Lars's MT - Is niet meer

Ben je bezig met een project, of een interessante modificatie? Post hier je ideeen, je werklog, je foto's.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Lars
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 138
Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: WWS Beetle
Type: Offroad
Zenderset: Futaba ff-9
Frequentie: 2.4ghz
Locatie: Hoogerheide

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor Lars » ma okt 27, 2008 8:57 pm

Lourens schreef:
Lars schreef:Ik ben en blijf ernstig in twijfel over het motorische gedeelte.
De twijfels zijn tussen Trevor Simpson onderdelen (en dan in welke volgorde :roll: ). Zit te denken om eerst een onderblok van TS aan te schaffen, deze op mijn blok te bouwen, dan kijken wat het doet en vervolgens steeds verder ombouwen. Met aansluitend een TS cilinder (25.4cc of de speciale cilinder voor de crankcase).
Maar ben ook in twijfel om een compleet Modellsport blok te kopen bij rn-tuning, of een darksoul engine...
Het blijft moeilijk.
Eén ding is zeker, mijn fatpower komt er op.
Oók zou ik graag de reed kit van proline proberen, maar deze word overbodig als ik het onderblok van TS koop. Dan zou ik dus niks meer aan de reed kit hebben helaas.

Ik zou qua uitstraling het liefste nogsteeds Trevor Simpson spul hebben. Maar die prijzen..
En hoe zit het met garantie, dat is altijd moeilijk als het uit de USA moet komen. :-k
Twijfels twijfels twijfels...
Leven is keuzes maken en dan moet je soms een gokje wagen. We hebben tenminste wel jouw gebruikerservaringen wanneer je kiest voor een dergelijk specifieke motor ;)
Als je opkijkt tegen het sleutelen zou ik niet voor TS kiezen( ik citeer: "Anyone buying this engine must either have significant engine building experience or have an engine builder who does have experience assemble it for you"). Ik wil anders ook wel voor jou kiezen --> "the torque monster" :cool: , maar vraag me niet precies waarom :D
Waarom? :mrgreen:
Haha, ik blijf dat zeker een mooie motor vinden maar hij heeft wel maar 5pk+ en dat baart me zorgen..
Liefst zou ik dan "the beast" hebben, maar die prijs :shock: Dat word me toch teveel..
En ja het bouwen.. Ik weet niet.
Momenteel maar even wat ervaring opdoen met het goed terug in elkaar zetten van mijn wws motor :-D 8-[
Ik heb nog tijd genoeg om te kiezen.. Geld heb ik momenteel toch nog niet :-$ O:)

Ps: 5pk+ is opzich veel, maar ik wil zekerheid hebben dat mijn voorwielen flink van de grond gaan. En met 6.5pk+ heb ik daar meer vertrouwen in... Ik weet niet waarom.
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]

Gebruikersavatar
Fluplander
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 39
Lid geworden op: vr aug 01, 2008 9:02 am
Land: NL
Provincie: Zeeland
Merk: FG
Type: Monster Truck
Zenderset: 3PK PCM
Frequentie: kanaal 89 en 50
Locatie: Tholen

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor Fluplander » ma okt 27, 2008 9:09 pm

het gaat niet echt om de pk's maar meer om het koppel toch?

en hoe en wanneer het koppel wordt af gegeven.

ik zeg ook maar wat hoor ik heb er ook niet zoveel verstand van... ;)

Gebruikersavatar
FGR
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 199
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:48 am
Land: België
Provincie: Limburg
Merk: 2x MCD Ultimate
Type: Baja 1000 en RRV4
auto 2: MCD X4 en Elcon MT
Type 2: Monster / Rally
Zenderset: 4PK+ 2x 3PK, 3VCS
Frequentie: 2.4 Ghz en 40 Mhz
Club: WWW.MRCU.NL
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor FGR » ma okt 27, 2008 10:00 pm

Vergeet niet naar het totale plaatje te kijken, heel veel koppel is leuk en mooi, maar de belasting op de aandrijflijn en de slijtage zullen evenredig zijn zo niet meer gelijk aan de toename van het vermogen. Een wagen van een dergelijk gewicht is al een aanslag op dit allemaal en dit zal alleen maar toenemen met een sterker motorblok.

Als je perse wilt winnen en de motor/aandrijving hoeft maar 1 of 2 ritten mee, geen probleem, maar tenzij je heel veel geld hebt en regelmatig alles wil/moet/kan gaan vernieuwen zou je toch maar een tandje terug moeten gaan denk ik en meer voor looks gaan en wat minder voor extra vermogen, of koop er een echte racewagen bij en bouw die van lichte en sterke materialen zoals carbon en titanium. :cool:

Je wagen is opgebouwd met allemaal mooie alu delen, mooi om te zien maar stuk voor stuk weer wat extra gewicht, de som van alle delen is nu al 21kg, een standaard wagen is ongeveer 10-11kg of zo, dus je belast de delen nu al meer als 200%. :-k Nog meer vermogen lost maar een deel op, de andere problemen/slijtage/schades zullen denk ik snel in de papieren oplopen. #-o

Gebruikersavatar
Lars
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 138
Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: WWS Beetle
Type: Offroad
Zenderset: Futaba ff-9
Frequentie: 2.4ghz
Locatie: Hoogerheide

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor Lars » za nov 01, 2008 11:40 am

De plannen zijn er momenteel om het 26cc Modellsport blok van "ratjetoet" over te nemen.
Hier de gegevens over dit motorblok.
Afbeelding

Misschien dat ik in een later stadium alsnog voor Trevor Simpson blok ga, en dan gaat dit Modellsport blok op de WWS. Maar eerst wil ik dit even proberen om te kijken wat het voor verschil gaat geven. En of ik de zware MT hiermee los van de grond krijg.. :mrgreen:
Uiteraard in combinatie met een fatpower.
Er word gezegd dat de combinatie 26cc Modellsport + fatpower, over de 7pk moet gaan :shock: :rock:
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]

Gebruikersavatar
Lars
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 138
Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: WWS Beetle
Type: Offroad
Zenderset: Futaba ff-9
Frequentie: 2.4ghz
Locatie: Hoogerheide

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor Lars » za nov 01, 2008 6:37 pm

Ook heb ik nog geprobeerd om mijn mt kap een beetje bij het blauw van mijn wielen e.d. te passen.
Ik heb het alsvolgt gedaan, en ben zelf blij met het resultaat.
Al vind ik dat het er op de foto altijd wat overdreven uitziet en dus vertekend. Het zijn kleine details, en op foto's vind ik het altijd meer uitzien dan het is.

Afbeelding

Afbeelding

De stevigheid strips die vastzitten aan de onderkant heb ik dus het normale moertje vervangen voor een blauw moertje.
En dat 10x haha.
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]

Dr.Dre.

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor Dr.Dre. » zo nov 02, 2008 3:40 pm

Lars schreef: Ik heb het alsvolgt gedaan, en ben zelf blij met het resultaat.
Al vind ik dat het er op de foto altijd wat overdreven uitziet en dus vertekend.

@ Ziet er TOPPIE uit Lars en wat de rest er van vindt fock it,het is jouw SMURF-MOBIEL ;) :mrgreen: ,gr.Dr.Dre.

Gebruikersavatar
Lars
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 138
Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: WWS Beetle
Type: Offroad
Zenderset: Futaba ff-9
Frequentie: 2.4ghz
Locatie: Hoogerheide

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor Lars » za nov 29, 2008 8:07 pm

Ik heb vandaag het modellsport blokje onder handen genomen en daarna op de mt gezet.
Ik heb mijn chrome kappen overgezet, behalve de aluminium motorkap. Deze heb ik gepolijst.
Het polijsten is snel gedaan, en daarom een beetje slordig, maar dit word nog beter gedaan in de loop van de tijd.
Ook heb ik de bovenste plastic kap geknipt, zodat de cilinder wat meer te zien is. Ik vond dit mooier en sportiever uitkomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morge waarschijnlijk testen!
Ik ben benieuwd naar de prestaties..! :oops:
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor marder-jay » za nov 29, 2008 8:34 pm

Ziet er mooi uit al dat blauw =D>
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
ratjetoet
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 114
Lid geworden op: do dec 27, 2007 6:34 pm
Provincie: Friesland
Merk: horman
Type: tk09
Zenderset: 3pks
Frequentie: spec
Locatie: op de baan

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor ratjetoet » za nov 29, 2008 11:14 pm

is zonde dat je de kap hebt verkloot wat de cillinder heeft minder koeling nu.

Gebruikersavatar
moeskemartin
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 308
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 9:22 am
Provincie: Friesland
Merk: FG
Type: Stadium beetle Pro
Zenderset: Accoms technisport
Frequentie: 52
Locatie: Surhuisterveen Friesland
Contacteer:

Re: Lars's MT - blauw

Berichtdoor moeskemartin » zo nov 30, 2008 8:10 am

Ik heb mijn cilinderkap ook eraf (de helft).

Geen problemen met minder koeling gehad, ik denk dat hij juist meer koeling krijgt door de rijwind.

en.... beter schoon te maken.

Bij mij ging er altijd gras tussen zitten.
Een droom is maar een droom, een mens is maar een mens die vrij is om te dromen, te dromen van een wens! Mijn wens???? Een scania V8 met een wit stuur en een miljoen op mijn bankrekening!


Terug naar “Bouwprojecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten