wat er op je Marder zit.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
erikkosters
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 4:13 pm
Locatie: Hardenberg

Berichtdoor erikkosters » di okt 30, 2007 8:48 am

Hij liep eerder goed ja, maar heb overal aangezeten hehe :).

Um waarom staat er op de cilinderkop dan Zenoah? Kan er wel een foto van maken.

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Berichtdoor EJS » di okt 30, 2007 9:17 am

erikkosters schreef:Um waarom staat er op de cilinderkop dan Zenoah? Kan er wel een foto van maken.
Orgineel was het een CY motor, kan je zien aan de sticker op het onderblok & het rode uitknopje (wat niet alles zegt want die kan ook vervangen zijn in de loop der tijd), ze hebben dus later een Zenoah cilinder geplaats op het CY onderblok ;)

Afbeelding
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten