(UPDATES staan op pagina 7)
graag wil ik mijn marder delen met jullie
zoals jullie kunnen zien aan de foto's is mijn marder af.
ik ben er 3 weken mee bezig geweest aangezien meerdere aluminium delen rood geanodiseerd waren toen ik hem kocht.
alle aluminium is hiervan ontdaan en gepolijst
de vorige eigenaar kent hem vast en zeker niet weer.
het was een standaard marder met rood alu voorophanging.
hij is door de uitlaat supersnel en trekt gemakkelijk wheelies.
als er iemand nog een idee of tip heeft hoor ik het graag
hier het filmpje:
Link
Ford Mustang fg evo (updates pagina 7) Velgen en Banden
Moderator: Moderator's groep
- fg-specialist
- Ingeburgerd
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 12:37 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: FG
- Type: Marder
- auto 2: FG
- Type 2: EVO
- Zenderset: Spectrum
- Locatie: Nijverdal
Ford Mustang fg evo (updates pagina 7) Velgen en Banden
Laatst gewijzigd door fg-specialist op za sep 29, 2012 8:51 pm, 17 keer totaal gewijzigd.
- fg-specialist
- Ingeburgerd
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 12:37 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: FG
- Type: Marder
- auto 2: FG
- Type 2: EVO
- Zenderset: Spectrum
- Locatie: Nijverdal
update remmen achter
na lang denken, meten, en wakker liggen heb ik toch vastgesteld dat het mogelijk moest zijn om schijfremmen achter te monteren in combinatie met een jetpro uitlaat.
de kabelhouder zou op dezelfde plaats komen als de uitlaatsteun.
daarom zelf maar een kabelhouder gemaakt.
na een dagje knutselen is hier het resultaat.
de remwerking is nog meer toegenomen en nog beter te verdelen.
en bovendien: het staat gewoon supergaaf.
er is nog een setje gelaserde remschijven onderweg voor de voorzijde.
(kapje over de tandwielen moet nog gemonteerd worden)
hier een paar foto's:
de kabelhouder zou op dezelfde plaats komen als de uitlaatsteun.
daarom zelf maar een kabelhouder gemaakt.
na een dagje knutselen is hier het resultaat.
de remwerking is nog meer toegenomen en nog beter te verdelen.
en bovendien: het staat gewoon supergaaf.
er is nog een setje gelaserde remschijven onderweg voor de voorzijde.
(kapje over de tandwielen moet nog gemonteerd worden)
hier een paar foto's:
Laatst gewijzigd door fg-specialist op wo mar 19, 2008 9:54 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- fg-specialist
- Ingeburgerd
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 12:37 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: FG
- Type: Marder
- auto 2: FG
- Type 2: EVO
- Zenderset: Spectrum
- Locatie: Nijverdal
Rijssen middagje crossen
update: heb twee weken geleden zaterdag gereden in rijssen in de manege.
hier werd een rc middag gehouden.
(interesse: http://members.home.nl/g.w.parts/" onclick="window.open(this.href);return false;)
ik heb hier een proef gedaan om het geluid van mijn jetpro uitlaat iets te dempen.
hiervoor heb ik een busje laten draaien waarin een kleiner gat is geboord.
dit gat kon ik iedere keer opboren.
zodoende vermogen\geluid aanpassen.
dit is na een middagje rijden supergoed gelukt.
het gat in de uitlaat is met 2 mm verkleind.
vermogen is hetzelfde maar door de (minimaal verhoogde) tegendruk is er een betere demping van het geluid.
gr marc.
hier werd een rc middag gehouden.
(interesse: http://members.home.nl/g.w.parts/" onclick="window.open(this.href);return false;)
ik heb hier een proef gedaan om het geluid van mijn jetpro uitlaat iets te dempen.
hiervoor heb ik een busje laten draaien waarin een kleiner gat is geboord.
dit gat kon ik iedere keer opboren.
zodoende vermogen\geluid aanpassen.
dit is na een middagje rijden supergoed gelukt.
het gat in de uitlaat is met 2 mm verkleind.
vermogen is hetzelfde maar door de (minimaal verhoogde) tegendruk is er een betere demping van het geluid.
gr marc.
Laatst gewijzigd door fg-specialist op wo mar 19, 2008 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- fg-specialist
- Ingeburgerd
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 12:37 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: FG
- Type: Marder
- auto 2: FG
- Type 2: EVO
- Zenderset: Spectrum
- Locatie: Nijverdal
update onderdelen elcon
het is al weer een tijdje stil en mijn topic was ondertussen al weer op de 2e pagina beland.
dit is mede te danken aan de tnt post.
deze is nl een pakketje kwijt.
hierin zat een stalen tandwiel met 46 tanden.
dit had ik besteld bij de pitstopshop maar de postbode is het kwijt geraakt.
na meerdere telefoontjes met tnt had ik er zo genoeg van dat ik afgelopen zaterdag maar naar groningen ben gereden om mijn favoriete winkel te bezoeken, Modelbouw Krikke. (goede service en erg veel kennis)
dus als het pakketje toch nog door tnt wordt weergevonden gaat het tandwiel compleet met de gehele set die er af is gekomen op marktplaats.
Bij modelbouw Krikke werd ik op slag verliefd op het mooie tandwielsetje van Elcon.
De tandwielen (4 stuks) hebben een schuine vertanding waardoor er altijd 2 tanden zijn die de aandrijfkracht overbrengen.
ook een bestelling bij RC tuning in Raalte was binnen.
RVS zijpanelen rechtstreeks uit Amerika. (zie foto's)
dit alles is in een zondag gemonteerd.
aangezien in mijn differentieel moest demonteren heb ik hem meteen schoongemaakt en van nieuw vet voorzien.
Deze was erg smerig van binnen.
hiervoor heb ik de marder ook al groots onder handen gehad.
de bodemplaat was nl iets krom. (vorige eigenaar)
deze was half december binnen. hiervoor moet alles uit elkaar en dit was het moment om er verlichting in te bouwen en de bedrading te leggen.
4 witte leds voor en 4 rode leds achter.
uiteraard moest dit allemaal zo aangelegd worden dat er (bijna) niets van te zien is.
de schakelaar is opgenomen in de servoplaat. uiteraard met een switch cover tegen het zand.
vanmiddag proefrit gemaakt na een paar weken stilstand.
de veranderingen zijn supergoed gelukt.
trekkracht en eindsnelheid zijn beter in balans. (krikke bedankt)
en de zijplaten staan supergoed (RC tuning Raalte bedankt)
hieronder de foto's van de zij-panelen, de verlichting en de tandwielen)
foto's zijpanelen
De tandwielen
De verlichting
tot laters
dit is mede te danken aan de tnt post.
deze is nl een pakketje kwijt.
hierin zat een stalen tandwiel met 46 tanden.
dit had ik besteld bij de pitstopshop maar de postbode is het kwijt geraakt.
na meerdere telefoontjes met tnt had ik er zo genoeg van dat ik afgelopen zaterdag maar naar groningen ben gereden om mijn favoriete winkel te bezoeken, Modelbouw Krikke. (goede service en erg veel kennis)
dus als het pakketje toch nog door tnt wordt weergevonden gaat het tandwiel compleet met de gehele set die er af is gekomen op marktplaats.
Bij modelbouw Krikke werd ik op slag verliefd op het mooie tandwielsetje van Elcon.
De tandwielen (4 stuks) hebben een schuine vertanding waardoor er altijd 2 tanden zijn die de aandrijfkracht overbrengen.
ook een bestelling bij RC tuning in Raalte was binnen.
RVS zijpanelen rechtstreeks uit Amerika. (zie foto's)
dit alles is in een zondag gemonteerd.
aangezien in mijn differentieel moest demonteren heb ik hem meteen schoongemaakt en van nieuw vet voorzien.
Deze was erg smerig van binnen.
hiervoor heb ik de marder ook al groots onder handen gehad.
de bodemplaat was nl iets krom. (vorige eigenaar)
deze was half december binnen. hiervoor moet alles uit elkaar en dit was het moment om er verlichting in te bouwen en de bedrading te leggen.
4 witte leds voor en 4 rode leds achter.
uiteraard moest dit allemaal zo aangelegd worden dat er (bijna) niets van te zien is.
de schakelaar is opgenomen in de servoplaat. uiteraard met een switch cover tegen het zand.
vanmiddag proefrit gemaakt na een paar weken stilstand.
de veranderingen zijn supergoed gelukt.
trekkracht en eindsnelheid zijn beter in balans. (krikke bedankt)
en de zijplaten staan supergoed (RC tuning Raalte bedankt)
hieronder de foto's van de zij-panelen, de verlichting en de tandwielen)
foto's zijpanelen
De tandwielen
De verlichting
tot laters
Laatst gewijzigd door fg-specialist op wo mar 19, 2008 9:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- fg-specialist
- Ingeburgerd
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 12:37 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: FG
- Type: Marder
- auto 2: FG
- Type 2: EVO
- Zenderset: Spectrum
- Locatie: Nijverdal
tandwiel update
afgelopen zaterdag in rijssen bij de meeting van gw parts geweest.
de nieuwe tandwielset bevalt super maar de verhouding was niet goed.
mijn uitlaat werkt het beste in het midden en hogere toerengebied.
daar kwam ik met deze verhouding niet of nauwelijks in terecht.
hierdoor was de trekkracht en de prestatie ondermaats.
maar daar hebben we een oplossing voor gevonden.
ff gebeld met krikke in groningen en de volgende dag lag mijn verrassing al op de deurmat.
(bij de buren,ik was niet thuis, hahaha)
afgelopen zaterdag was mijn vertanding:
19,45,16,48
met dit setje kan ik de tandwielen wijzigen in de volgende verhoudingen:
18,45,18,46
20,45,18,46
18,45,17,46
19,45,17,46
20,45,17,46
zal zondag eens ff proberen hoe het nu is geworden.
volgende keer beter in rijssen.
tot laters
Edit Mari: overbodige URL en IMG-tags weggehaald!
de nieuwe tandwielset bevalt super maar de verhouding was niet goed.
mijn uitlaat werkt het beste in het midden en hogere toerengebied.
daar kwam ik met deze verhouding niet of nauwelijks in terecht.
hierdoor was de trekkracht en de prestatie ondermaats.
maar daar hebben we een oplossing voor gevonden.
ff gebeld met krikke in groningen en de volgende dag lag mijn verrassing al op de deurmat.
(bij de buren,ik was niet thuis, hahaha)
afgelopen zaterdag was mijn vertanding:
19,45,16,48
met dit setje kan ik de tandwielen wijzigen in de volgende verhoudingen:
18,45,18,46
20,45,18,46
18,45,17,46
19,45,17,46
20,45,17,46
zal zondag eens ff proberen hoe het nu is geworden.
volgende keer beter in rijssen.
tot laters
Edit Mari: overbodige URL en IMG-tags weggehaald!
Laatst gewijzigd door fg-specialist op wo mar 19, 2008 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- fg-specialist
- Ingeburgerd
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 12:37 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: FG
- Type: Marder
- auto 2: FG
- Type 2: EVO
- Zenderset: Spectrum
- Locatie: Nijverdal
lekker middagje knallen in beerze
na 3 weken op de standaard gestaan te hebben was het vandaag weer eens een geschikte dag om te rijden en mijn nieuwe tandwielverhouding eens goed aan de tand te gaan voelen.
ik ben vanmiddag in het pittoreske Ommen geweest.
er stond hier op het forum een uitnodiging met een routebeschrijving voor een meeting nabij beerze.
supergave plek en altijd gezellig.
alleen helaas had de pechduivel deze plek ook gevonden en vond het nodig enige pech rond te strooien daar.
allereerst bleek mijn tandwielverhouding supergoed gekozen te zijn.
veel trekkracht en de motor komt nu snel in zijn midden en hogere toerengebied.
hierdoor werd de neus van mijn marder redelijk vaak omhoog getrokken.
alleen na ongeveer 3 kwartier rijden knalde er een lager van de tussenas uit elkaar.
hierdoor kreeg de tussenas speling en de ravage was compleet.
het geluid wat hierbij werd geproduceerd ging door merg en been.
zojuist de achterkant van de wagen gedemonteerd en de schade eens bekeken.
mijn nieuwe geharde Elcon tandwielenset bleek niets geleden te hebben.
wel is de tussenas beschadigd en de motorsteun waar de tussenas doorheen loopt.
de koppelingsklok ziet er vanbinnen ook niet al te tof meer uit, dus deze bestellen we ook maar mee.
en uiteraard alle lagers in deze omgeving worden vervangen.
het zal je toch gebeuren op een indoormeeting zoals deze in Rijssen en Raalte gehouden worden.
maarja, het is en blijft leuk spul.
als ik de onderdelen binnen heb zal ik dit verslag weer aanvullen.
voorlopig moet iedereen het doen met de foto's van de gedemonteerde marder en kapotte onderdelen.
tot laters, groeten marc
hier de link naar het filmpje
Link
en hier de foto's
ik ben vanmiddag in het pittoreske Ommen geweest.
er stond hier op het forum een uitnodiging met een routebeschrijving voor een meeting nabij beerze.
supergave plek en altijd gezellig.
alleen helaas had de pechduivel deze plek ook gevonden en vond het nodig enige pech rond te strooien daar.
allereerst bleek mijn tandwielverhouding supergoed gekozen te zijn.
veel trekkracht en de motor komt nu snel in zijn midden en hogere toerengebied.
hierdoor werd de neus van mijn marder redelijk vaak omhoog getrokken.
alleen na ongeveer 3 kwartier rijden knalde er een lager van de tussenas uit elkaar.
hierdoor kreeg de tussenas speling en de ravage was compleet.
het geluid wat hierbij werd geproduceerd ging door merg en been.
zojuist de achterkant van de wagen gedemonteerd en de schade eens bekeken.
mijn nieuwe geharde Elcon tandwielenset bleek niets geleden te hebben.
wel is de tussenas beschadigd en de motorsteun waar de tussenas doorheen loopt.
de koppelingsklok ziet er vanbinnen ook niet al te tof meer uit, dus deze bestellen we ook maar mee.
en uiteraard alle lagers in deze omgeving worden vervangen.
het zal je toch gebeuren op een indoormeeting zoals deze in Rijssen en Raalte gehouden worden.
maarja, het is en blijft leuk spul.
als ik de onderdelen binnen heb zal ik dit verslag weer aanvullen.
voorlopig moet iedereen het doen met de foto's van de gedemonteerde marder en kapotte onderdelen.
tot laters, groeten marc
hier de link naar het filmpje
Link
en hier de foto's
Laatst gewijzigd door fg-specialist op wo mar 19, 2008 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- fg-specialist
- Ingeburgerd
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 12:37 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: FG
- Type: Marder
- auto 2: FG
- Type 2: EVO
- Zenderset: Spectrum
- Locatie: Nijverdal
update elcon delen
ja, eindelijk, vrijdag een mailtje gehad van modelbouw krikke, mijn bestelling was compleet.
(jongens, bedankt voor de service)
ongeveer 4 weken heeft de marder op de standaard gestaan.
eindelijk had ik alle onderdelen bij elkaar en kon ik weer aan het bouwen.
alle onderdelen lagen al 3 weken klaar maar het wachten was op de koppelingsklok van HARM.
ik zaterdagmorgen in de auto en naar Groningen geknald.
dit was mijn bestelling
koppelingsklok geventileerd van HARM
complete lagerset. Stofdicht en met rubber stofring
achterdraagarmen onder van Elcon (afstelbaar)
voordraagarmen onder van Elcon compleet met onderhoudsvrije lagerbussen
Teflon koppelink vanm Elcon
Aluminium motorsteun groot van Elcon
Aluminium tussenas van Elcon
Verhoogde differentieel-bokken van Elcon
RVS verbindingsplaat tussen motorsteun en differentieel-bok met tussenring.
Stabilisator achter met kogelkopverbinding van Elcon
nadat ik alles in de auto had geladen en terug ben gereden kon ik bijna niet wachten om mijn marder weer af te bouwen.
dit nam iets meer tijd in beslag dan gepland (zoals altijd) en mijn vrouw moest mij dan ook uit de schuur trekken anders was ik tot diep in de nacht doorgegaan.
vanmorgen was ik vroeg wakker en ben direct naar de schuur gegaan om mijn project weer af te maken.
de nieuwe Elcon achterdraagarmen geven mij nu de mogelijkheid om de sporing achter te veranderen wat een betere stabiliteit en rustiger bochtengedrag geeft.
de nieuwe Elcon draagarmen voor moesten aangepast worden omdat de ruimte niet groot genoeg was voor een stabilisator-bevestiging en een schokbreker-bevestiging samen
[
ook heb ik mijn zuigerveer vervangen en de spoelpoorten iets verbeterd en verruimd.
ook een rode kleur moest erop. de kap om de motor heb ik iets aangepast om de koelstroom iets te verbeteren.
de cilinder zag eruit als nieuw en de zuiger was onbeschadigd!!!!! dit had ik niet verwacht na 20 liter.
lang leve het RN filtersetje
alles is goed gelukt en trots kan ik nu de foto's tonen van het eindresultaat.
eindelijk staat de marder weer klaar voor de volgende meeting.
zaterdag in Rijssen
tot dan en anders tot laters
groeten: de Fg-specialist.
