Kom toch wel een paar probleempjes tegen met het monteren van de Elcon drivetrain en diffbrake.
Kleine motorsteun moest aangepast worden, daar deze anders met de achterste imbusbout tegen de diffrem unit aankomt.
De kop van de imbus moest verzonken worden in de kleine motorsteun.
De Elcon kleine motorsteun heeft dit al standaard maar alu motorsteunen van andere merken hebben dit niet.
Hier de aanpassing.
De kop van de bout zit nu in de kleine motorsteun in plaats van ervoor.
Ook past de diffrem niet op een diff met een dikke huls.
Dus deze heb ik dan ook maar afgedraaid, zover dat remschoenen mooi vrij lopen.
Dan de tussenas,,,,
Deze is te lang en raakt daardoor ook de diffrem unit.
In eerste instantie had ik een opvulbus gedraaid om de as verder naar buiten te brengen.
Maar ik kreeg op een ander forum de opmerking dat het tandwiel zo te ver van het tussenas lager staat.
En inderdaad, dit is niet ideaal!
Ik ga nu het kleine tandwiel op de koppelingsklok omdraaien en het grote tandwiel kan daardoor 6mm verder naar binnen om de boel weer in lijn te krijgen.
Hierdoor zal de tussenas 6mm moeten worden ingekort anders raakt deze opnieuw de diffrem unit.
Dit 1 en ander heeft te maken met de nog steeds kunstof tandwielmeenemer.
Om bepaalde reden wil ik deze gewoon blijven gebruiken, ook omdat deze nog nooit kapot gegaan is!
De Cat5 MFG tandwielen doen het erg goed en zijn bijna ongevoelig voor slijtage.
Dit had ik niet verwacht, maar is dus aan te raden aan een ieder die nieuwe tandwielen wil gaan kopen.