Er zijn nog ideëen,,,,,,
Maar die zijn er dan weer voor volgende winter
MonsterBeetle Pro XL/XL
Moderator: Moderator's groep
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update 24 Mei
Zo de auto heeft weer een paar kleine updates gehad.
De wijzigingen:
Elcon clutch.
Cleon voorbumper met een alu zelfgefreesde verbindingsplaat.
Elcon 14mm wielmeenemers achter.
FG flens wielmoeren.
En de schokbrekerbevestiging is wat veranderd.
Hier een paar actie foto's van deze Monsterbeetle XL pro.
De wijzigingen:
Elcon clutch.
Cleon voorbumper met een alu zelfgefreesde verbindingsplaat.
Elcon 14mm wielmeenemers achter.
FG flens wielmoeren.
En de schokbrekerbevestiging is wat veranderd.
Hier een paar actie foto's van deze Monsterbeetle XL pro.
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update 28 Juni
Er is gisteren weer het één en ander binnen gekomen
Om 17:15 uur stond TNT voor de deur met een doosje,,,,,
Elcon drivetain en Elcon diffbrake.
Kunnen we mooi bezig deze dagen,,,,,,
Om 17:15 uur stond TNT voor de deur met een doosje,,,,,
Elcon drivetain en Elcon diffbrake.
Kunnen we mooi bezig deze dagen,,,,,,
- The ICE Factory
- HOBAO JUNK
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
- Provincie: Flevoland
- Merk: Hobao
- Type: Hyper 9 GL os speed
- auto 2: Hobao
- Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
- Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
- Frequentie: 2.4 ghz
- Club: MVW Purmerend
- Website: www.rc-central.nl
- Locatie: Almere
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update 28 Juni
mooi spul he dat Elcon
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update 28 Juni
Jazeker,,,,,,
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update 28 Juni
Kom toch wel een paar probleempjes tegen met het monteren van de Elcon drivetrain en diffbrake.
Kleine motorsteun moest aangepast worden, daar deze anders met de achterste imbusbout tegen de diffrem unit aankomt.
De kop van de imbus moest verzonken worden in de kleine motorsteun.
De Elcon kleine motorsteun heeft dit al standaard maar alu motorsteunen van andere merken hebben dit niet.
Hier de aanpassing.
De kop van de bout zit nu in de kleine motorsteun in plaats van ervoor.
Ook past de diffrem niet op een diff met een dikke huls.
Dus deze heb ik dan ook maar afgedraaid, zover dat remschoenen mooi vrij lopen.
Dan de tussenas,,,,
Deze is te lang en raakt daardoor ook de diffrem unit.
In eerste instantie had ik een opvulbus gedraaid om de as verder naar buiten te brengen.
Maar ik kreeg op een ander forum de opmerking dat het tandwiel zo te ver van het tussenas lager staat.
En inderdaad, dit is niet ideaal!
Ik ga nu het kleine tandwiel op de koppelingsklok omdraaien en het grote tandwiel kan daardoor 6mm verder naar binnen om de boel weer in lijn te krijgen.
Hierdoor zal de tussenas 6mm moeten worden ingekort anders raakt deze opnieuw de diffrem unit.
Dit 1 en ander heeft te maken met de nog steeds kunstof tandwielmeenemer.
Om bepaalde reden wil ik deze gewoon blijven gebruiken, ook omdat deze nog nooit kapot gegaan is!
De Cat5 MFG tandwielen doen het erg goed en zijn bijna ongevoelig voor slijtage.
Dit had ik niet verwacht, maar is dus aan te raden aan een ieder die nieuwe tandwielen wil gaan kopen.
Kleine motorsteun moest aangepast worden, daar deze anders met de achterste imbusbout tegen de diffrem unit aankomt.
De kop van de imbus moest verzonken worden in de kleine motorsteun.
De Elcon kleine motorsteun heeft dit al standaard maar alu motorsteunen van andere merken hebben dit niet.
Hier de aanpassing.
De kop van de bout zit nu in de kleine motorsteun in plaats van ervoor.
Ook past de diffrem niet op een diff met een dikke huls.
Dus deze heb ik dan ook maar afgedraaid, zover dat remschoenen mooi vrij lopen.
Dan de tussenas,,,,
Deze is te lang en raakt daardoor ook de diffrem unit.
In eerste instantie had ik een opvulbus gedraaid om de as verder naar buiten te brengen.
Maar ik kreeg op een ander forum de opmerking dat het tandwiel zo te ver van het tussenas lager staat.
En inderdaad, dit is niet ideaal!
Ik ga nu het kleine tandwiel op de koppelingsklok omdraaien en het grote tandwiel kan daardoor 6mm verder naar binnen om de boel weer in lijn te krijgen.
Hierdoor zal de tussenas 6mm moeten worden ingekort anders raakt deze opnieuw de diffrem unit.
Dit 1 en ander heeft te maken met de nog steeds kunstof tandwielmeenemer.
Om bepaalde reden wil ik deze gewoon blijven gebruiken, ook omdat deze nog nooit kapot gegaan is!
De Cat5 MFG tandwielen doen het erg goed en zijn bijna ongevoelig voor slijtage.
Dit had ik niet verwacht, maar is dus aan te raden aan een ieder die nieuwe tandwielen wil gaan kopen.
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update 28 Juni
Alles is gemonteerd, en vanmiddag wil ik even proef rijden
Mischien dat er nog wel foto's van komen.
Mischien dat er nog wel foto's van komen.
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update 28 Juni
ziet er goed uit ben benieuwd wat je ervan vind ik heb de elcon drivetrain ook op mijn fg mt gehad en het rijd super geen diff tandwielen die overslaan en het ziet er super uit
gr addy
gr addy
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update 28 Juni
RonW schreef: en vanmiddag wil ik even proef rijden Mischien dat er nog wel foto's van komen.
@ Zal toch wel ouwe reus ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,benne gek op foto's van FG-Beetle,gr.Dr.Dre.
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update 28 Juni
Vanmiddag even gereden,,,,,
Ging lekker,,,, jammer genoeg geen foto's gemaakt.
De drivetrain loopt veel lichter dan het standaard fg spul.
Waardoor de auto mooier op het gas reageert.
Remmen van de Elcon diffrem is niks beter als mijn eigen versie die ik gebruikte op de FG alu aandrijfplaat.
En montage hiervan (elcon diffrem) is meer werk dan de drivetrain plaatsen.
Moest veel aanpassen, zoals:
*de kleine motorsteun aanpassen.
*onderste glijpin van de remblokken komt of tegende difftandwiel of tegen de draagarm houders.
(komt heel precies met plaatsen)
*tussenas inkorten (6mm) omdat deze anders in contact komt met de diffrem unit.
*remblokken gaatjes opboren naar m3,5 i.p.v. m3, anders lopen ze niet vrij als je de rem loslaat.
*Bedieningsarm van de diffrem ligt niet mooi voor bediening naar de servo.
(de arm moet vrij ver naar achteren in zijn 0 positie staan, daar anders de rem licht aanloopt en zorgt voor vroegtijdig slijtage)
* Je hebt dus een langere servostang nodig om de bediening in orde te maken.
* servostang maken die ook nog eens door de koppelingsklokunit loopt.
*onderste zwarte benzine nippel van de carburateur moest verdraaid worden omdat deze anders tegen de bedieningsarm van de diffrem komt.
Er zit waarschijnlijk weer een mod. aan te komen, Progressieve veren voor de LST piggybacks.
Ben in onderhandeling met iemand uit de USA
Ging lekker,,,, jammer genoeg geen foto's gemaakt.
De drivetrain loopt veel lichter dan het standaard fg spul.
Waardoor de auto mooier op het gas reageert.
Remmen van de Elcon diffrem is niks beter als mijn eigen versie die ik gebruikte op de FG alu aandrijfplaat.
En montage hiervan (elcon diffrem) is meer werk dan de drivetrain plaatsen.
Moest veel aanpassen, zoals:
*de kleine motorsteun aanpassen.
*onderste glijpin van de remblokken komt of tegende difftandwiel of tegen de draagarm houders.
(komt heel precies met plaatsen)
*tussenas inkorten (6mm) omdat deze anders in contact komt met de diffrem unit.
*remblokken gaatjes opboren naar m3,5 i.p.v. m3, anders lopen ze niet vrij als je de rem loslaat.
*Bedieningsarm van de diffrem ligt niet mooi voor bediening naar de servo.
(de arm moet vrij ver naar achteren in zijn 0 positie staan, daar anders de rem licht aanloopt en zorgt voor vroegtijdig slijtage)
* Je hebt dus een langere servostang nodig om de bediening in orde te maken.
* servostang maken die ook nog eens door de koppelingsklokunit loopt.
*onderste zwarte benzine nippel van de carburateur moest verdraaid worden omdat deze anders tegen de bedieningsarm van de diffrem komt.
Er zit waarschijnlijk weer een mod. aan te komen, Progressieve veren voor de LST piggybacks.
Ben in onderhandeling met iemand uit de USA
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast