dag mensen, ik heb een telemetry set van spektrum op mijn HT2 gemonteerd gehad, een beetje voor de gein, ik had het systeem liggen voor al de XT8 naar brushless omgebouwd ging worden maar ik besloot het systeem vandaag eens te testen in de manege in montfort...µ
iig daar kwam ik al snel te merken dat de motor zonder enige moeite over de 100° warm werd, hbe ik iets verkeerd gedaan ofzo ?
de sensor zat net boven de uitlaat tussen de koelribben en de sensor kabel was verlengd...
dit is het enigste wat ik kan bedenken wat verkeerd was, ik heb ook nog eens geprobeerd gehad om de sensor in de bovenste koelrib te steken maar het resultaat bleef hetzelfde.
max temperatuur die ik geregistreerd heb is 148°
temperatuur motor 140+° ??
Moderator: Moderator's groep
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
temperatuur motor 140+° ??
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: temperatuur motor 140+° ??
o ja, ik had ook nog een toerental sensor erin zitten met een 'roll out' van 2.6 om toerental om te kunnen zetten naar KM/h en ik kom als ik die 64,6kmh topsnelheid omreken naar toeren uit op +-16900trpm...
misschien heeft dit er iets mee te maken ?
ik bedoel : misschien is mijn tandwielverhouding te klein...(18/46)
hij komt zo wel goed tot zen recht met die uitlaat en die cilinder moet ik zeggen, ik heb continu power en de top is goed te doen maar de temp is volgens mij veel te hoog, ik had +-100° max verwacht en zker omdat de buitentemperatuur tegen het vriespunt aan lag.
misschien heeft dit er iets mee te maken ?
ik bedoel : misschien is mijn tandwielverhouding te klein...(18/46)
hij komt zo wel goed tot zen recht met die uitlaat en die cilinder moet ik zeggen, ik heb continu power en de top is goed te doen maar de temp is volgens mij veel te hoog, ik had +-100° max verwacht en zker omdat de buitentemperatuur tegen het vriespunt aan lag.
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Re: temperatuur motor 140+° ??
wel intressant...die waardes enzo maar weet heleaas niet wat je zou moeten veranderen
Maar nog even offtopic:
Hoeveel toeren kan de onsteking max. aan??? ik heb er nu al 2 kapot achter elkaar..
Greetz
Maar nog even offtopic:
Hoeveel toeren kan de onsteking max. aan??? ik heb er nu al 2 kapot achter elkaar..
Greetz
Hörmann TK10
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: temperatuur motor 140+° ??
ja ik ga al bv. al proberen met een zwaardere vertanding te werken zodat het toerental niet zo omhoogschiet als ik gas geef én de max toeren niet zo hoog zijn, ik heb wel gemerkt dat met de 18/46 vertanding veel minder verbruikte als met de 19/44...rc-rob schreef:wel intressant...die waardes enzo maar weet heleaas niet wat je zou moeten veranderen
Maar nog even offtopic:
Hoeveel toeren kan de onsteking max. aan??? ik heb er nu al 2 kapot achter elkaar..
Greetz
maar als dit ten koste gaat van mijn motor dan zet ik liever die 19/44 terug, maar dat zullen we eerst eens testen om zeker te zijn.
die ontstekingen moeten normaal gewoon werken bij ieder toerental, die speedboot mannen draaien ook 20.000trpm met die motoren dus...
ik zou het probleem ergens anders zoeken, vliegwiel, massa, bougiekop enz...
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Re: temperatuur motor 140+° ??
ik heb al veranderd de bougiekop/massa/vliegwiel/en krukasspie/bougie'sjaeneke schreef:die ontstekingen moeten normaal gewoon werken bij ieder toerental, die speedboot mannen draaien ook 20.000trpm met die motoren dus...rc-rob schreef:wel intressant...die waardes enzo maar weet heleaas niet wat je zou moeten veranderen
Maar nog even offtopic:
Hoeveel toeren kan de onsteking max. aan??? ik heb er nu al 2 kapot achter elkaar..
Greetz
ik zou het probleem ergens anders zoeken, vliegwiel, massa, bougiekop enz...
maar het gaat gewoon goed als ik kwart/half gas rij loopt die echt hard
maar bovintoeren..zakt die opeens weg en dan pakt die hem weer en daarna is het gebeurt
het licht niet aan de carb enzo allemaal al nagekeken en andere geprobeerd
hij draait wel verschikkelijk veel toeren na wat dremelen en met de fatpower sx er ook nog bij dan wil dat wel lukken
als de wws weer op poten staat kan ik weer gaat testen maar goede verbrandings temp zit tog tussen de 75 a 100 graden? of heb ik dat helemaal mis
bij luchtgekoelde scooters meten ze het onder de bougie
Hörmann TK10
Re: temperatuur motor 140+° ??
@ Die van mij is normaal 37graden,maar als ik hem LOS laat zit ie ook dik boven de 140graden jaeneke ,maar ff zonder dolle het is wel geinig dat je dat ken meten,gr.Dr.Dre.jaeneke schreef:dag mensen, iig daar kwam ik al snel te merken dat de motor zonder enige moeite over de 100° warm werd, hbe ik iets verkeerd gedaan ofzo ?
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: temperatuur motor 140+° ??
hoe zit het dan met de lagers ? zijn die nog goed ?rc-rob schreef:ik heb al veranderd de bougiekop/massa/vliegwiel/en krukasspie/bougie'sjaeneke schreef:die ontstekingen moeten normaal gewoon werken bij ieder toerental, die speedboot mannen draaien ook 20.000trpm met die motoren dus...rc-rob schreef:wel intressant...die waardes enzo maar weet heleaas niet wat je zou moeten veranderen
Maar nog even offtopic:
Hoeveel toeren kan de onsteking max. aan??? ik heb er nu al 2 kapot achter elkaar..
Greetz
ik zou het probleem ergens anders zoeken, vliegwiel, massa, bougiekop enz...
maar het gaat gewoon goed als ik kwart/half gas rij loopt die echt hard
maar bovintoeren..zakt die opeens weg en dan pakt die hem weer en daarna is het gebeurt
het licht niet aan de carb enzo allemaal al nagekeken en andere geprobeerd
hij draait wel verschikkelijk veel toeren na wat dremelen en met de fatpower sx er ook nog bij dan wil dat wel lukken
als de wws weer op poten staat kan ik weer gaat testen maar goede verbrandings temp zit tog tussen de 75 a 100 graden? of heb ik dat helemaal mis
bij luchtgekoelde scooters meten ze het onder de bougie
ik bedoel dan of het vliegwiel niet tegen de bobine kan slaan bij hoge toerentallen, bij dergelijke toerentallen wil je geen krukaslager speling geloof me...
maar dat lijkt me nog sterk op gebied van toeren dan, als die speedboot mannen 20K+ trpm draaien dat haal je toch niet met een offroad auto van dik 10kg ?
ik denk dat onze carterdruk daar nog te hoog voor is om zo'n toeren te kunnen draaien, met een trevor simpson carter zou je misschien wel in de buurt komen maar met een stock gegoten cartertje...
bij AC scooters idd onder de bougie maar ik kan dit niet, dan knijp ik de sensor stuk, deze sensor dient normaal om nitro motoren te meten en daar moet je hem zo dicht mogelijk bij de uitlaat poort tussen de ribben monteren, dus dit heb ik ook toegepast bij de zenoah...
maar 140+°...
ps de sensor duide wel bij koude motor de temp aan wat het ook werkelijk in de omgeving was dus de sensor werkte wel juist.
@ Dre : dan heb je net een gloeilamp zeker ??
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Re: temperatuur motor 140+° ??
krukas lagers zijn 2 tankjes oud en keringen ook zeg het maar.. ik weet t niet meerhoe zit het dan met de lagers ? zijn die nog goed ?
ik bedoel dan of het vliegwiel niet tegen de bobine kan slaan bij hoge toerentallen, bij dergelijke toerentallen wil je geen krukaslager speling geloof me...
maar dat lijkt me nog sterk op gebied van toeren dan, als die speedboot mannen 20K+ trpm draaien dat haal je toch niet met een offroad auto van dik 10kg ?
ik denk dat onze carterdruk daar nog te hoog voor is om zo'n toeren te kunnen draaien, met een trevor simpson carter zou je misschien wel in de buurt komen maar met een stock gegoten cartertje...
Hörmann TK10
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: temperatuur motor 140+° ??
Bij 140 graden moet je motor ook niet lekker meer lopen. Hij begint al in te houden bij een graad of negentig. Dit verschil moet je wel merken met rijden. Ik denk dat het aan de plaats van de sensor ligt, probeer de sensor eens aan de andere kant van de cilinder te monteren
mmzlsl Roel
mmzlsl Roel
Velle est posse
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: temperatuur motor 140+° ??
ja das waar, 'normaal' moet hij dan warmlopen of toch tenminste een teken geven van warmlopen en dat doet hij toaal niet, de power blijft er lekker inzitten...Roel schreef:Bij 140 graden moet je motor ook niet lekker meer lopen. Hij al in te houden bij een graad of negentig. Dit verschil moet je wel merken met rijden. Ik denk dat het aan de plaats van de sensor ligt, probeer de sensor eens aan de andere kant van de cilinder te monteren
mmzlsl Roel
maar we zien wel, ik heb het systeem er ook effe terug vanaf gehaald omdat ik men stuurservo moest vervangen en dat 'gedoe' zat lelijk in de weg
@ rc-rob : heb echt geen idee wat het dan kan zijn
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten