hier even een copy van het racoforum van de laatste berichten
Hallo allemaal,
Allereerst nog de beste wensen voor deze Kerst en komend 2009 dat in het teken zal staan van een heropend en vooral in elk denkbaar opzicht drukbezocht racecentrum.
Dat mag gezegd worden na precies 10 jaar gedwongen stilte op dit technische modelbouwcentrum met een historie die teruggaat tot 1972 op deze plek.
De planning van de werkzaamheden is in wezen niet anders dan die ik al eerder heb opgesomd. De actieve vrijwilligers van het laatste jaar weten wat er nog moet gebeuren om alles tip-top te krijgen.
Maar er zijn wel een paar noodgedwongen verschuivingen.
Het plan was om in de periode tussen kerst en oud/nieuw de offroadbaan met kunstgras te gaan afwerken en alle bijkomende werkzaamheden voor het geluid aan te leggen. We konden dan elke over de benodigde machines beschikken.
Maar nadat ik ongeveer 8 weken geleden het kunstgras wilde laten aanvoeren, bleek dat de betreffende aannemer geen klussen in die richting had. Daarop heb ik via de leverancier een lijst van vaste verwerkers gekregen en mij suf gebeld om gras te krijgen. Nu blijkt dat kunstgras voornamelijk tussen maart en september verwerkt wordt. Dat heeft met een aantal dingen te maken, o.a. met de stugheid van het materiaal bij lagere temperaturen.
Ik heb met een aantal aannemers nu de afspraak lopen dat ik als eerste het kunstgras aangevoerd krijg zodra zij een klus gaan uitvoeren. Dat kan een speodklus in de winterstop zijn of tussen nu en maart als er geen vorst in de grond zit.
Die beperking wist ik niet eerder. De offroad baan wordt dus met kunstgras afgewerkt zodra ik het materiaal heb.
Plan is nu om de baan in elk geval met een machine zodanig te profileren zodat er begin 2009 in elk geval onverhard gereden kan worden.
De overige klussen. Zoals gezegd, grotendeels al bekend.
Ruim drie weken geleden is er gestart met het herleggen van de curvestones op de onroad en recent het bijslijpen van het asfalt.
Die klus wordt deze week denkelijk afgerond met het daarbij komende straatwerk in en rond deze baan.
Voor de werktafels van de offroad is een aangepast plan opgezet omdat de aanwezige maten van het rijdersplein niet overeenstemden met de oorspronkelijke aanlegtekening uit 2002. Het gevolg daarvan was dat er meer staal nodig was. Dit staal is afgelopen vrijdag gemenied en gestraald gebracht.
Ik heb de 2e portie tafels nog vorige week dinsdag in de menie gezet zodat de tafelbladen klaar liggen voor montage te plekke.
Afgelopen week ben ik t/m 1e kerstdag bijna elke dag op lokatie geweest voor allerlei dingen, maar ik ben nog niet aan het voorbereidende afkorten toegekomen. Helaas ander werk.
Dus de eerst volgende klus voor zaterdag is het zagen van het staal voor staanders, poten en alles wat daar bij nodig is.
Een paar tafels moeten ook nog verlengd worden en wat staanders moeten gemenied worden.
Er zijn tal van andere voorbereidende klussen zoals het afkorten en transporteren van staalplaten voor het dak van de rijderstafels, stelling en binnenbekleding van de poort.
Het afwerken en waterdicht maken van de rijdersstelling heeft nu om diverse redenen prioriteit.
Ik hen niet precies een idee hoeveel mensen er komen, maar ik hoop in 2009 in elk geval naast een hoop nieuwe gezichten ook de bekende koppen van voor 2009 terug te zien.
We hebben met een wisselende groep mensen 10 jaar moeten wachten, maar iedereen kan straks zien dat we met een hoop werk en inzet een prachtig en uniek centrum overeind hebben gehouden.
Tot zaterdag of een later tijdstip,
Rob Bruinsma
bron
http://www.raco2000.nl" onclick="window.open(this.href);return false;