(jongens, bedankt voor de service)
ongeveer 4 weken heeft de marder op de standaard gestaan.
eindelijk had ik alle onderdelen bij elkaar en kon ik weer aan het bouwen.
alle onderdelen lagen al 3 weken klaar maar het wachten was op de koppelingsklok van HARM.
ik zaterdagmorgen in de auto en naar Groningen geknald.
dit was mijn bestelling
koppelingsklok geventileerd van HARM
complete lagerset. Stofdicht en met rubber stofring
achterdraagarmen onder van Elcon (afstelbaar)
voordraagarmen onder van Elcon compleet met onderhoudsvrije lagerbussen
Teflon koppelink vanm Elcon
Aluminium motorsteun groot van Elcon
Aluminium tussenas van Elcon
Verhoogde differentieel-bokken van Elcon
RVS verbindingsplaat tussen motorsteun en differentieel-bok met tussenring.
Stabilisator achter met kogelkopverbinding van Elcon
nadat ik alles in de auto had geladen en terug ben gereden kon ik bijna niet wachten om mijn marder weer af te bouwen.
dit nam iets meer tijd in beslag dan gepland (zoals altijd) en mijn vrouw moest mij dan ook uit de schuur trekken anders was ik tot diep in de nacht doorgegaan.
vanmorgen was ik vroeg wakker en ben direct naar de schuur gegaan om mijn project weer af te maken.
de nieuwe Elcon achterdraagarmen geven mij nu de mogelijkheid om de sporing achter te veranderen wat een betere stabiliteit en rustiger bochtengedrag geeft.
de nieuwe Elcon draagarmen voor moesten aangepast worden omdat de ruimte niet groot genoeg was voor een stabilisator-bevestiging en een schokbreker-bevestiging samen
[
ook heb ik mijn zuigerveer vervangen en de spoelpoorten iets verbeterd en verruimd.
ook een rode kleur moest erop. de kap om de motor heb ik iets aangepast om de koelstroom iets te verbeteren.
de cilinder zag eruit als nieuw en de zuiger was onbeschadigd!!!!! dit had ik niet verwacht na 20 liter.
lang leve het RN filtersetje
alles is goed gelukt en trots kan ik nu de foto's tonen van het eindresultaat.
eindelijk staat de marder weer klaar voor de volgende meeting.
zaterdag in Rijssen
tot dan en anders tot laters
groeten: de Fg-specialist.
Laatst gewijzigd door fg-specialist op wo mar 19, 2008 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: The Troublemaker bouwverslag Elcon parts (pagina 2 onderaan)
Ik heb je foto's even veranderd in url's want die waren wel heeeeel erg groot van formaat...
Dus als je in het vervolg weer foto's op het forum gaat zetten, zou je ze dan eerst even willen verkleinen...
Je Marder ziet er goed uit, veel plezier er mee
Dus als je in het vervolg weer foto's op het forum gaat zetten, zou je ze dan eerst even willen verkleinen...
Je Marder ziet er goed uit, veel plezier er mee
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
Re: The Troublemaker bouwverslag Elcon parts (pagina 2 onderaan)
@ Ziet er goed uit kerel,Toppie foto's,gr.Dr.Dre.
- fg-specialist
- Ingeburgerd
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo mar 19, 2008 12:37 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: FG
- Type: Marder
- auto 2: FG
- Type 2: EVO
- Zenderset: Spectrum
- Locatie: Nijverdal
Re: The Troublemaker bouwverslag Elcon parts (pagina 2 onderaan)
ik heb de afbeeldingen bewerkt.EJS schreef:Ik heb je foto's even veranderd in url's want die waren wel heeeeel erg groot van formaat...
Dus als je in het vervolg weer foto's op het forum gaat zetten, zou je ze dan eerst even willen verkleinen...
Je Marder ziet er goed uit, veel plezier er mee
ze waren inderdaad erg groot, sorry daarvoor.
gr marc
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten