Gelukkig verkoopt RN tuning die steunen dus..
Gewoon even paar gaatjes boren en een Hörmann steun erop met passende stuurstang.
Lars's MT - Is niet meer
Moderator: Moderator's groep
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?
Ow dat wist ik niet! Haha.Kristiaan schreef:Gelukkig verkoopt RN tuning die steunen dus..
Gewoon even paar gaatjes boren en een Hörmann steun erop met passende stuurstang.
Dan ga ik daar eens op de site kijken.
Ik vind dit wel de mooiste oplossing, dus ik ga een proberen dit mogelijk te maken.
Edit:
Gevonden!
Ik heb een stuurservohouder gevonden bij rn.
http://www.proximedia.com/local/Netherl ... uct=467037" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vraag me enkel af, voor welke servo's deze geschikt is? Ook voor mijn hitec?
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
-
- Ingeburgerd
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za mei 10, 2008 6:36 am
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: Hörmann
- Type: TK09
- Zenderset: spektrum DX3,0
- Frequentie: 2.4 GHZ
- Club: Rijnracing
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?
is ook voor jouw hitec geschikt lars
ik heb ook een hitec 5745 , en deze heeft dezelfde afmetingen als jouw 805
succes
ik heb ook een hitec 5745 , en deze heeft dezelfde afmetingen als jouw 805
succes
AQP offroad racing
- njoy_fg
- Regelmatig hier
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
- Merk: Tamiya
- Type: M-03R
- Zenderset: Futaba 4pk
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: MRCZ
Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?
Dat is dus niet zo......
hitec 805 langer en volgens mij ook hoger!
hitec 805 langer en volgens mij ook hoger!
-
- Ingeburgerd
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za mei 10, 2008 6:36 am
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: Hörmann
- Type: TK09
- Zenderset: spektrum DX3,0
- Frequentie: 2.4 GHZ
- Club: Rijnracing
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?
Volgens de maten op de site van pitstop zijn ze exact hetzelfde
Als het niet zo is ... mijn excuses
Als het niet zo is ... mijn excuses
AQP offroad racing
- tontje1
- Actieve poster
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:41 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Hörmann
- Type: Monsterbeetle
- Zenderset: Futuba 3PKs
- Frequentie: 2.4Ghz
- Club: MRCE
- Locatie: Veghel
Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?
hoy lars
Gaat al een heel eind de goeie kant op,maar de servosteun voor de liggende servo kun je ook uit een strip zagen en dan met de vijl netjes afwerken,heb ik bij mijn HMB ook gedaan.
Gr Ton
Gaat al een heel eind de goeie kant op,maar de servosteun voor de liggende servo kun je ook uit een strip zagen en dan met de vijl netjes afwerken,heb ik bij mijn HMB ook gedaan.
Gr Ton
- njoy_fg
- Regelmatig hier
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
- Merk: Tamiya
- Type: M-03R
- Zenderset: Futaba 4pk
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: MRCZ
Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?
Bas-30 schreef:Volgens de maten op de site van pitstop zijn ze exact hetzelfde
Als het niet zo is ... mijn excuses
Van de Hitec site:
66.00 x 30.00 x 57.60mm = 805
59.00 x 29.00 x 52.00mm = 5745
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?
Mijn stuurservo is de 805BB.
Er komt geen andere ketting of iets dergelijks op.
De kamitro blijft zoals hij nu is, omdat er al erg veel tijd aan werk in zit en ik er trots op ben zover als het nu is.
Er zal iets anders gaan gebeuren met de servo's. Deze zullen op een andere manier als normaal geplaatst zullen worden.
Er komt geen andere ketting of iets dergelijks op.
De kamitro blijft zoals hij nu is, omdat er al erg veel tijd aan werk in zit en ik er trots op ben zover als het nu is.
Er zal iets anders gaan gebeuren met de servo's. Deze zullen op een andere manier als normaal geplaatst zullen worden.
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Lars's MT - 25 april update!
Vandaag weer een lange dag bezig geweest!
Wat mooie spulletjes binnen gekregen van pitstop, en direct aan de slag gegaan.
O.a. nieuwe hoofdtandwielen en nieuwe meenemers van tps.
De tandwielen zitten nu perfect. Achter het grote tandwiel van de kamitro heb ik een deel weg gefreest en deze staat omgedraaid. Op deze manier kreeg ik de tandwielen mooier in 1 lijn met elkaar.
Ik heb ook de achterkant geheel afgemaakt. Fusees zitten er op. Er zitten nieuwe ALU kogelkoppen op en de kogelaandrijving loopt ook super soepel!
Ik heb nog even gepast met de piggybacks, maar helaas ging het niet passen zoals ik wou met de elcon schokbrekerhouders. De gehele schokbreker zou de ver naar voren komen, waardoor deze tegen de fusee aan zou komen aan de achterzijde van de mt.
Ik heb dit opgelost door de elcon schokbrekerhouders een nieuw plaatsje te geven. Deze heb ik niet tussenin de draagarmen geplaatst, maar er achter. Ik heb gaten geboord en draad getapt, zodat deze echt heel goed vast zitten.
De gehele schokdemper komt nu achter de elcon XL vlinder.
Hier het totaal nog even.
Het begint ergens op te lijken aan de achterkant vind ik :^^: :jaja:
Wat mooie spulletjes binnen gekregen van pitstop, en direct aan de slag gegaan.
O.a. nieuwe hoofdtandwielen en nieuwe meenemers van tps.
De tandwielen zitten nu perfect. Achter het grote tandwiel van de kamitro heb ik een deel weg gefreest en deze staat omgedraaid. Op deze manier kreeg ik de tandwielen mooier in 1 lijn met elkaar.
Ik heb ook de achterkant geheel afgemaakt. Fusees zitten er op. Er zitten nieuwe ALU kogelkoppen op en de kogelaandrijving loopt ook super soepel!
Ik heb nog even gepast met de piggybacks, maar helaas ging het niet passen zoals ik wou met de elcon schokbrekerhouders. De gehele schokbreker zou de ver naar voren komen, waardoor deze tegen de fusee aan zou komen aan de achterzijde van de mt.
Ik heb dit opgelost door de elcon schokbrekerhouders een nieuw plaatsje te geven. Deze heb ik niet tussenin de draagarmen geplaatst, maar er achter. Ik heb gaten geboord en draad getapt, zodat deze echt heel goed vast zitten.
De gehele schokdemper komt nu achter de elcon XL vlinder.
Hier het totaal nog even.
Het begint ergens op te lijken aan de achterkant vind ik :^^: :jaja:
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Lars's MT - 25 april update!
Thnx voor alle mooie complimenten.
Ron ik heb nog gekeken voor hoe die piggybacks komen te staan, maar deze komen in buitenste stand wel tegen de velg aan. Maar als ik de schokbrekers 1 gaatje naar binnen zet, dan is dit probleem opgelost.
Ik heb de veren van de piggybacks ontlakt met verfafbeit. Dit is goed gegaan. De veren zijn nu mooi blank en blinken netjes!
Ook heb ik enkele gaatjes van binnenste zuigers van de vering opgeboord tot 1,5mm. Op aanraden van Ron heb ik dit gedaan. De achterste schokbrekers heb ik 6 gaatjes opgeboord en voor de voorste heb ik er hier 4 van opgeboord tot 1,5mm.
Reden van dat er achteraan meer gaatjes heb gemaakt is, dat de achterkant van de mt zwaarder is als de voorkant en dat hier dikkere schokbrekerolie in komt. Achteraan ga ik ze vullen met dikte 2000, en vooraan komt dikte 1000.
Even 2 foto's geplaatst te verduidelijking.
Vooraan 4 gaatjes opgeboord.
Achteraan 6 gaatjes opgeboord.
Het differentieel is binnengekomen. Thnx to Jimme.
Ik heb het ook al gemonteerd in de voorbokken van de kamitiro.
Totaal plaatje.
Ron ik heb nog gekeken voor hoe die piggybacks komen te staan, maar deze komen in buitenste stand wel tegen de velg aan. Maar als ik de schokbrekers 1 gaatje naar binnen zet, dan is dit probleem opgelost.
Ik heb de veren van de piggybacks ontlakt met verfafbeit. Dit is goed gegaan. De veren zijn nu mooi blank en blinken netjes!
Ook heb ik enkele gaatjes van binnenste zuigers van de vering opgeboord tot 1,5mm. Op aanraden van Ron heb ik dit gedaan. De achterste schokbrekers heb ik 6 gaatjes opgeboord en voor de voorste heb ik er hier 4 van opgeboord tot 1,5mm.
Reden van dat er achteraan meer gaatjes heb gemaakt is, dat de achterkant van de mt zwaarder is als de voorkant en dat hier dikkere schokbrekerolie in komt. Achteraan ga ik ze vullen met dikte 2000, en vooraan komt dikte 1000.
Even 2 foto's geplaatst te verduidelijking.
Vooraan 4 gaatjes opgeboord.
Achteraan 6 gaatjes opgeboord.
Het differentieel is binnengekomen. Thnx to Jimme.
Ik heb het ook al gemonteerd in de voorbokken van de kamitiro.
Totaal plaatje.
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten